ساس پیله - گیلان





مدتی پیش خواهر شوهر عزیز مهمان ما بود که برامون یک خوراک محلی از شهرهای شمالی کشور رو تهیه کرد 
راستش من تا به حال نه اسم این خوراک رو شنیده بودم و نه دیده بودم , و نتیجتا نه خورده بودم :)))
به اون * ساس پیله * میگفتن 
بسیار  ساده و در عین حال خوشمزه ، و کاملا مناسب حال گیاهخواران عزیز هست

مقادیر این خوراک رو میزارم به عهده خودتون 
و اما روش کار :
 چند حبه سیررا له کردم و همراه پیاز ریز با کره تفت دادم جوری که رنگشون تغیر نکنه ، گوجه رو خرده و اضافه کردم و در آخر که آب گوجه ها کمی کشیده شد ٢ تا دونه تخم مرغ اضافه کردم و قبل از بستن تخم مرغها  لوبیا کنسروی یا لوبیای که از قبل پخته شده اضافه میکنم



امتحان کنید ، چون فکرش رو هم نمیکنید که انقدر خوشمزه باشه 
این خوراک لذیذ رو با نان میتونید میل کنید 
نوش جان ، گیلدا



Kommentare

  1. wooooooow raftam bedorostam hala begzarim az inke inhame honarmandii, ye hosne digeyi ham ke veblaget dare ineke gazahaye giyahiii dare manam koli asheghesham
    rastesh man inoo kheyli dorost mikonam ama bedone tokhme morgh nemidonestam tokhme morgh mizanan hatman bayad khoshmaze bashe
    rasti ye soal manzoret az lobiya konservi hamon lobiya sabz hast be sorate conserve dige? bebakhshid man yekam girandeham zaeefe :))))

    AntwortenLöschen
  2. اره عزیزم منظور همون لوبیا سبز کنسروی هست
    راستش من خودم هم نمیدونستم که همچین غذای هست :))) خواهر شهرام که اینجا بود برام درست کرد
    باور کن به ماهز دیدنش گفتم ، این واسه لیلا جون خوبه :)) حالا نگو تو از من زرنگتر بودی و من خبر نداشتم :))))
    لیلا گلی مرسی از کامنتت

    AntwortenLöschen
  3. looool ghorboonet ke inhame be fekr ma sabzi mabzi khora hasti jiiiiiiiiiiiige mani :*

    AntwortenLöschen
  4. ها؟ من نشنیدم اسمشو بزار زنگ بزنم از مامانم بپرسم بعد دوباره میام کامنت میدم

    AntwortenLöschen
  5. مامانم گفت که مادر بزرگم براشون درست می کرد
    اسمش همین سَسِ پیله بود ولی گفت دیگه تخم مرغ و گوجه و اینا نداشت
    برنج رو که میخواست دم بکشه لوبیاسبزهای درسته رو می چید روی برنج و بخار پز میشد
    بعد بر میداشت توی کره سرخ میکرد و توی بشقابشون در کنار برنج میزاشت
    مرسی برای معرفی غذاهای اصیلی که از یاد رفتن تقریبا

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. نه گلی اون چیز دیگه هست , البته شاید به خاطر اینکه از همین لوبیا بدونه دانه استفاده شه همین نام رو میگن
      چون به قول تو اسم این لوبیا همینه
      اتفاق مامان من هم همون کار رو با باقالی مازندرانی هم میکرد
      این مال اطراف رشت هست ی شهری نرسیده به رشت هست که اسمش الان یادم نیست , اونجا تهیه میکنن
      که تمام این مواد رو توش داره

      Löschen
  6. راستی معنی سس پیله رو هم گفت یعنی لوبیا سبزی که هنوز دونه نداده

    AntwortenLöschen
  7. من هی میرم و میام هی نظر میدم
    هاهاهاها
    میگم این عکسها رو به روز کردی ؟ اخه نون بدون ورز رو تازه درست کردی
    این تاریخ پست قدیمی می باشد
    خانم مارپل رو می کنم تو جیبم من هاهاهاها

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. شادی جدی جدی مارپل شدی هااااااااا :)))))))
      اره گلی , اخه این غذا رو اکثر درست میکنم ولی گفتم ی عکس جدید بزارم , اون قدیمیه اصلا خوب نبود

      Löschen
  8. یه چیز دیگه توی عکسها تخم مرغ هست ولی توی دستور نیست
    من دیگه برم تا منو نزدی
    تا اکتشافات بعدی خدا نگهدار

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. شادی جون , بیا رختخابت رو هم اینجا پهن کن بخواب عزیزم :)))))))))))
      اون هم یادم رفته بود اضافه کردم

      Löschen
  9. همین یکی رو بگم و برم دیگه
    ظروف مسی خودتون چی میگه ها؟؟
    ما یه دیگ از مامانمون قرض و قوله کردیم یه مربا بپزیم
    اونوقت شما بازار اصفهانو جمع نمودی دور خودت
    خو ما هم میخوایم
    دیگه واقعا خدا نگهدار

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. بازار اصفهونننننننننن :))))))))))
      شادی نمیری تو :))))))))
      اره راستش رو بگم من مس زیاد دارم , خو علاقه دارم , ولی اون دیگگ مسییت بدجور خوشکل بود
      از من هم میشنوی به مامان بر نگردون , یقین دارم اون بنده خدا چیزی امیگه :))))))))

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts