کرفس پلو


از اونجایی که مدتی هست به کرفس علاقه پیدا کردم , تو ذهن اومد که بعد از تهیه خورشت کرفس ؛ که یقینا همه بلد هستن .... و چند تا سالاد که دستورشون رو قبلا بابارتون  گذاشته بودم... اینبار به سراغ پلوی 😁 کرفس برم 

خوب .. چرا که نه ؟؟ وقتی به ی چیزی علاقه داشته باشی ؛ اونو میتونی به هر شکلی در بیاری و نوش جان کنی 

این بود که فکر کردم بهترین گزینه برای مخلوط شدن با کرفس ؛ گشنیز میتونه باشه ؛ یقینا بهترین گوشت هم گوشت چرخ کرده ؛ از هر نوعش ؛ که سلیقه خودتون هست و همینجور پای ثابت ؛ کلی از غذاهای ایرانی ؛ پیاز و سیر و ادویه 

طرز تهیه هم مثل تمام پلوهای مخلوت راحت و بی دردسر 

یعنی اول از همه ب برنج آبکش شده احتیاج هست که اصولا من به برنجهای که قراره سبز رنگ بشه ؛ کمی داخل آبش زرد چوبه میریزم

 

و بعد میریم ۱ دونه پیاز مشتی رو خلال میکنیم و تفتش میدیم و تیکه های کرفس رو بهش اضافه میکنیم ؛ و همراه با گوشت چرخ کرده ؛ چند دقیقه تفت میدیم ؛ در خاتمه بهش سیرله شده و گشنیز خرد شده رو با ادویه های دلخواه  ؛ اضافه مکنیم 

قابل به تذکره که میتونید به این مواد رب هم اضافه کنید ؛ ولی خودم شخصا ؛ چون غذاهای رب دار ؛ تعدادشون زیاده و از رنگ سبز همیشه انرژی مثبت میشه گرفت 😃این بود که گفتم سبز رنگ بشه 

و مورد بعدی اینکه کمی از سبزینه خود ساقه کرفس هم اضافه کنید ؛ بی نهایت بهتر خواهد شده 

و در خاتمه بعد از دم کدن ؛ روی
برنجتون کمی گشنیز ساتوری بریزید ؛ که دیگه عالی میشه 

نوش جان ؛ گیلدا 


  

  

Kommentare

Beliebte Posts