خورشت بامیه




 این هم ناهار امروز ما بود ..خورشت بامیه 
نمیدونم اصلیت این خورشت از کجا باشه ...چون من با رسپتهای مختلفی آشنا شدم 
به هر حال این روشی هست که من درست میکنم ..اومیدوارم که شما هم خوشتون بیاد

مواد لازم 
گوشت گوسفندی ، بمقدار لازم 
بامیه ، که ساقه ان را پاک کرده و کمی در روغن تفت داده باشد 
گوجه ، ۱ تا ۲ عدد ...سرخ شده 
پیاز ، ۲ عدد 
رب گوجه 
نمک ، فلفل ، زرد چوبه ، ادویه دلخواه 
آب لیمو یا  آب غوره و یا خود غوره 
ابتدا پیازها را سرخ کرده و تکه های گوشت را اضافه کنید و مقداری همراه با رب گوجه تفت دهید 
بگذارید تا کمی گوشت نیم پز شود ، نمک و ادویه و فلفل و بامیه ها را در این مرحله اضافه کنید 
شما میتونید از بامیه کنسروی نیز استفاده کنید ... فقط دقت داشته باشد که در آخر ، به خورشت اضافه کنید ، چون بامیه کنسروی پخته شده میباشند 
بامیه سرشار از ویتامین C و همینطور A و B میباشد
* باید به مطلب بالا اینو هم اضافه کنم که ، هنگام پاک کردن بامیه دقت کنید که به پوستش آسیبی نرسه 

چون موجب میشه که هنگام پختن لزج بشه ...و همینطور قسمت کلاهک بامیه رو با چاقو جدا نکنید 
نوش جان ؛ گیلدا 


عکس بالا و این عکس رو , همینجور که میبینید با سیبزمینی سرخ کرده تهیه کردم :)



Kommentare

  1. وااااااااااااااای دهنم اب افتاد من عاشق بامیه هستم اما شوشوم دوست نداره :(((((

    AntwortenLöschen
  2. من نمیدونم این شو شوها چرا هر چی خوشمزه رو دوست ندارند .اه ه ه ه ه
    دارم عصبانی میشم :))))))

    AntwortenLöschen
  3. اره حق داری حالا خودتو ناراحت نکن زیاد :)))))

    AntwortenLöschen
  4. یه روز با یه ترفندی باید بکنم تو حلقش
    اخه من میگو خیلی دوست دارم بعد شوشوم دوست نداره با هزار راه امتحان کردم نخورد که نخورد بهم میگفت من الرژی دارم بهش منم فکر میکردم الکی میگه فقط یه بهونست
    یه روز یه غذایی درست کردم توش میگو چرخ کرده داشت بهش هم نگفتم اصلا هم معلوم نبود نه قیافش نه طعمش چشت روز بد نبینه گیلدا 15 بعد از خوردنش داشت می مرد :(((((((( کبود شد قیافش داشتم سکته میکردم گفتم خدایا تو این غربت دستی دستی شوهرمو کشتم 1 روز تمام استفراغ میکرد همش هم میگفت انگار میگو خورده باشم اونجوری شدم :((((

    AntwortenLöschen
  5. وای ی ی ی ی دلم م م ......:)))))))) نمیری لیلا
    آخه انقدر که دروغ میگند و ناز میکنند ، آدم شک میکنه به حرفاشون :)))

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts