شارلوت مرغ


این روزها همه جا و همه کس از کیک مرغ صحبت میکنند 
اوایل خیلی دوست داشتم بدونم چیه , چون همش تو ذهن من دستور طبخ مرغی میومد که به روش گرمایی پخته شده باشه و شبیه  به ١ کیک باشه :) 
به هر حال به برکت سر تکنیک و فیسبوک و دنیای مجازی تونستیم متوجه شیم که منظور از کیک مرغ چی هست :))
از اونجایی که ترکیب این خوراک رو مطالعه کردم , ی جورایی حدس زدم واسه سس فراونش نمیتونه مورد پسند من باشه و همینجور معده داغون من بعد از خوردن اون نانهای تست که در تماس با سس و باقی مواد کمی شل و خمیری میشه واکنشهای آتش فشانی از خودش نشون میده :))
از طرف دیگه خیلی مایل بودم که این کیک رو مثل خیلی از خوراکهای دیگه واسه ١ بار هم که شده امتحان کنم 
این بود که تصمیم گرفتم این شارلوت رو درست کنم , که چیزی الهام گرفته از همون کیک مرغ هست 
البته این پست منو زیاد جدی نگیرد , من فقط بخاطر تجربه خودم و دادن یک ایده میزارمش :)
و اما روش کار :
اضافات نان تست رو از ٢ طرف بریدم و ٢ طرف دیگه رو گذاشتم و با وردنه نان رو صاف کردم 
روش کمی سس مایونز مالیدم و اونو به آرومی لول کردم 


رولهای نان رو با چاقوی تیز بریدم 
داخل ظرفی گود و مناسب یک نایلون سلیفون کشیدم 
و نانها رو از وسط ظرف شروع کردم به چیدن و همینجور تا دیواره های ظرف ادامه دادم 


حالا میتونید داخل اونو با هر چی دوست دارید پر کنید , یعنی مخلوطی از همون کیک مرغ که شامل مرغ پخته و پیاز یا پیازچه , مخلوطی از خامه سفت با سس مایونز یا ماست  , گردو , تخم مرغ پخته ...... البته به میل شخصی میتونید تغیراتی هم به وجود بیارید 
من خودم با سالاد الویه پر کردم 
در آخر یک لایه نان قرار بدید و کمی فشار بدید تا مواد خوب بچسبه و به آرامی با کمک سلیفون قالب رو از ظرف در بیارید و توی ظرف مناسبتون قرار بدید , به نظر من اگه همینجور پرسیون کوچیک تهیه کنید مناسبتره تا بزرگ باشه 
من روی اونو چیزی نمالیدم , چون هم میخواستم اون حالت شارلوتش و پیچ پیچش مشخص شه و هم دیگه با سس چرب و خیس نشه 
این قسمت هم به عهده خودتون :)
نوش جان , گیلدا 











Kommentare

  1. چه خوب که نونهای تست شما بزرگ هستن
    مال اینجا کوچیک و برش خورده است

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مگه چقدر کوچیکه شادی جون , چون اینجا هم یک سایز کوچیک هست ولی با اون هم میشه درست کرد

      Löschen
  2. salam gilda jun.
    mamnun az tiphaye khubetun. ye soal dashtam,che tour mishe barge mou taze ra baraye tulani modat negahdari kard.? merci az saite khubetun.
    Manizheh

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام دوست عزیز
      شما میتونید اونها رو با نمک بجوشونیید بزارید آبش کشیده شه و بعد فریز کنید
      همینجور میشه تو ابو نمک که داخل شیشه ها ریختید اونها رو لول کنید و داخل شیشها جا بدیدی و دربشون رو محکم ببندید و داخل ظرفی رو آب بریزید و اونها رو بزارید داخلش به مدت ١ تا ١ ساعت و نیم بپزه
      در واقع مثل کنسرو کار کنید

      Löschen
  3. چه ایده ی خوبی گیلدا جان ، منم مثل خودت با کیک مرغ ، مشکل سس مایونز دارم و مشکلات بعدی که واسه معده پیش میاره ، چون همچین معده ی سرحالی ندارم ، خلاصه فقط یه بار امتحانش کردم کیک مرغ رو ، اما با این روش تو حتما باید سبک تر باشه ، ممنون از ایده ی خوبیت عزیزم :*

    AntwortenLöschen
  4. قربونت عزیزم
    میدونم چی میگی , چون دقیقا همین حالت رو من هم دارم , حالا گذاشته از اینکه حس میکنم کلی هم چربه

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts