کوفته کشک - اصفهان


ی مدت پیش تو اینستاگرام تو صفحه غذایی اکو فود به دستور ی دستور کوفته دیدم که با کشک تیهه میشد 

کشک یکی از اون مواد غذایی هست که من خیلی دوست دارم 

ی عده بخاطر بوی خاصی که داره خوششون نمیاد ؛ فکر کنم منظورشون بوی گوسفند یا بز باشه 😏که اتفاقا من همیشه سعی میکنم پنیرهای تهیه کنم که بوی شیر بز بیشتر توش خودشون رو نشون بده 

بعد از ماجرای بز و گوسفند ؛ بریم سراغ تهیه این کوفته ها که حقیقتا خوشمزه و خاصه  

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم 

برنج نیم پخت ۱ پیمانه 

سبزی کوفته ۱ پیمانه 

پیاز  ۱ عدد  و مقداری پیاز داغ 

نمک و فلفل و زردچوبه


 

مواد سس کوفته 

پیاز ۱ عدد 

نعناء خشک ۱ قاشق ق 

برنج نیم پخت ۲ قاشق ق 

نمک و فلفل و زردچوبه 

سیر ۲ تا ۳ هابه 

کشک ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم 

گردو ۴ تا ۵ عدد 

طرز تهیه

تمامی مواد کوفته رو خوب میکس کنید و ورز بدید , جوری که حالت چسبندگی پیدا کنه تا مقه پختن وا نره , کوفته ها رو گرد و آماده کنید , کنار بزارید 

حالا پیاز رو خرد کنید و کمی تفت بدید و سیر بهش اضافه کنید . بعد از اون ادویه ها و گردوی خرد شده  و نعنا  رو اضافه کرده و کمی کوتاه تفت بدید و بهش اشک و آب و همراه با ۲ قاشق برنج اضافه کنید 

بعد از اینکه چند جوش خورد , حرارت رو کم کنید و کوفته ها رو به آرامی داخل سس قرار بدید 

بهش زمان بدید تا خوب پخته شه و بعد از سرو کردن روش پیاز خللی سرخ شده بپاشید و میل کنید 

نوش جان  گیلدا   



Kommentare

Beliebte Posts