سالاد عدس قرمز



من اصولا سالاد خور نیستم, ولی چند تا سالاد هست که نه تنها دوست دارم بلکه از خوردنشون هم سیر نمیشم 
واسه همین هم سعی میکنم که سالادهای مختلف رو امتحان کنم 
و این سالاد یکی از از اون لذیزترینها بود که خوشحالم از پیدا کردنش ^_^
قبلا هم یک سالاد با عدس گذاشته بودم و این سالاد هم با عدس قرمز تهیه شده 
ترکیب این سالاد مربوط به آشپز معروف آلمانی هورست لیشتر Horst Lichter هست که تو یکی از شوهای تلوزیونی خودش اجرا کرد 
از اونجایی که تو فصل مارچوبه هستیم , یکی از ترکیبات دیگه این سالاد مارچوبه هست 


برای تهیه این سالاد , احتیاج به عدس قرمز زداریم که باید اونو بپزید 
من عدس قرمزی که خونه داشتم از اون دانه ریزها بود و زود پخته میشه و کمی هم له میشه 
ولی بهترین گزینه واسه این سالاد اینه که از عدس دانه درشت استفاده کنید تا هم زیباتر دیده شه و هم له نشه 
عدسها رو بعد از پختن به آبکش منتقل کنید تا آب اضافه اون بره 

حالا احتیاج به مارچوبه هست که تو دستور از نوع سبزش استفاده شده بود , که باید اونها هم پخته شده باشه 
میتونید اینجا طرز طبخ مارچوبه رو ببینید  

مارچوبه پخته و عدس قرمز و ۱ عدد پیاز کوچیک که ریز خرد کردید رو با هم مخلوط کنید و بهشون کمی روغن زیتون اضافه کنید و هم بزنید 

زمان سرو کردن مقداری پنیر خامه ای روش بزارید , میتونید از فتا هم استفاده کنید 
و بعد میل کنید ..... میتونه ی وعده غذایی هم برتون به حساب بیاد :)
نوش جان , گیلدا 







Kommentare

  1. بله که عالیه ، خونه ی ما شام خورده میشه ، من عاشق مارچوبه هستم و هنوز تو خونه خودم درست نکردم ، یادم بود یه پست مخصوص برای پختنش گذاشته بودین ، حالا یادآوری شد ، باشد که حوصله بیاید و بدرستم ، دستت درد نکنه بابت دستور و نوش جونتون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. پس همپا هستی رزکم ؟؟ ^_^
      من که عاشق مارچوبه هستم , خوبه که اونجا هم پیدا میشه
      اره عزیزم , همینجا هم تو متن یکجا یاداوری کردم که اگه کلیک کنید بهش میرسی

      Löschen
  2. به به ، چقدر عالی <3 برای شام خیلی مزه می ده
    دستتون درد نکنه گیلدا جون ، خیلی ممنون <3

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. بله ارغوان جون , واسه شام بسیار مختصر اما مفیده ^_^
      مرسی از لطفت

      Löschen
  3. سلام گیلدا جون بعد از مدتها تونستم باکس نظرات رو ببینم این وی پی ان لعنتی داغونه
    مرتب به شما و بقیه دوستان سر میزدم فقط نمی تونستم کامنت بزارم حتی نمی تونستم باکس نظرات وبلاگ خودمو باز کنم کلی نظر بدون پاسخ مونده بود که امروز جواب دادم
    این سالاد خوشمزه به نظر میرسه و یه شام سبک عالی هستش نوش جون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. وای ی ی امروز عجب روزی بود
      هر کی که مدتها پیداش نبود , خلاصه به دیدارشون موفق شدم
      بابا شادی جون کجا بودی ؟؟ ی دفه همه غیبشون زد :/
      لعنت به این اینترنت داغون ایران , بلوگر که همینجوری فیلتر هست حالا اگه بخواهی باهاش کار هم کنی که دیگه بدتر
      امیدوارم که همه چیز به خوبی پیش بره و زودتر بتونی بر گردی
      مثل همیشه ^_^

      Löschen
  4. این عالیه برای شام حتما امتحانش میکنم مرسییی اخ اخ اینقدر از هورست خوشم میاد;)

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts