خوراک کاری قارچ و نخود فرنگی




دیروز ۱ بسته قارچ خریده بودم , اخه آنقدر تازه و گرد و تپل مپل بود که دلم نیومد ازش بگذرم
تو راه یادم افتاد که کتاب آشپزی هندیم چند تا دستور از قارچ گذاشته بود
این بود که بلافاصله رفتم سراغش و این دستور رو تهیه کردم
در واقع ی دستور که باب میل دوستان گیاه خوار هست و باید به حق بگم که با همین چند تا دونه سبزیجات یک خوراک لذیذ تحویل گرفتم
قبل از مواد و طرز پخت اینو هم اضافه کنم که تو آشپزی هندی و پاکستانی ادویه ها حرف اول رو میزنن
حالا اگه کسی با این همه ادویه جورواجور مشکل داره , میتونه مثل من بعضی از اونها رو کنار بزاره یا از ادویه های دلخواه خودش استفاده کنه
ولی باز یادتون باشه که حذف چند تا ادویه اساسی با هم تو این غذاها , کلی از کیفیت اونها کم میکنه
و حالا میریم سر مواد لازم و طرز تهیه


مواد لازم :
قارچ ۶ تا ۷ عدد بزرگ
گوجه ۱ عدد بزرگ
نخود فرنگی ۱۰۰ گرم پخت شده
گشنیز تازه و خرد شده ۳ تا ۴ قاشق
کره یا روغن گی , به میزان لازم
پودر کاری ۲ قاشق چایی خوری
هل سبز ۳ دانه
برگ بو ۱ عدد بزرگ
زردچوبه , نمک و فلفل تند
تخم گشنیز ۱ قاشق
زنجبیل ۱ بند انگشت رنده شده
سیر ۲ حبه

طرز تهیه :
در پخت و پزهای هندی اصولا ادویه جات به صورت کامل تو روغن برای مدتی که عطر شون در بیاد , تفت داده میشه
من هم همین کار رو انجام دادم و بعد از ی مرحله ادویه هایی مثل هل یا برگ بو رو جدا کردم
پس اول از همه تخم گشنیز , هل و برگ بو رو تفت بدید
پیازها رو خلال کنید و اضافه کنید و باز کمی تفت بدید
حالا قارچها رو اضافه کنید و به تفت دادن ادامه بدید , من تو همین مرحله هل و برگ بو رو جدا کردم
و اینو  هم بگم که اگه این فکر رو میکنید  تخم گشنیزها زیر دندون میاد اصلا اینطور نیست و حسابی نرم میشه و بخورد غذا میره
بعد میتونید گوجه خرد شده رو اضافه کنید
حرارت رو کم کنید و بزارید سبزیجات از حالت خامی در بیاد
و بد میتونید گشنیز تازه و زنجبیل و پود رکاری رو همراه با نخود فرنگی اضافه کنید
باز هم کمی تفت بدید , این خوراک کاملا کم آب هست و اگه مایل بودید کمی آبدار شه میتونید مقدار خیلی کمی بهش آب اضافه کنید , که البته خامه و کرم فرش هم گزینه خوبی هستن
و بعد از چند جوش کوچیک دیگه آماده هست که با برنج یا با نان میل کنید
نوش جان , گیلدا




Kommentare

  1. به به ، خیلی خوشمزه به نظر میاد . دقیقا همین ادویه هاست که از سبزیجات ساده یه خوراک خوشمزه درست می کنه . دستتون درد نکنه و نوش جونتون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی ارغوان نازنین
      دقیقا همینجوره ^_^

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts