خروشت ماست - خراسان



خیلی وقت پیش براتون خروشت ماست رو گذاشته بودم و همونجور هم که گفتم نمیدونم دستورش رو از کجا آوردم ولی هر چی بود سالهاست که  پای ثابت خوراک خونه ما شده
بعد از اینکه این خروشت رو واسه دوستان تو فیسبوک گذاشتم یکی از کاربرهای فیسبوکی با نام آزاده عزیز ...... بهم دستور دیگه ای از خروشت ماست رو دادند که متعلق به استان خراسان هست و کلی با اون دستور من که با سبزیجات هست فرق میکنه , همینجا هم ازشون بابت این دستور لذیذ تشکر میکنم
همیشه عاشق چیزهای هستم که در عین سنتی بودن منحصر به فرد باشه , هم تو رنگ هم تو موادش و این ترکیب هم دقیقا همونی بود که میخواستم 
 چون خیلی عجولانه دستور رو گرفتم مقادیر رو حدسی براتون میگم و چیزی که در حد ٢ نفر بتونه استفاده شه براتون نوشته میشه 
بهتون پیشنهاد میکنم حتما تهیه کنید , چون واقعا لذیذ بود 

و اما مواد لازم :
گوشت ٣٠٠ تا ٣٥٠  گرم 
پیاز ١ عدد 
سیر ٢ حبه کوچیک 
نمک در صورت احتیاج  , فلفل , زعفران دم کرده 
کشک ١ قاشق 
ماست حدود ١ لیوان ترجیها چرب 
گردو آسیاب شده ١ استکان ( که من از خرد شده اون استفاده کردم ) 

طرز تهیه :
پیازها رو تفت بدید و گوشت رو اضافه کنید و بزارید که بپزه , در حدی که مقدار کمی آب داشته باشه 
من در این مرحله گردو رو اضافه کردم و حدود ١٥ دقیقه هم گذاشتم  با گردو جوش بزنه 
جداگانه سیر له شده , کشک  و زعفران رو به ماست اضافه کردم و خوب هم زدم تا یک دست شه


حرارت رو کم کردم و مواد رو کم کم به گوشت و آبش اضافه کردم و مرتب هم زدم تا ماست نبره 
مقداری هم به همون صورت با حرارت کم گذاشتم که جوش بزنه و بعد دیگه خروشت ما آماده هست که با برنج میل شه 
* دقت داشته باشد که بعد از همه کارها نمک رو امتحان کنید 
نوش جان ؛ گیلدا 



Kommentare

  1. چقدر عالی ، با اون دستورت هم متفاوته ، به زودی باید هر دو دستورت رو امتحان کنم ، دست گلت درد نکنه عزیزم ، حرف نداشت

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزی جون , بله کاملا متفاوت تو پخت و مزه هستند من که بسیار لذت بردم
      جاتون هم خیلی خالی ی ی ی

      Löschen
  2. دستای گلت درد نکنند گیلدای عزیزم . از شکل اشتهاآورش معلومه چقدر خوشمزه باید باشه کلا دستور عالی و جدیدیه ..... نوش جونتون ............من خورشت ماست هندی درست میکنم و در دستورام دارم ولی با این خورشت کلی متفاوته ...انشالله توی فرصتی حتما این دستور رو هم درست میکنم ....همیشه شاد باشید ..♥ ♥ ♥

    AntwortenLöschen
  3. مرسی صفا جان
    چه جالب خروشهت ماست هندی هم هست ؟؟ آخه تا اونجا که من دقت کردم هندی ها تو تمام خروشتها شون ماست رو استفاده میکنند
    ولی ندیدم که مجزا خرشتی به این نام داشته باشند , پس منتظر میمونم

    AntwortenLöschen
  4. اگر كشك نريزيم بي مزه ميشه؟ من دسترسي به كشك ندارم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. نه دوست عزیز , چون مقدارش کمه مشکلی به وجود نمیاره

      Löschen
  5. به به عالیه خوشمزه به نظر میاد نوش جونتون عزیزم

    AntwortenLöschen
  6. مرسی شادی جون , جات خالی عزیزم

    AntwortenLöschen
  7. salam man jadidan weblogeto peida kardam,in ghaza ra emshab dorost kardam,kheili khoob bood,merci

    AntwortenLöschen
  8. سلام دوست عزیز , خوش آمد میگم بهتون
    نوش جانتون , انتخاب خوبی داشتید
    کاش نامتون رو یاداشت میکردیید

    AntwortenLöschen
  9. ممنون بابت این دستور خوب.

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts