کیک ژله ای



خیلی وقت بود که به مرجانه عزیز ، گفته بودم کیک ژله ای رو درست میکنم ، ولی تا به حال وقت نکرده بودم
مرجانه عزیز امیدوارم که منو ببخشی
این کیک رو چیزی حدود ۱۵ سال پیش ، نمیدونم از کجا بدست آوردم ...و هر از گاهی که وقت کنم درست میکنم ، چون به نظر خودم زیباست
مواد لازم کیک ژله ای
شکر ۱/۲ پیمانه
شیر ۱/۴ پیمانه
آرد ۱و ۱ / ۳ پیمانه
روغن مایع ۱ /۳ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل ۱/۸ قاشق چای خوری
پیکینگ پادر ۱ قاشق چای خوری
ژله به رنگهای دلخواه ، و به صورت آماده
مقداری آب کمپوت یا شربت رقیق
خامه زده شده ، به میزان لازم
در این دستور ، من از لیوان به عنوان پیمانه استفاده کردم ، و مقدر بالا برای یک کیک کوچک با قالب کوچک مناسب میباشد
تخم مرغ و شکر و وانیل را زده تا کشدار شود، شیر و روغن را اضافه میکنیم ، و در آخر آرد و پیکینگ پادر را اضافه میکنیم و به آرامی مخلوط میکنیم
مواد را داخل قالب مورد نظر ریخته و داخل فر که از قبل گرم شده با حرارت ۱۹۰ درجه و به مدت ۳۵ تا ۴۰ درجه قرار میدهم 
بهتر است همانند دیگر کیکها ، در مدت پخت کیکتون رو کنترل کنید
بعد از پخت سر کیک را به آرامی جدا میکنیم و کنار میگذریم



داخل کیک را نیز خالی کرده و دقت کنید که دیواره و کف کیک زیاد نازک نشود ، سپس قسمتهای بریده شده را کره مالیده و دوباره به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر بگذارید



وقتی کیک کاملا خنک شد ، شربت را بمالید ، و همینطور داخل کیک را اول یک لایه خامه ( کف و دیواره ) مالیده و بعد ژله را که خوب با چنگال زده بریزید
و دوباره خامه بریزید ، اگر مایل بودید میتوانید از درنگ ژله استفاده کنید ، و بین هر رنگ باید خامه گذاشته شود



و دوباره خامه بریزید ، اگر مایل بودید میتوانید از درنگ ژله استفاده کنید ، و بین هر رنگ باید خامه گذاشته شود
در خاتمه سر کیک را دوباره روی کیک بگذارید و تمام کیک را دوباره با خامه بپوشانید






تکه های اضافه کیک رو در نریزید ، میتونید با ون هم یک کیک کوچیک درست کنید :)))) مثل این






Kommentare

Beliebte Posts