پنیر تازه - Frischkäse



پنیر تازه یا به قول آلمانی ها Frischkäse چیزی نیست به جز همون  ماست چکیده خودمون :))
البته این پنیر با خامه هم تهیه میشه  ولی اگه دوست دارید که از چربی کمتری استفاده کنید این مدل ساده بهترین نوعش میتونه  باشه ، انشاء الله در اولین فرصت  اون مدل دیگه رو هم براتون تهیه میکنم 
من خودم شدیدا به پنیر علاقه  دارم ، در واقع به انواع اون ، شاید تعداد انگشت شماری هست که مورد علاقه من نباشند 
وگرنه به قول همسرم ، آبروی هر چی موش رو بردم :)))) 
گاهی اوقات هم موقع  خرید تو فروشگاهای بزرگ ساعتها به قفسه پنیرها خیره میشم و از این همه تنوع نهایت لذت رو میبرم :)
شما چی مثل من پنیر دوست دارید ؟

مواد لازم :
شما فقط به ٥٠٠ گرم ماست پر چرب ( ١٠% ) احتیاج دارید و ١ قاشق چای خوری نمک دریایی و کمی  صبر 
اگر مایل  بودید مثل من طعم با سبزیجات داشته  باشید ،میتونید از جعفری خرد شده یا پیازچه خرد شده یا سیر له شده و یا  ترکیبی از همه اینها استفاده کنید 
من فقط از جعفری استفاده کردم 
البته اگه از نمک معمولی هم استفاده کنید میشه ، ولی من مثل دستورش براتون نوشتم 

طرز تهیه :
داخل ماست نمک میریزید و اگر از سبزیجات هم استفاده میکنید در همین مرحله خرد کرده و اضافه کنید 
مخلوط ماست رو خوب هم بزنید 



پارچه مناسب طوری ( تنظیف ) انتخاب کرده آنرا خیس کرده و آب اضافه اونرو بگیرید و داخل یک آبکش بگذارید 
ماست رو درون پارچه بریزید و روی اونرو بپوشونید 



من تمام مدت ١ روز ماست رو بیرون از یخچال نگهداشتم ولی اگه هوای شما بسیار گرم هست بهتره داخل یخچال نگهداری کنید و در این مدت ١ روز 
هر از گاهی  با دست کم کم به ماست فشار بیارید تا آب اضافه اون خارج شه 
بعد از ١ روز ماست شما تبدیل به پنیر تازه میشه که بسیار لذیذ  هست و مناسب برای مالیدن به روی نان 
البته فراموش نکنید  که آب حاصل از این پنیر برای پوست شما بسیار مفید بوده و  سر شار از کلسیم و همینجور مناسب برای شستشوی روده هست 
میتونید با خیال راحت  بنوشید 
نوش جان ، گیلدا 









Kommentare

  1. یعنی اگر تو اولیش باشی گیلدا جون ، من دومین نفرم که عااااشق پنیرم :)))
    اینروزها بی حوصلم ، خدا کنه همت کنم که این دستورت رو هم امتحان کنم ، مثل همیشه عاااالی

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. به زودی سرماخوردگیتون خوب می شه و حوصلتون میاد سرجاش

      Löschen
    2. مرسی رزکم ، پس بیا بشین ور دل خودم تا با هم پنیر بخوریم :))))
      عزیزم امیدوارم که هر چی زودتر سر حال شی و مثل سابق شاد و شنگول به کارهات برسی

      Löschen
  2. منم انواع پنیر رو خیلی دوست دارم و هر وقت یه پنیر جدید می بینم حنما امتحانش می کنم .دستتون درد نکنه گیلدا جون حتما خیلی خوشمزس.من لبنه ی ترکی هم که از ماست گرفته می شه رو خیلی دوست دارم.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی ارغوان جون ، به نظر من که خیلی لذیذ بود ، دقیقا همونی که از بیرون میخریدم

      Löschen
  3. دقیقا منم یه موش گنده م گیلدا :)))
    ولی خداییش من همیشه از شیر پنیر درست می کردم..نمی دونستم از ماست هم میشه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. هانی جون ، باید مواظب باشیم که گربه ها ما رو نگیرند :))))
      هانی وقتی تو یوتوپ رو نگاه کردم یا وقتی به گوگل میدی ، دنیای از طرز تهیه پنیر رو جلوت میزاره با شیر ، با ماست با خامه با بوترمیلک و غیره
      و جالب اینکه هر کدوم به روش خودشون تهیه میکنند ، مثلا یکی ماست رو بدون جوشاندن شیر درست کرد ، در صورتی که ما همیشه جور دیگه دیدیم .
      قدر مسلم اینه که دنیای لبنیاتی اینجا قدمت چندانی مثل ما تو ایران نداره ، ولی اینها همه جوره باهاش کار کردند
      و ما فقط تو چند تاش داریم تکرار مکررات میکنیم :))

      Löschen
  4. گیلدا جون سلام
    عزیزم من تازه سعادت پیدا کردم و با بلاگ شما آشنا شدم.
    خیلی با سلیقه و تمیز کار میک نی, امیدوارم هر جا هستی موفق باشی.
    با اجازه لینکت می کنم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام یاسمن جون ، به دنیای من خوش آمدی عزیزم :))
      و مرسی از این همه لطفت

      Löschen
  5. گیلدا جون تو محشری منم از عاشقان /
    پنیر و کلا لبنیات هستم دستوری که گذاشتی عالیهههه ساده و نتیجه هم که عالی بازم ممنون عزیزم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی نازنینم م م
      پس تو هم بیا بشین پیش خودم :))) اره کار بسیار راحت با نتیجه خوشمزه ه ه ه

      Löschen
  6. خسته نباشی گیلدا جان عزیز خیلی عالی درست کردید دستتون درد نکنه یقینا خوش طعم و لذیذ بوده نوش جونتون.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی صفا جون، جای شما هم بسیار خالی بود دوست عزیز

      Löschen
  7. چه خوشمزه مخصوصا با اون سبزیهاش
    :))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی ، اره من هم طعم سبزیجات رو بیشتر دوست داشتم

      Löschen
  8. منم یک موش هستم، یعنی یکی از لذت بخش ترین خریدهای دنیا برام خرید پنیره بعدشم خوردن پنیر! این قلقلی ها هم خیلی خوشگل شدن، ، نوش جونتون خانم موشه !

    AntwortenLöschen
  9. ای ی ی ی جان ، ی موش دیگه پیدا شد :)))
    الی موشه به جامه دیگر موشها خوش آمدی :)))
    مرسی عزیزم <3

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts