آش کلم برگ و گوجه سبز



بعد از دستور لذیذ آش ریحان که تو یک دستور قدیمی موبایلم  پیدا کردم , دستور بعدی آش کلم سفید و گوجه هست 
وقتی که تو نت جستجو کنید دستور ها متفاوت ولی تقریبا با پایه شبیه به هم هست و اینجور که نوشته شده بود این اش متعلق به تبریز و مثل باقی خوراکهای فراموش شدنی  , یک خوراک سنتی هست 
از اونجایی که من هم مخلص اش و سوپ در هر نوعش هستم , در صدد تهیه اون بر اومدم 
این آش بسیار لذیذ و خوشمزه هست ولی اینو از همین الان بگم : در این اش به خاطر وجود کلم برگ زمان پختش کمی بوی کلم تو خونه میپیچه 
که از دید خودم به دلیل سرشار بودن ویتامین و خاصیت معجزه آسای این سبزی ... هیچ مشکلی با این مسئله ندارم 

مواد لازم :
برنج نصف پیمانه 
نخود ١ پیمانه 
عدس ١ پیمانه 
لوبیا قرمز ١ پیمانه 
١/٤ برگ کلم خرد شده 
٣٠٠ تا ٤٠٠ گرم گوشت چرخی 
پیاز ٢ عدد بزرگ 
گوجه سبز ترش به میزان لازم 
سبزی ( تو دستور فقط از شوید و اسفناج نام برده ) اما من بجز اون از جعفری و گشنیز هم استفاده کردم مقدار تقریبی ٣٠٠ گرم 
نمک , فلفل , زردچوبه 
کشک , نعناء داغ , سیر داغ به میزان لازم 

طرز تهیه :
ی تیکه از پیاز رو با گوشت چرخی مخلوط کنید و ورز بدید و به صورت قلقلی های کوچیک در بیارید و سرخ کنید 
باقی پیازها رو هم سرخ کنید و کنار بزارید , این آش با پیاز فراوان لذیذتر خواهد شد 
برگ کلمها رو هم به صورت رشته در بیارید , بهتره که زیاد نازک نباشه ..... میتونید به هر صورت دیگه هم خرد کنید 
اونها رو هم تفت بدید و کنار بزارید


من همه اینه رو به ترتیب تو ١ ظرف انجام دادم :)
اینو هم بگم که اصولا همه حبوبات رو پخته در فریزر دارم جز اونهایی که مثل عدس زود پخته میشه 
پس خودتون مراتب امر رو در اینجا رعایت کنید لطفا :))
بعد داخل همون ظرف برنج و عدس رو  ریختم تا برنج به لعاب بیوفته و بعد از اون کلمها رو اضافه کردم همراه با گوجه سبز ترش و سبزیجات 
حدود ١٥ دقیقه بعد حبوبات باقی مانده رو همراه با گوشت و پیازها اضافه میکنیم و میزاریم تا کمی دیگه جوش بزنه 
زیبایی این آش به اینه که موادش به خصوص کلم و گوجه ها و حبوباتش له نشن 
آش شما آماده تزئین با کشک و مواد جانبی دیگه هست :)
نوش جان , گیلدا 





Kommentare

  1. یا خدااااااا آآآآآآششش مرا دریاب گیلدا جونم :))) دستت درد نکنه یکی از بهترین غذاهای روی کره زمینه خواهر :*

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. روی کره زمین رو خوب اومدی پگاه جوننننن :)))))))))))
      جات خالی بود

      Löschen
  2. واقعا گیلدا من الان گوجه سبز از کجا گیر بیارم ، نه والا بگو از کجا گیر بیارم آخه ، خوب دلم رفت مادر جان :)))))
    عاااالی ، شما بخور جای ما :***

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. من فدات شرمنده شدم
      عزیزم از قره هم میتونی استفاده کنی, اخه من مثل موش همه چیز رو تو فریزر میزارم و حواسم نیست که شاید دیگرون ندارن :))))

      Löschen
  3. bah bahhhh hamsare man asheghe soop o ashe mersi az in dasture jadid faghat goje sabz nadarammmm

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. اعظم جون از قرار معلوم همه تو این ١ رقم مشکل دارن ::))))
      اگه غوره داری میتونی استفاده کنی یا آب غوره یا آبلیمو

      Löschen
  4. وای من عاشق انواع آش هستم . تا به حال با کلم برگ نخوردم باید خوشمزه باشه . دستتون درد نکنه و نوش جان . اگه به کلم دو قاشق سرکه اضافه کنید کاملا بوش رو می گیره ، البته منم با بوی کلم مشکلی ندارم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی عزیزم
      اره قبلا هم یکی گفته بود که با آبلیمو مشکل حل میشه
      ولی باور میکنی اصلا امتحان نکردم :)))) اخه اتفاقا خوشم میاد

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts