باتر کریم سویسی - Swiss Buttercream


این روزها سرگم جور کردن کیک و باتر کرمها هستم , آخه تصمیم دارم که یک کیک مناسب واسه همسرم تهیه کنم :)
البته حالا حالاها مونده ولی خوب دیگه از اونجایی که من همیشه استرس دارم و دنبال هر چی خیلی زودتر از اینها میرم  , این بود که گفتم تمرینات اساسی رو شروع کنم :))
قبلا باتر کریم آلمانی  رو کار کرده بدم که به ٢ روش هم آموزش داده شده بود 
در مورد باتر کریم آلمانی باید بگم که خیلی خوب بود و تنها مشکلی که من شخصا داشتم این بود که باید همون زمان آماده و از دید من شیرینیش بسیار مناسب بود و هیچ بوی خاصی مثل بوی کره و قره رو حس نمیکردی , اما این هم بگم که تو این چندینو چند بار ١ بار خراب شد و هر چی هم دوباره زدم دیدم اصلا به روی خودش نمیاره و به حالت اولی بر نمیگرده :))

و اما اینبار باتر کریم سوئیسی رو میزارم که با تجربیات و گفته های شیف طیبه عزیز تهیه کردم 
این کرم خیلی راحت تهیه میشه و مقاومت شگفت انگیزی در برابر گرما و بیرون از محیط یخچال داره 
در ابتدا هم که میخوری حس میکنی چقدر شیرین هست , ولی بعد که لابلای کیک میره با اینکه با خمیر فوندات و مربا یا هر چیز دیگه مخلوط میشه ........ خیلی طعم لطیف و شیرینی مناسبی داره 
یکی دیگه از خصوصیات خوب دیگه این کرم همینجور که خود طیبه عزیز گفته فرم گرفتن اون در هر حالت هست 
یعنی اصلا احتمال اینکه فکر کنی خراب بشه وجود نداره , حتی  واسه شما که مثل من اولین تجربه رو داشته باشید

و اما مواد لازم :
سفیده تخم مرغ ٥ عدد 
شکر ١ لیوان , معادل ٢٠٠ گرم 
کره ٢٢٥ گرم 
اسانس مورد نظر 
وانیل ٢ قاشق چای خوری 

طرز تهیه :
سفیده ها و شکر رو مخلوط میکنید و به روش بن ماری به اونها حرارت میدید و به همون صورت هم میزنیم 
دقت کنید که ته ظرف به آب جوشیده شده تماس نداشته باشه , تا حالت سفیده ها بر نگرده 
این کار رو در حدی انجام بدید که  شکر تو سفیده ها حل شه و وقتی مواد رو لای ٢ انگشت خودتون فشار میدید دیگه اون حالت زبری شکر رو حس نکنید 
چیزی حدود ٥ تا ٦ دقیقه وقت لازم هست 


حالا مواد رو به ظرف بزرگتری منتقل کنید و اجازه بدید اگه گرم هست کمی خنک شه 
کره رو به قطعات کوچیک تقسیم کنید و بزارید در دمای اتاق تا نرم شه 
با پره معمولی سفیده و شکر رو همراه با وانیل بزنید , کم کم میبینید که سفیده ها خودشون رو میگیرن و سفت میشن 
تا انجا که حالت کشدار پیدا میکنه 
چیزی حدود ١٠ تا ١٥ دقیقه وقت میخواهد 


تو این مرحله من از پدال به جای همزن پره ای استفاده کردم , البته با همون همزن معمولی هم امکانش هست 
که هر ٢ با دور کند انجام میشه 
دانه دانه تیکه های کره رو اضافه کنید و بزارید هر تیکه کاملا هم زده شه و تیکه بعدی رو اضافه کنید 
میبینید که کمی تغیر میکنه و حجمش کمتر میشه که نرمال هست 
هر بار مواد  دور تا دور ظرف رو داخل ظرف بیارید و به هم زدن ادامه بدید در این مرحله هم چیزی حدود ١٠ تا ١٥ دقیقه وقت احتیاج دارد 


اگه خواستید کرم رنگی باشه در همین مرحله رنگهای خوراکی رو اضافه کنید و برای شکلاتی بودن مقداری شکلات رو با کنید و بعد از خنک شدن به صورت روان اضافه کنید 

و حالا احتمالاتی که امکان داره پیش بیاد ( که واسه خود من هم مورد اول پیش اومد )
* امکان  داره که باتر کریم شل باشه , که علت اون واسه خیلی گرم بودن تیکه های کره هست و یا خیلی زود به زود تیکه های کره رو اضافه کردید 
که در این صورت میتونید واسه مدت ١٠ تا ١٥ دقیقه تو یخچال بزارید و دوباره هم بزنید که میبینید کاملا سفت میشه 
این دقیقا همون مشکلی بود که من پیدا کردم ولی و چند بار یخچال گذاشتن حل شد 
* و مورد دیگه اینکه امکان داره باتر کریم لخته شه ,  که باز میتونید با هم زدن مدام اونو تبدیل به یک کرم خوب بکنید 
* این باتر کریم رو هم میتونید تو یخچال برای مدت ١ هفته و داخل فریزر برای ٣ ماه نگهداری کنید 
البته سرش باید کاملا بسته باشه تا بود مواد غذایی دیگه رو نگیره 
و هر بار که خواستید استفاده کنید جلوتر بزارید به دمای اتاق برسه و باز هم بزنید تا یکدست و یکنواخت شه 
نوش جان , گیلدا 

Kommentare

  1. ممنون ازت بابت توضیحات کاملت ، من یه بار از باتر کریم استفاده کردم ، راستش نمیدونم آلمانی بود یا سویسی یا جای دیگه ، اما خوب بود ، حالا این دستور تو که با سفیده تخم مرغ هست ، باید خیلی جالب باشه ، منم واسه تولد اصلی صنم تصمیم داشتم که کیک بستنی درست کنم که راحتتره ، بخاطر اینکه خوب باید غذا هم بپزم ، اما این باتر کریمی که گذاشتی منو وسوسه کرد که یه کیک باهاش درست کنم ، ببینم چه وکنم :)))
    بازم ممنون ازت

    AntwortenLöschen
  2. مرسی رزکم
    امتحان کن , خیلی راحته و همینجور که گفتم با اینکه خراب شده بود با یخچال گذاشتن دوباره مثل کرم شد
    یعنی واست ناراحتی نمیزاره

    AntwortenLöschen
  3. ممنون گیلدای نازنین

    AntwortenLöschen
  4. با سفیده درست شدنش خیلی جالب بود
    ممنون گیلدا جون
    من یه باترکریم قبلا درست کردم نمی دونم کجایی بود ولی خیلی شیرین بود در حدی که دل رو میزد
    این شیرینی اش چطوره؟میه کم شیرینتر کردش؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. شادی جون , همونجور که اول هم گفتم , وقتی خودش رو به تنهایی ماه کردم خیلی شیرین برام اومد
      تا جایی که گفتم ای داد بر من وقتی با مارمالاد بین کیک و خمیر فوندات مخلوط شه , که دیگه اصلا قبل خوردن نیست
      ولی بر خلاف فکرم یک کیک شیرین تحویل گرفتم نه خیلی شیرین
      متاسفانه فکر کنم نمیشه تو مقدار شکرش دست برد

      Löschen
  5. bebakhshid ye sola , man tajrobasho nadarm baray hamin miporsam aya in joor cream ha booy tokhm morgh ya maze ono nemidan? manam bayad ye cake khas drost konam va mikham tamrin dashte basham , mamnonam

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. نه شما جون , اصلا نه مزه و نه بود تخم مرغ رو حس نمیکنید
      حتی با توجه به این که کره هم اضافه میشه , اونو رو هم نمیتونید به خوبی تشخیص بدید

      Löschen

  6. گیلدا جونم منم تا حالا باتر کرم استفاده نکردم یه جورایی فکر میکنم که شاید دل آدمو بزنه اسمش همیشه برام مصادف بوده با سنگینی و سختی هضم کیک ....نمیدونم .آیا همینطوره ؟

    AntwortenLöschen
  7. دریا جون , معمولا اینجور کرمها برای استفاده از خمیر فوندات هست
    و مثل خامه نبای زیاد بین کیک مالیده شه , و اونجور که فکر میکنی نیست , این جور کرمها برای مکانهایی که مشکل گرمایی داران , و کار کردن با خامه براشون مشکله بهترین گزینه میتونه باشه
    چون میتونید تا ٢٤ ساعت به راحتی بیرون از یخچال نگهداری کنی

    AntwortenLöschen
  8. سلام گیلدا جون
    خیلی ممنون از اموزشهای خوبی که میدی من خیلی استفاده میکنم از دستور کیک ها، وچند بار به مشکل سایز قالب کیک ها برخوردم وکیکم یا خیلی نازک شود یا خیلی کلفت .
    حالا یه خواهشی دارم اگه براتون مغدوره سایز قالبی که استفاده میکنید رو هم اخر کار بنویسید
    ممنون از لطفتون

    AntwortenLöschen
  9. سلام دوست عزیز
    چشم اینبار سعی میکنم فراموش نکنم و سایز قالبها رو ذکر کنم :)

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts