Lachstranchen à la Bordelaise - ماهی آزاد در فر


خوب دیگه فکر کنم از علاقه من نسبت به ماهی خبر داشته باشید :)) 
ماهی و مارچوبه یکی از بهترین ترکیبهایی هست که تو رستورانهای آلمانی یا تو هر خانه ای میتونید پیدا کنید 
براتون مدتی پیش از یک آشپز آلمانی جوان به نام Tim Mälzer نام برده بودم ، که اگه وقت میکردم و کارهای زیبایی اونو نگاه میکردم ، خودش میتونست یک دوره آشپزی با امتیاز بالا برام باشه ، ولی چه کنم که وقت یاری نمیکنه 
بریم سر اصل مطلب ، ماهی یکی از گوشتهای مفیدو لذیذ ی هست که طرز پخت اون به غیر از ایران در کشورهای دیگه با تنوع بسیار زیادی همراه هست 
و به نظر من باید این ریسک رو کرد که با طرز پختهای دیگه, خودمون رو آشنا کنیم 
این روش که الان مشاهده میکنید ، یکی از لذیذ ترین روش های هست که هم میتونید به همین طریق و هم میتونید داخل شکم ماهی انجام بدید 
البته من به همین روش دیدم و همینو براتون پیاده میکنم 

مواد لازم :
ماهی بدون خار به میزان لازم ، که بهتره ماهی آزاد باشه 
نصف لیمو ترش 
نمک ، فلفل 
رب گوجه 
کره 
ارده سوخاری 
سیر 
جعفری خرد شده ، میتونید از گیشنیز هم استفاده کنید 
روغن زیتون 
در صورت تمایل مقداری مارچوبه پخته شده در کنار این ماهی ، میتونید از سیبزمینی پخته هم استفاده کنید 
* مقادیر بالا رو نگفتم ، چون تاثیری رو کارتون نمیزاره و بنا به مقدار ماهی کم و زیاد میشه استفاده کرد 

طرز تهیه :
ماهی رو به قطعات مناسب تیکه کنید ، بهتره که کوچیک نباشه ، آب اضافی اونو با دستمال بگیرید و با خلال دندان کمی سوراخ کنید و مقداری روغن زیتون و آب لیمو بهش بمالید ، در همین مرحله میتونید نمک و فلفل رو هم به ماهی بزنید 
بقیه مواد بالا رو با هم میکس کنید ، اونقدر که به شکل ی خمیر شه 


از خمیر مقداری رو بردارید و روی ماهی قرار بدید و ماهی ها رو داخل فر به مدت ١٢ تا ١٥ دقیقه و با حرارت ٢٠٠ درجه قرار بدید 
و در آخر به مدت ١ تا ٢ دقیقه با حرارت ٢٥٠ ، و فقط با حرارت پایین 
در آخر هم میتونید در کنار این ماهی لذیذ مارچوبه پخته یا سیبزمینی پخته همراه با سس هلندی میل کنید 
نوش جان ، گیلدا 







Kommentare

  1. من خیلی‌ از خوردن لاکس هایی که با رویه هستند لذت میبرم . الانم آب دهنم جمع شده خیلی‌ خوشمزه به نظر می‌رسه . دستت درد نکنه گلم .

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. اره عارفه جون ، من هم همینجور ، چون این ماهی گوشت خوشخوراکی داره ، واسه همین هم هر کاری که کنی خوشمزه تر میشه :)))
      مرسی عزیزم

      Löschen
  2. خیلی‌ دوست دارم. اینم که خیلی‌ خوشمزه بنظر می‌‌آد. مرسی‌

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی سوزان نازنینم ، جای شما خالی بود

      Löschen
  3. واقعا عالی من عاشق غذاهای دریایی هستم <3

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی پگاه جون ، مثل خودمی عزیزم :**

      Löschen
  4. خیلی عالیه گیلدا جون ،دستتون درد نکنه .خیلی خوشمزس و اون بنفشه رو هم خیلی دوست دارم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی ارغوان جون ، جات خالی عزیزم
      عکسهام رو کمی بی دقت گرفتم ، واسه همین تار شده ، ولی بنفشه خوب افتاده :))))

      Löschen
  5. gilda joon emrooz dorostesh kardam va koli man va hamsaram va hata maneli lezat bordim bayad begam yeki az behtarin mahihayee shod ke tahala dorost karde va khorde boodam vaghean dastet dard nakone azin be bad hamash dorost mikonam sobh avale vaght dastore pokhtesh ro be mamanam midam mersiii to safhe facebookam axesh hast.

    AntwortenLöschen
  6. سلام نسیم جون ، اول از همه خوشحالم که اینجا میبینمت
    و دیگه اینکه منو خیلی خوشحال کردی با این رضایتت :) نوش جون خودت و خانواده گلت عزیزم
    خود من هم چون ماهی خیلی دوست دارم این سبک رو خیلی پسندیدم ، و امیدوارم که اونهای که ماهی دوست دارند این ریسک رو بکنند که ١ بار هم که شده تهیه کنند
    باز هم ممنونم گلم :****

    AntwortenLöschen
  7. inam ke mahshare manma asheghe mahiye ruyedar hastam:)) binazir shode azizam

    AntwortenLöschen
  8. مرسی اعظم جون ، اگه ماهی دوست داشتی باشی ، حتما اینو هم دوست خواهی داشت

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts