قیف خامه ای



این هم یک شیرینی بسیار راحت ولی در عین حال زیبا و خوشمزه 
واسه این شیرینی به مواد کمی احتیاج هست ،، ولی کار دستی فراوان و سرگرم کننده 
این شیرینی قیفی رو از توی یک مجله نگاه کردم ، با این تفاوت که داخل اون با کرم پاستییر پر شده بود  و من با خامه پر کردم 
شما احتیاج به مقداری خمیر ۱۰۰۰ لا ، خامه زده شده و قیفهای مورد نظر دارید
ابتدا قیفها رو با هم درست میکنیم
من واسه این کار از یک بستنی قیفی استفاده کردم ، و کاغذ آلمینومی رو بریدم , دور بستنی چندین بار پیچیدم تا قالب تقریبا کلفت باشه و توان خمیر رو داشته باشه 




سپس خمیر رو به صورت درازا بریده و با دقت از پایین قیف  شروع به پیچیدن  کرده 
دقت کنید که خمیر کاملا خشک باشد ، در غیر این صورت به کاغذها چسبیده و به راحتی جدا نخواهد شد 







در هنگام پیچیدن  اصلآ فشار به خمیر نیاورید  و فقط خمیر را کمی  روی لایه اولی قرار داده و به پیچیدن  ادامه دهید ، آخر کار را با یک قطره آب محکم کنید 
سپس قالبها را درون فر با حرارت ۱۸۰ درجه تا زمانی که طلایی شوند قرار دهید 
بگذارید کاملا سرد شوند ، و داخل آنها را با قیف پر کنید 
نوش جان ، گیلدا 










Kommentare

  1. خیلی خوب شده گیلدا جون دستت درد نکنه مخصوصا با این خمیر من اصلا به عقلم نرسیده بود با این خمیر هم میتونم درستش کنم
    یه بار با خمیر نون درست کردم کج شد اتفاقا با فویل هم درست کردم اما کج شد نوارهام و شکست خوردم باید اینبار با این خمیر درست کنم حتما خوب میشه مرســـــــــــی

    AntwortenLöschen
  2. مرسی گلم ، البته باید با این خمیر هم مواظب باشی که خیلی با فشار کار نکنی، یا همونطور که گفتم، خمیرت خیس نباشه تا به فویل بچسبحه
    در غیر این صورت نمیتونی راحت از فویل جدا کنی

    AntwortenLöschen
  3. Gilda'ye aziz besyar sepas gozaram saye khodam ro mikonam hatman dorostesh konam valikan ziyad omidvar nistab arz ohdash barbiyam beheton tabrik Migam babate honari ke darid,man asheghe Ashpazi hastam,movafagh bashid.
    Niloofar

    AntwortenLöschen
  4. Ba zekre name'tan ba ejazeye shoma share kardam

    AntwortenLöschen
  5. salam gilda khanom,mishe lotf konid begid khamire hezarla ro koja to alman mishe kharid,mamnon misham.dar zemn az didane karaton lezat mibaram sharareh

    AntwortenLöschen
  6. سلام شراره جان
    بابت حسن نظرت تشکر میکنم عزیزم ، و معذرت میخواهم که دیر جوابتون رو میدم
    شما میتونید خمیر ۱۰۰۰ لا یا به زبان آلمانی
    را از فروشگاهای Netto ، Real . Peny ، و همینجور Rewe خریداری کنید


    AntwortenLöschen
  7. نیلوفر جان مرسی بابت این همه خجالتی که به من دادی عزیزم :)
    خوشحالم که تجربیات کم من مورد قبول و استفاده شما دوستان خوبم قرار میگیره
    حتما تو کارتون موافق خواهید بود ، چرا که نه ؟
    خوشحال میشم که خبرش رو هم به من بدید :)

    AntwortenLöschen
  8. من بچه بودم عاشق این شیرینی بودم و بهش می گفتم شاخ گاو یک بار ایران بودم درست کردم با همین روش یاداوری خوبی بود اینجا بیشتر می چسبه درست کردنش

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. چه اسم جالبی براش گذاشته بودی :)))))
      شری عزیز مرسی از توجهت

      Löschen
  9. من انقدر دنبال این قیفها گشششتم ، تا پیدا کردم ، من که مثل تو ایده و خلاقیت ندارم که :)))))

    AntwortenLöschen
  10. اره ، پس من بودم اون ته چین کباب رو ارائه دادم :))))
    عزیزم بهم میگفتی برات میفرستادم ، اینجا زیاده ، فقط من کم طاقت بودم :)))

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts