ارده خونگی

سال گذشته ی سفر به یکی از جزایر یونانی داشتیم , میدونید که یونان هم شیرینیجات شهدی زیادی داره 

و ی جورایی ترکیبی از کشورهای شمالی , مثل ترکیه و کشورهای جنوبی , مثل کشورهای عربی هست 

یعنی همنجور که گفتم از شهد و ارده استفاده زیادی دارن 

ارده یکی از دسته مواد خوراکی هست که من هم به خودش و به دانه های کنجدی که ازش ساخته میشه , ارادت خاص دارم 

در زمان مسافرت صبحا , همیشه یکی از مواد تشکیل دهنده میزهاشون , ارده بود 

که با مخلوط عسل , یکی از خوشمزه ترین صبحانهای بهشتی روی زمین 😋به حساب میاد 

روز اول بعد از استفاده از ارده , متوجه تفاوت طعم و مزه اون , نسبت به شیشه هایی که تو آلمان میخرم شدم 

اصولا از همه مغازه ها ارده رو تهه کردم , یعنی چه ترکی چه عربی و چه آلمانی , فقط ی تفاوت خاص کوچولو بینشون هست 

این بود که تصمیم گرفتم بعد از برگشتم خودم خونگی تهیه کنم و ۲ تا شیشه هم از اونجا با خودم آوردم که ببینم شباهتش بعد از تیهه , تا چه حد  میتونه شه

  

برای تهیه ارده خانگی اول از همه احتیاج به کنجد خام دارید , که باید خودتون تفت بدید 

همین مرحله تفت دادن خیلی مهمه , چون نباید رنگشون برگرده , بلکه باید فقط عطرشون  بلند شه , بعد بزارید تا کاملا خنک بشن 

حالا احتیاج به دستگاهی دارید که بشه اونها رو خوب میکس کنید , جوری که به روغن بیفته 

از اونجایی که میکسر من خوبه , با اون این کار رو انجام دادم , و کنجدها رو اول با مقدار خیلی کم نمک , خوب میکس کردم 

میزان نمک فقط بایددر حدی باشه که تو دهانتون کمی قلقلک بده 😂یعنی  نباید کاملا حس کنید 

مرحله آخر روغن هست که بهتره از روغن  کنجد استفاه شه , ولی اگه نداشتید از روغن های خوراکی مایع مثل آفتاب گردان هم میشه استفاده کرد 

من به صورت نصف نصف اضافه کردم , چون روغن کنجد من خیلی طعم تندی داشت 

حالا کم کم ومرحله مرحله به کنجدها روغن رو اضافه کنید , و هر بار مرتب میکس کنید , دقت کنید که روغن رو زیاد نریزید تا شل نشه و انقدر اضافه کنید که تا به غلظت مورد علاقه خودتون برسید 

سس ارده شما دیگه تمام شده و آماده استفاده هست 

از زمانی که خودم این سس رو تهیه میکنم , به ۲ صورت کمی رقیق برای غذاهام , و کمی غلیظتر برای صبحانه آماده میکنم 

اگر ۱ بار امتحان کنید, دیگه هیچوقت از مغازه نمیخرید 

نوش جان , گیلدا 



 

Kommentare

Beliebte Posts