باقلوای پودینگی


بازم باقلوا 😁 بازم هیجان 😃 بازم کالری 

باور کنید , من فقط از این همه باقلوا فقط ۱ تیکه از گوشه اونها رو امتحان کردم که مبادا شور باشه  وگرنه همش سهم همسر جانه 

این باقلوا خیلی راحته و مثل باقلواهای دیگه احتیاج به خمیر فیلو دارید 

و در کنارش : مقداری پسته و گردوی خرد شده که اونها رو با شهد غلیظ مخلوط کرده باشید , من گاهی اوقات به این ۲ , مقداری کنجد هم اضافه میکنم 

یک قالب کمربندی 

و مقداری پودینگ از قبل آماده شده که نباید خودش رو گرفت باشه 

فقط در مورد پودینگ باید اضافه کنم که من از بسته های آماده استفاده کردم که طرز تهیه اش روش هست و میزان شیرش رو کمتر کردم که پودینگم کاملا سفت باشه

 

روش کار به این صورت هست که

به اندازه قالب مورد نظرتون خمیر فیلو رو برش میدید , که در این مرحله احتیاج به کره آب شده داریم و هر بار که خمیر رو پهن میکنید باید با برس همجا رو کره بمالید , دقیقا مثل باقلواهای دیگه , اینکار رو ۵ تا ۶ بار انجام بدید

بعد مواد پسته و گردو رو روی خمیر بریزید و با گوشت کوب خوب فشار بدید تا فشرده شه 

حالا جداگانه به همون اندازه قالبتون ۴ تا ۵ عدد دیگه خمیر فیلو رو روی هم بزارید و با چاقوی تیز اونو ب ۸ قسمت مساوی برش بدید و برشها رو روی موادی که با کوشت کوب فشار دادید بزارید ولی اصلا فشار ندید, چون باید بعد از پخت جدا کنید , این کار برای اینه که شما بعد از پخت دیگه نمیتونید به راحتی خمیر رو با چاقو ببرید و خرد میشه و از شکل میفته و روی آخرین برگه از خمیر فیلو رو هم دوباره خوب چرب کنید

 

حالا داخل فر با حرارت ۱۸۰ درجه به مدتی که خمیرتون خوشرنگ بشه قرار بدید

بعد از بیرون آوردن از فر ,  تیکه های برش داده رو دوباره از روی مواد پخته شده بردارید و مواد پودینگتون رو روی پسته و گردو خالی کنید و قالب رو چند بار بکوبید که پودینگ خوب صاف شه و دوباره برشهای خمیری رو روی پودینگ قرار بدیدو باقلوا رو توی یخچال بزارید تا پودینگ خودش رو بگیره 

در خاتمه میتونید کمی شهد روی باقلوا بریزید و بعد از باز کردن کمربند قالبتون , در کنار یک چای یا قهوه میل کنید 

نوش جان , گیلدا


 

  

Kommentare

Beliebte Posts