Gnocchi


دنیای آشپزی و آشپزخونه ایتالیای  خلاصه شده از انواع پیتزا و انواع نودل و پاستا و بطور خلاصه خمیر 
بعد از تهیه پاستای تازه و همینجور خمیر راویولی اینبار تصمیم گرفتم که خمیر Gnocchi رو تهیه کنم 
چون یقینا طعم خمیر تازه چیزی نیست که ما از آماده اون میچشیم 
Gnocchi هم مثل دیگر خمیرها انواع متفاوت داره , که من به ساده اون بسنده کردم 
این خمیر تفاوت خاصش اینه که با پوره سیبزمینی و مخلوط آردهای دیگه  تهیه میشه 
تصمیم گرفتم با مخلوطی از ارد سمولينا یا به قول آلمانی ها Grieß و ارد معمولی این خمیر رو تهیه کنم 
تهیه خمیر کار مشکلی نیست , بلکه درست کردن و شکل دادنش کاری هست که به حوصله و وقت احتیاج داره 

مواد لازم :
سیبزمینی که با پوست پخته باشه و پوره کرده باشید ١ کیلو 
آرد سفید ١٥٠ گرم 
آرد  سمولينا ١٥٠ گرم 
زرده تخم مرغ ٢  عدد 
نمک ٢ قاشق چایی خوری 
* چون بار اولم بود من مقادیر بالا رو نصف کردم 

طرز تهیه :
واسه درست کردن این خمیر کافیه که همه مواد رو با هم مخلوط کنید و حسابی ورز بدید تا یکدست شه 
به خمیر ٢ تا ٣ ساعت استراحت بدید 


برای شکل دادن به این خمیر تخته های سنتی همراه با ١ پاروی کوچیک وجود داره که به صورت راه راه بوده و من چیزی شبیه به اون داشتم که تو عکس بهتون نشون دادم 
البته خودم با اون اصلا نتونستم درست کنم :)) این بود که روش دوم یعنی چنگال رو انتخاب کردم 



روی سطح کارتون کمی ارد بپاشید و خمیر رو به صورت لوله دراز کنید , کل خمیر رو به اندازه های ٢ سانتی برش بزنید 
حالا یک تیکه از اون خمیر های برش زده رو با انگشتتون کمی گرد کنید و روی چنگال بزارید 
کمی بهش فشار بدید تا طرحش روی چنگال بیوفته و از سمت بالا به صورت لول شده اونو از روی چنگال جدا کنید 


اونها رو مدت ١ تا ٢ ساعت بزارید تا کمی خشک شه 
خیلیها تو همین مرحله خمیر رو فریز میکنند 
واسه پخت این خمیر هم باید چیزی بر خلاف پاستاهای دیگه عمل کرد , چون توش سیبزمینی داره و مثل اونها مقاومت زیادی نداره 
و جوشاندنش به مدت ٢ دقیقه داخل آب جوش کافیه و بیشتر از اون میتونه خرابش کنه
و بعد از این ۲ دقیقه هم نباید با مواد  دیگه جوشیده شه و فقط باید سس روش ریخته شه
یا اینکه همین اول داخل سس بزارید تا پخته شه 
البته روش پخت من با این مدل خمیر کاملا متفاوت هست که سعی میکنم خوراکی رو هم که باهاش آماده کردم در اولین فرصت براتون بزارم 
نوش جان , گیلدا 






Kommentare

  1. به به مثل هميشه عالي
    منم يه بار امتحان كردم و از چنگال براي شيارهاش استفاده كردم
    البته من ابزار مشابهشم نداشتم حتي
    :))
    نوش جونتون گيلدا جان

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. لاله جون , من هم فکر میکنم که با چنگال راحتتره
      البته یکی از دوستان آلمانی من مثل فرفره با همون چوبها درست میکنه , ولی من با همین چنگال هم باید کلی وقت بزارم براش :)))

      Löschen
  2. وای گیلدا جان ، خیلی با حوصله ای و خیلی با دقت کار میکنی ، من اصلا حوصله ندارم خواهر جان ، دست مریزاد و خسته نباشی :***

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. رزکم , کی میگه تو حوصله نداری , خیلی هم زیاد دری , فقط چون بچه دار هستی وقتت محدوده
      اگر نه بهتر از اینها رو هم درست کردی نازنین ;)

      Löschen
  3. گيلدا جون چقدر خوشحالم كه مى بينم پست جديد گذاشتى! اونم جالب و پر كار! تا حالا راستش از اين همت ها نكردم ولى روحيه و پشتكار تو رو كه مى بينم كلى تشويق مى شم! ممنونم عزيزم براى اين همه انرژى خوب

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. شبو جونم , من هم خوشحالم که دوباره پیشتون هستم , و مرسی که سراغم رو از همه طرفه گرفتی بودی:****
      عزیزم , من نمیدونم که چرا تو این پست همونها که پر از حوصله هستند دارند منو تشوق میکنند :)))
      نازنینم , شما خودت خدای سلیقه و پشتکار هستی , و همینجور پر از انرژی .... اون هم از نوع مثبتش :***

      Löschen
  4. گیلدا جون من هفت هشت خطی برات نوشتم. نمی دونم رسید یا نه.... ولی برام تایید نفرستاد....آقا این بلاگفا همش منو اذیت می کنه و پیغام هام نمی رسه که..... اگه نرسیده که تشکر ..... خیلی خوبه..... و اون کوکی پنیری هم عالیه.... در ضمن چند تا پستای قبلی هم کامنت گذاشتم که نمی دونم رسیده یا نه.... اینم نمی دونم می رسه یا نه..... به هر حال....بوسسسس

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. افسانه جونم , مرسی که آنقدر سعی میکنی نازنین
      راستش با این بلاگفا من هم مشکل دارم :)) حتی کامنتهای من رو هم که بعضی اوقات واسه دوستان میزارم نمیرسونه
      اما مهم نیست عزیزم خودت رو خسته نکن
      من تا به حال هر چی پیغامت رو گرفتم روی صفحه آوردم عزیزم , اگه برات پیغام قبول کردن رو نمیده , بدون که نمیاد
      باز هم ممنونم از همتت عزیزم :***

      Löschen
  5. امیدوارم کامنتم رسیده باشه. بازم ممنون

    AntwortenLöschen
  6. چقدر ناز شدند. دستت درد نکنه. خوشم اومد بامزه اند.

    ایشالله برای روزهای عید یا بعد از اون. الان که حسابی سرم شلوغه.

    دستت درد نکنه گیلدای عزیزم.
    بوس

    AntwortenLöschen
  7. مرسی نگین جون , میدونم این ایام عید همه به نحوی سرشون شلوغه
    ولی تا باشه از این سر شلوغی ها باشه :))

    AntwortenLöschen
  8. وای گیلدا عالی شده من دستورشو یکبار تو یه مجله خونده بودم ولی نمیدونستم چهجوری این شکلی میشه دستت درد نکنه مثل همیشه 20 راستی امروز 2-3 تا شیرینی دارم از رو گل سفره درست میکنم درست شد بهت میگم

    AntwortenLöschen
  9. مرسی سالومه جون , عزیزم تو هم که بدتر از من سرت درد میکنه واسه اینجور کارهای دستی :)))
    امیدوارم که شیرینیهات خوب شه و رو سفید شم ;)

    AntwortenLöschen
  10. سلام
    کلیک راست را در سایتت حذف کردی و سایتت توی ایران فیلتره و بیشتر عیسها نصف و نیمه لود میشن و وقتی میخواهیم با کلیک راست دوباره لودشون کنیم نمیشه از اونور دولت فیلتر کرده و از اینطرف شما کمکش میکنی؟ یکم مهربونتر باش
    با تشکر

    AntwortenLöschen
  11. سلام دوست ناشناس
    من بارها و بارها معذرت خواهی کردم و بارها و بارها هم از اون دسته افرادی که نامهربانهای واقعی هستن خواستم که کارها و نوشته ها رو از اینجا کپی نکنن و نام خودشون ثبت نکنند یا بهتر بگم دزدی نکنند
    اما به قول شما آنقدر بی مهری از این افراد دیدم که صلاح دیدم این کار رو انجام بدم
    متاسفم که همیشه ی عده مثل شما یا من باید تقاص کار اشتباه دیگران رو پس بدیم

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts