Schoko nuss cookies - کوکی شکلاتی , فندقی


کیکها و شیرینیجاتی که از ترکیبات پودر فندوق یا بادام باشه یکی از انتخابهای منه 
همین امر موجب میشه که طعم اون شیرینی یا کیک کلی تعقیر کنه
این کوکی یا شیرینی فندوقی رو قرار بود که سال نوی میلادی گذشته درست کنم ، ولی آنقدر رسپتهای دیگه اومد جلو که از تهیه اش منصرف شدم 
تا اینکه گفتم امسال حتما امتحانش کنم 
در مورد این شیرنی باید بگم که طعم فندوق و شکلات رو با هم داره و شیرینی اون هم خیلی خیلی ملایم هست 
یعنی اگه دوست داشتید که کاملا شیرین شه ، به مقادیر گفته شده  باید چیزی حدود ٢٠ تا ٣٠ گرم پودر شکر اضافه کنید یا از پودر کاکائوی شیرین شده استفاده کنید ، علت  اینکه پودر کاکائو استفاده میشه اینه که این شیرینی تنها با پودر فندوق و آرد معمولی ، رنگ جالبی نداره 
که البته خودم چون از طعم تلخ بیشتر خوشم میاد اینکار رو نکردم 

مواد لازم :
کره نرم ١٨٠ گرم 
پودر شکر ١٠٠ گرم 
وانیل ١ قاشق 
تخم مرغ ١ عدد 
آرد ٣٠٠ گرم 
پودر فندوق ٧٠ گرم 
پودر کاکائو ٢ قاشق 
* مقداری شکلات تخته ای آب شده برای تزئین 

طرز تهیه :
وانیل ، شکر و کره رو با هم خوب میکس میکنیم تا جایی که سفید و پوک شه 
تخم مرغ رو اضافه میکنیم و هم میزنیم 
آردها رو همراه با پودر کاکائو مخلوط کرده و کم کم به مواد قبلی اضافه کرده و هم میزنیم


بعد از یکدست شدن مواد اونها رو داخل یک قیف که ماسوره درشتی داشته باشه خالی میکنیم 
* دقت کنید که که خمیر کمی سفت هست و باید حتما قیف شما  نایلون کلفتی باشه یا از جنس پارچه و یا پلاستیک باشه 
من از ماسوره دهان گشاد استفاده کردم و به صورت شکوفه اونها رو روی کاغذ روغنی خالی کردم 
سینی رو به مدت ١٠ تا ١٢ دقیقه با حرارت ٢٠٠ درجه ، داخل  فری که از قبل گرم کردید قرار بدید 
بعد از پختشون اجازه بدید که سرد شه و روش رو با شکلات آب شده تزئین کنید 
نوش جان ، گیلدا


Kommentare

  1. چقدر خوشمزست گیلدا جان ، میدونم چه طعمی گرفته ، منم هفته ی پیش کیک فندق و شکلات درست کردم و اتفاقا اونم کم شیرین بود ، حالا من دفعه ی اول بود که پودر فندق استفاده میکردم ، اما مثل اینکه باید برم تو کارش :)))))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزکم ، اره جدی خیلی خوشمزه بو د
      جات خالی گلم

      Löschen
  2. :* چه بافت بامزه ای داره مثه همه کارای دیگه ت عالی شده گیلدا جان
    مرســـی

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مسی لاله گلی ی ی ی ، خوشحالم که باز میبینمت <3 <3

      Löschen
  3. گيلدا جانم سلام. بعد از يه غيبت طولانى اومدم سلامى كنم و احوالت رو بپرسم! ... راستش به صورت ناگهانى يكى از عزيزانم رو از دست دادم و مدتى اصلا روحيه وب اومدن رو نداشتم!..... به به! چه كوكب هاى خوشگلى! چقدر با چاى وقهوة براى عصرونه بچسبه! دستاى گلت درد نكنه عزيزم!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. شبو جونم م م م سلام عزیزم ، خوبی ؟؟
      جدا متاسفم از بابت این پیش آمد :( امیدوارم که از این به بعد خبرهای خوب بشنوی عزیزم
      خوشحالم که باز تو جمع خودمون میبینمت گلم

      Löschen
  4. عاااالی پ خوشگل....منم عاشق فندق شدم توی کیک...حتما اینو درست میکنم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی هانی جون ، اره تو کیک هم خیلی خوشمزه میشه
      نوش جونت

      Löschen
  5. وای وای گیلدا جون نکن این کارو با من....بابا من قلبم با باطری کار می کنه....طاقت دیدن این شیرینی ها رو ندارم. یا باید باشه بخورم یا الان غش می کنم...............من رفتم غش کنم، خدافظ

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. کجا خداحافظ ؟؟؟؟ بابا بیا پیش خودم عزیزم
      با کمال میل تقدیمت میکنم
      مرسی گلم بابت کامنتت
      <3 <3

      Löschen
  6. لطفا غش نکنید همچین خوشمزه هم نیست من امروز درستش کردم شد یک شیرینی خیلی معمولی به هر حال دستتون درد نکنه

    AntwortenLöschen
  7. ناشناس عزیز ، نکنه انتظار داشتید توش بمب اتم کشف کنید :)))))))))))
    حالا شما کجا این حس بهتون دست داد که من غش کردم نمیدونم ، ولی متاسفم که شما به این مرحله نرسیدید
    :))))

    AntwortenLöschen
  8. هر کی هر چی می خواد بگه بگه....من رسپی رو خوندم و دوست داشتم.... تازه قیافه ی خوراکی هم که نصف دلبری رو قبل از مزه بر عهده داره اینجا غوغا کرده.... نمره ی ما بیسته. :)
    یعنی من بیام آلمان یه سفارش بلند بالا از فهرست خوراکی های تو باید بهت بدم. نمی شه که اینجوری....اینهمه خوشمزه :)

    AntwortenLöschen
  9. قربون تو نازنین که آنقدر مهربونی
    عزیزم ، خیلیها فکر میکنند که من کامنتهاشون رو نمیزارم
    در صورتی که میزارم تا هم دیگران ببینند و جواب بدند و هم اگه این فکر رو دارند که مخفی میکنم ، باطل شه :)))

    شما بیا اینجا ، هر چی گفتی درست میکنم ، حتمااااااا

    AntwortenLöschen
  10. سلام من اینها رو با استفاده از کوکی پرس درست کردم و بعد از گاناش بینش گذاشتم عالی بود ممنونم

    AntwortenLöschen
  11. نوش جونتون خاطره عزیز
    به شخصه خوشم میاد از افرادی که از خودشون مثل شما اینجور مانورهای خوشمزه به دستورها میدن :))

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts