مافین شکلاتی


قبلا مافین ساده رو گذاشته بودم و بعضی از دوستان دنبال مافین شکلاتی بودند، راستش این سومین مافینی هست که تهیه کردم و دیدم که بهترین رسپت بوده 
بهتون پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید ، چون با اون تکه های شکلات بسیار ر ر ر لذیذ بود :)

مواد لازم 
آرد ۴۰۰ گرم 
پودر کاکائو ۸۰ گرم 
شکر ۲۵۰ گرم 
شکلات تخته ای ۲۰۰ گرم 
کره ۱۷۰ گرم 
تخم مرغ ۲ عدد 
شیر ۳۷۰ میل ( البته اگه در دسترس داشتید میتونید از Buttermilch هم استفاده کنید ) 
وانیل ۱ قاشق چای خوری 
پیکینگ پادر ۲ قاشق چای خوری 
پکینگ سودا  Natron ) ۱ )  قاشق چای خوری 

طرز تهیه :
شکلات تخته ای رو با چاقو خرد میکنیم ، و مقداری از شکلات رو برای  روی مافینها کنار میزاریم 
کره ، شکر ، و تخم مرغها و وانیل رو با هم خوب میکس میکنیم تا کاملا پوک شه 
سپس شیر رو اضافه میکنیم و به هم زدن ادامه میدیم 



آرد ، پکینگ پادر ، پیکینگ سودا ، و پودر کاکائو رو با هم مخلوط میکنیم و به صورت الک کرده کم کم  به مخلوط قبلی اضافه میکنیم 
مواد رو در حد مخلوط شدن بهم بزنید ، نه بیشتر ..... تکه های شکلات رو هم اضافه کنید 
مخلوط مافین رو توی قالبها ریخته و مثل  هر مافین دیگه دقت کنید که جا برای پف کردن مافینها بزارید 
و روی اونها رو با تکه های شکلات که کنار گذاشتید بپوشانید 



این مقدار برای ۱۸ عدد مافین کافی میتونه باشه 
مافینها رو داخل فری که از گبل گرم کردید با حرارت ۱۸۰ درجه و به مدت ۲۰ دقیقه قرار بدید 
نوش جان ، گیلدا 













Kommentare

  1. وااااای من عاشق اون کیک و مافینهایی هستم که خرده شکلاتش میاد زیر دندون ؛ یام و یام و یام ؛ دست گلت درد نکنه ؛ عاشقش شدم :***

    AntwortenLöschen
  2. ای گفتی رزکم ، ای گفتی ی ی ی ی :)))))))

    AntwortenLöschen
  3. Gilda jun dastet dard nakoneh che cheshmaki mizaneh in tekehaye shokolat. unam tu in havaye sard daghesh ba ghahveh michasbe .

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. هما جونم م م م من هم با عقیده تو موافقم که با چای و گرم خورده شه
      اوصولا خیلی از کیکها رو بر خلاف بعضیها دوست دارم گرم گرم بخورم
      نمیدونم شاید واسه اینه که نمیتونم شکمم رو کنترل کنم :))))))))

      Löschen
  4. عزيزم نگفته بودي ام خودش داد ميزد چه خوشمزه ست
    نوووش جونتون فقط من نمي دونم چرا اينقدر كه هوس يه چيز شيرين كرده ام، همه اش تنبلي مي كنم يه كيكي شيريني اي درست نمي كنم
    :)))))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی لاله جون ن ن
      راستش مثل خودمی ، تو این همه ....گاهی اوقات خیلی تنبلی میکنم واسه تهیه هر چیزی :)))

      Löschen
  5. سلام گیلدای نازنین. من خیلی به وبلاگت می یاو ولی متاسفانه وقتی پیغام میزارم .ارور میده و ثبت نمیشه.من عاشق کارهای قشنگت هستم.دستت درد نکنه خانم هنرررررمند موفق باشی

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. وای نسرین جون تو هستی ی ؟؟؟؟؟؟؟
      چقدر شما دوستان خوشحالم میکنید که اینجا برام کامنت میزارید ، مرسی عزیزم از این همه محبت
      میدونم که بعضیها با وبلاگ من مشکل دارند، چون این مشکل واسه من هم تو وبلاگهای دیگه پیش میاد
      عزیزم من که عاشق کارهای تک و منحصر به فردم هستم

      Löschen
  6. وای که من نمیتونم جلوی این خوشمزه خودم رو کنترل کنم باید برای من سهمیه تعیین کنی‌ وگرنه هیچی‌ نمیمونه ازشون یا بهتر کوپنی کنی‌ برای من !!!!!!! . دستت درد نکنه گیلدا جون .

    AntwortenLöschen
  7. عارفه جون شما بیا اینجا ، اینکه قابل ترو نداره
    ولی به پای مافین های شما نمیرسه عزیزم

    AntwortenLöschen
  8. bah bah hatman emtahan mikonam merc

    AntwortenLöschen
  9. مرسی یاسمن جون ، دلم باره کارهات تنگ شده :*

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts