آش عدس


نخندید برام .......... خواستم گل آفتاب گردون بسازم ، نمیدونم چرا ٨ پا از آب در اومد :))))))) 

مدتی پیش تو صفحه آشپزی جنوبی ، یکی از دوستان عزیز با نام خانوم سلوی سلامی ، برامون آش عدس رو گذاشته بودند 
در وحله اول فکر کردم باید ی چیزی تو مایه های عدسی باشه ، ولی وقتی که دستور رو خوندم دیدم نه با توجه با این ترکیب  باید چیز بالاتر از فکر من باشه 
این بود که سریعا اقدام به نوشتن دستور کردم تا در اولین فرصت تهیه کنم ، البته اینکه این آش به کدوم یک از استانهای کشورمون تعلق داره ، خبر ندارم ، امیدوارم اگه شما میدونید به من بگید 
کمی هم تو دستور به دلایلی که پایین خواهید خواند دست بردم 
همینجا جا داره که از ایشون بابت این دستور بسیار خوشمزه و لذیذ تشکر کنم 

مواد لازم :
عدس ٢ پیمانه 
جو پرک شده ١ پیمانه 
سبزی کرفس ١ پیمانه ، که من از خود ریشه کرفس هم استفاده کردم 
پیاز ٣ عدد 
گوشت چرخی ١٥٠ گرم 
نمک ، فلفل ،  زردچوبه 
پیاز داغ ، نعناء داغ ،  سیر داغ ، ماست برای تزئین 

طرز تهیه :
من واسه غذای دیگری که قبلا  پخته بودم ، مقداری آب گوشت و ١ تیکه ١٠٠ گرمی از گوشت داشتم که بجای گوشت چرخ کرده استفاده کردم 
به این صورت که گوشتها رو ریش ریش کردم و با ١ عدد از ٣ عدد پیاز گفته شده تفت دادم 
در غیر این صورت میتونید گوشت چرخی رو با ١ عدد پیاز ذکر شده تفت بدید و کنار بزارید 

عدس و جو رو با هم جلوتر خیس کردم و داخل همون آب گوشت گذاشتم تا بپزه ، مقداری هم زردچوبه بهش اضافه کردم تا از رنگ سفیدی در بیاد 


کمی که نیم پز شد ، کرفسها رو همراه و گوشت سرخ شده  اضافه میکنیم 
بقیه پیازها رو سرخ کردم و مقداری به خود اش اضافه کردم و باقی رو برای تزئین کنار گذاشتم 


در آخر داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و با ماست و نعناء داغ و پیاز داغ و سیر داغ تزئین کنید 
نوش جان ، گیلدا 

* پخت این خوراک بر حسب علایق شخصی و خانوادگی میباشد 






Kommentare

  1. نوش جونت عزیزم مثل همیشه عالی و زیبا

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی پگاه جونی ، جات خالی عزیزم

      Löschen
  2. خیلی جالب بود ، با سبزی کرفس فکر کنم عطرش هم خیلی بی نظیر باشه ، عدس معده ی من و آقای همسر رو خیلی اذیت میکنه ، وگرنه همین فردا شب میدرستیدم ..........
    راستی خیلی هم تزئینت قشنگه و اصلا هم شبیه هشت پا نیست

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزی جون ، اره عزیزم واسه همین کرفس کلی مزه اش تعقیر میکنه ، و خیلی لذیذ میشه
      چه بد ، من هم زیاد باهاش راحت نیستم ، ولی به روی خودم نمیارم :)))))))

      Löschen
  3. وای با اش عدس من خللییی فرق داره...حتما درست میکنم...چون عاشق کرفسم

    AntwortenLöschen
  4. مرسی هانی جون ، حتما امتحان کن ، چون با وجود کرفس ، واقعا چیز دیگه ای میشه

    AntwortenLöschen
  5. نوش جونت عزیزمممممممم تزینشم عالییییییییییییییی

    AntwortenLöschen
  6. من تا به حال آش عدس این مدلی نخوردم ولی پایه ی هر نوع آش هستم ،دستتون درد نکنه گیلدا جون نوش جونتون .تا به حال کرفس تو هیچچ آشی نریختم باید امتحانش کنم .تزئینش هم خیلی قشنگ شده

    AntwortenLöschen
  7. مرسی عزیزم ، واسه من هم تازگی داشت و از طعمش بسیار لذت بردیم

    AntwortenLöschen
  8. ممممممم عالی بود. امروز درست کردم و خیلی خیلی خوشمزه بود

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts