خمیر پیتزا


چند روز قبل یک پست از پیتزا گذشته بودم 
خیلیها دنبال دستورش میگشتند ، این بود که تصمیم گرفتم یک بار دیگه این دستور رو بذارم
مواد لازم برای خمیر پیتزا 
آرد ۴۰۰ گرم 
خمیر ترش ۲۱ گرم 
شکر ۱/۲ قاشق چای خوری 
نمک ۱ قاشق چای خوری 
در صورت تمایل ، مقداری پودر آویشن 
آب ولرم ۲۰۰ میل 
با این مقادیر میتونید ۲ عدد پیتزای بزرگ درست کنید 
خمیر ترش را داخل ۱۰۰ میل آب انداخته و میگذرد تا خوب حل شود ، دقت کنید که آب حتما ولرم باشد 
سپس تمام مواد خشک را مخلوط کرده و١٠٠ میل  آب باقیمانده  را کم کم به مواد اضافه کنید و خمیر را خوب ورز دهید ، به مدت ۴۵ دقیقه و در جای گرم به خمیر استراحت دهید تا حجم ان ۲ برابر شود 
این خمیر بسیار پوک و لطیف بوده ، سعی کنید در هنگام باز کردن ان را زیاد نازک نکنید 



مواد لازم برای سس پیتزا 
من از یک سس کاملا ساده  استفاده کردم 
یعنی مقداری سس کچاپ رو با  سیر رنده  شده ، مقداری پودر آویشن ، و نمک ، و ۱ قاشق روغن زیتون مخلوط کردم ، اگر فکر کردید سس شما خیلی غلیظ میباشد میتونید از چند قاشق آب استفاده کنید 
خمیر را پهن کنید و سس مورد نظر را روی روی خمیر بمالید 
کمی پنیر پیتزا  را روی سس ریخته و باقی را روی مواد تشکیل دهنده پیتزا بریزید 
من از این مواد استفاده کردم 
زیتون ، فلفل سبز تند ، کالباس ، پیاز ، قارچ فلفل دلمه ای ، پیازچه و سالامی 





باقی پنیر را اضافه کرده و پیتزا را داخل فر به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قرار دهید 
نوش جان ، گیلدا 




Kommentare

  1. سلام
    خوب هستید. خیلی خیلی از وبلاگ خوبتون ممنون. منم مدتیه که در کشور همسایتون زندگی می کنم. می Sauerteig ؟خواستم بیبینم خمیر ترش به آلمانی چی می شه؟ این می شه
    بعد مارک خاصی هم داره؟ پودر آویشن رو چه مقدار به آرد بزنم؟ خیلی خیلی ممنون

    AntwortenLöschen
  2. سلام گیتی جان , از آشنایی باشما خوشحالم و ممنونم که وبلاگ منو انتخاب کردی عزیزم
    در مورد Sauerteig
    باید بگم که اون هم ی جور خمیر ترش هست ولی من تا به حال استفاده نکردم ازش , معمولا من از Hefe
    استفاده میکنم که هم به صورت تر و هم به صورت خشک تو فروشگاهها پیدا میشه
    اگه همین کلمه رو تو گوگل سرچ کنید میتونید عکسش رو ببینید عزیزم
    پودر آویشن رو هم میتونید به اندازه ١ قاشق چای خوری استفاده کنید

    AntwortenLöschen
  3. خیلی ممنون. راستی برا عید هم از اون شیرینی پاپیونی ها درست کردم خیلی خوب شد. مرسی از راهنمای های خوبتون :)

    AntwortenLöschen
  4. سلام گیتی جان , نوش جونت عزیزم , خوشحالم که خوشت اومد

    AntwortenLöschen
  5. سلام دوست عزیز. با تشکر از دستور پختهای خوبتون، این خمیر نیاز به روغن نداره؟ و در چه دمایی از فر باید پخته بشه. ممنون از شما

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام سپید جان , اگه میل بودید میتونید اضافه کنید
      میتونید از دمای ۱۷۰ تا ۱۸۰ درجه استفاده کنید

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts