انار مسما با گردو - گیلان


مدتی پیش پگاه جون  خروشتی رو تهیه کرده بود که کاملا سنتی بود 
من با دیدنش یاد اون زمانهایی  خیلی دور افتادم , ولی از اونجایی که اصلا توسط مادرم تهیه نمیشد ، کلا فراموش کرده بودم 
صحبت از انار مسما هست ، یا همون مسمای انار 
این خورشت تو فامیل ما فقط زمانی که شمال میرفتم توسط یکی از اقوم پخته میشد که خیلی هم طعمش رو دوست داشتم 
وقتی که این خروشت رو پگاه جون رو صفحه خودش گذاشت جدی جدی حس کردم برگشتم به اون زمان کودکیم ، و آنقدر احساساتی شده بودم که حتی نتونستم براش کامنتی بنویسم ، همینجا هم از یاد آوری این خوراک سنتی از پگاه عزیز تشکر میکنم 
البته این خروشت جور دیگه ای نزد ما پخته میشد ، که من دستورش رو با مکافات زیادی تونستم بدست بیارم 
و چه خوب گفت شیف طیبه عزیز : که سعی  کنید خوراکهای سنتی رو از مادران خودتون بیاموزید 

مواد لازم :
گوشت مرغ به میزان لازم 
آب انار ١ لیوان 
دانه انار ١ لیوان ( که بهتره ترش باشه )
سبزی نعناء و پونه ١ مشت خرد شده 
گردوی نگینی ٣ قاشق 
گوجه ٢ عدد کوجک 
رب انار ١ قاشق یا ٢ تا ٣ قاشق آب لیموی ترش 
پیاز ١ عدد 
سیر ٢ حبه 
بادمجان سرخ شده به میزان لازم 
نمک ، فلفل ، زردچوبه 

طرز تهیه :
پیاز  را خرد کرده و تفت میدیم ، سبزی رو اضافه میکنیم و به سرخ کردن ادامه میدیم 
سپس گوجه رو اضافه میکنیم و در آخر دانه های انار و گردو و سیر له شده رو 
مرغ رو اضافه میکنیم همراه با باقی مواد ، به جز بادمجانها


اگه آب خورشت کم بود کمی آب اضافه میکنیم 
و با حرارت ملایم میزاریم تا به روغن بیوفته و جا افتاده شه 
در دقایق آخر بادمجانها رو اضافه میکنیم و بعد از چند جوش خورشت شما آماده میل کردن هست 
نوش جان ، گیلدا






Kommentare

  1. گیلدای عزیزم از دیدن انار مسمائی که درست کردید آب از لک و لوچه مون راه افتاد دستت درد نکنه مطمئنا خوشمزه است از شکلش معلومه . نوش جونتون ♥

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. صفا جون ، کلی از کامنتتون خندیدم عزیزم :)))))))))
      لطف داری عزیزم ، مرسی

      Löschen
  2. نوش جونت گیلدا جونی منم باید یکبار مثل دستور تو درست کنم به نظرم باید با گردو هم خوشمزه باشه دستت درد نکنه دوست عزیزم :**********

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. قربونت پگاه جونی
      راستش به نظر من به غیر از اون گردو ، میشه بگی ترکیبی از اون ٢ تا خورشت تو هست
      البته سیر و گوجه هم باید بگم :))))

      Löschen
  3. به به ، اینروزا گیلدا جونی با انار غوغا میکنه که ، دیروز رفتم انار خریدم ، هنوز دون نکردم ببینم ترش یا نه ، اگر ترش بود ، این خورش رو میدرستم ، دسست گلت درد نکنه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. رزی جون ، تمام خونه زندگیم شد انار و رنگ انار :))))))))))))))))
      من باید میدونم که اونجور که بخواهی ترش باشه ، باید کمی رب انار یا آبلیمو اضافه کنی

      Löschen
  4. واییییییییییی عجب خورشیییییییییییییییییی و چه ظرفای خوشگلییییییییییی مثل همیشه نامبر وانییییییییییی گیلدا جان

    AntwortenLöschen
  5. قربونت ، قربونت ، قربونت عزیزمممممممممممم :*****

    AntwortenLöschen
  6. azizam mamnoon, vali chera tozih nemidi ke bayad anare torsh bashe na anare shirin ?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. خواهش میکنم ، من که قید کردم باید ترش باشه
      البته تو قسمت مواد
      اینو هم باید در نظر گرفت که شاید مثل فسنجون بعضی ها ملس یا شیرین دوست دارند

      Löschen
  7. وایییییییییییییییییییییی گیلدا جون همه پست های اخیرت رو دیدم عالی بودند. مثل خودت عزیزم.

    خسته نباشی.

    امیدوارم همیشه خوش باشی

    یه گله هم بکنم ازت که کم پیدا شدی و رد پاتو تو سایت نمی بینم خانمی.

    شادی مهمون دلت

    AntwortenLöschen
  8. مرسی نگین جان ، مرسی از لطفت و کامنتت عزیزم
    گلم من که گفتم با مکافات کامنت میزارم تو وبلاگتون ، گاهی اوقات چندین بار هم سر میزنم ببینم که دریافت کردید یا نه
    ولی کامنت خودم رو نمیبینم ، حالا ایراد کار از کجاست نمیدونم !!!!!!
    مدتی هم هست که سرم حسابی شلوغ شده و اینها هم همه پستهای قدیمی هست که میزارم ، وگرنه اینروزها به خاطر سال نو و مهمانداری و کار بیرون وقت کم میارم :)

    AntwortenLöschen
  9. ای که چقدررررر عالیه...و

    AntwortenLöschen
  10. قربونت برم هانی جون ، مرسی

    AntwortenLöschen
  11. گیلدای عزیز
    مرسی از اینهمه دستورهای جور واجورخصوصا دستور عذاهای محلی که خیلی علاقمندم یاد بگیرم
    هم دستورها عالی اند هم عکسها و هم نوشته هات که گرم و صمیمی اند
    موفق باشی

    AntwortenLöschen
  12. مرسی زهرا جان ، من هم به دستورات سنتی خیلی علاقه دارم
    چون متاسفانه خیلیها داره به فراموشی سپرده میشه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام
      از این که باز یه سایت مفید در مورد آشپزی کردم خوشحالم . ولی متاسفانه نمی شه بوک مارکتون کرد. می شه راهنمایی کنید

      Löschen
    2. سلام فرزانه عزیز
      من هم از آشنایی با شما خوشوقتم
      عزیزم منظور شما رو از بوک مارک متوجه نشدم

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts