فتا کرم - Fetacreme




یکی از اون چیزهای که منو و خانواده رو همیشه به سمت رستوران یونانی میکشونه , اون نان داغ و پنیری هست که اول کار و قبل از غذا سرو میشه 
یعنی هر چی از طعم و مزه لذیذ این پنیر بگم کم گفتم 
من هم که پنیر دوستتتتتتتتتتتتتتتتت :))))
البته اینو هم بگم که با نان گرم لذت خردنش خیلی بیشتره 
یونانی ها از پنیر تو خوراکهاشون خیلی استفاده میکنن  , چه تو غذاهای پایه و اصلی و چه تو پیش غذاهاشون و حتی در مواردی تو دسر 
این پنیری رو که امروز براتون میزارم در واقع ترکیبی از ٢ پنیر و موارد دیگه هست که با نام Fetacreme * فتا کرم  شناخته میشه

طرز تهیه هم خیلی راحته 
احتیاج به ٢٠٠ گرم پنیر خامه ای و ٢٠٠ گرم پنیر فتا دارید 
پنیر خامه ای رو با چنگال کمی بزنید و پنیر فتا رو رنده ریز کنید ( البته من خودم زیاد ریز خرد نکردم )
٢ تا ٤ قاشق روغن زتون بهش اضافه کنید 
همراه با ١ قاشق چای خوری پر پودر پاپریکا و ١ قاشق رب گوجه و ١ حبه سیر له شده و سبزی معطر خرد شده  مثل جعفری و گشنیز یا ادقامی از هر ٢ ( به مقدار ٢ تا ٣ قاشق )


من گاهی اوقات اگه ببینم کم نمکی کنه کمی هم نمک اضافه میکنم 
حالا خوب هم بزنید , از اینکه له بشه ترسی نداشته باشید 
* وجود سیر تو این پنیر حتمی هست 
* اگه دوست داشتید میتونید بدون سبزی هم تهیه کنید 
حالا دیگه فتا کرم شما آماده هست تا روی نانها مالیده شه و با لذت میل کنید 
نوش جان , گیلدا



پنیر فتا همراه با نانهای مدالی و گوجه 






Kommentare

  1. چه ترکیب خوبی گیلدا جون
    میتونم حدس بزنم با نون داغ چه خوشمزه میشه
    من عاشق سیرم بچه شمال بدون سیر اموراتش نمی گذره :))
    نوش جونتون

    AntwortenLöschen
  2. اخ اخ گفتی شادی جون
    بدون سیر اصلا دنیا و زندگی معنی نداره :))))

    AntwortenLöschen
  3. خیلی عالی گیلدا جون ،کاملا مشخصه که چقدر خوشمزست و با نون داغ خیلی مزه می ده .منم همیشه اون نون پنیر با نون و کره ی قبل از غذا رو خیلی دوست دارم که البته تو همشون هم سیر داره و من دوست دارم
    نوش جونتون باشه عزیزم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی ارغوان جون
      اینکه آدم از سیر خوشش بیاد و باهاش مشکلی نداشته باشه به نظر من یک حسن بزرگه

      Löschen
  4. Töpfen همان پنير خامه ايست

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. نه رعنا جون اونی که شما نوشته به معنی گلدان هست
      به پنیر خامه ای میگن Frischkäse

      Löschen
  5. Töpfen همان پنير خامه ايست

    AntwortenLöschen
  6. خدمت گیلدا جونی بگم ، منم پنیر دوسسسسستم ، پس مطمئنن عاشق این کرم هم میشه ، دست گلت دردنکنه بابت دستور :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. وای ی ی ی حدس میزدم که دوست داشته باشی :)))))))))

      Löschen
  7. Vay vay vayyyxx;) che da sture khubiiiii panir Sir nune dagh ;) Bau bahhhhh mersiiii AZ da sture alittttt kheiliiii khoshmazasssss

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. اعظم جون انگاری تو هم داری تو لیست افرادی میری که سلیقه خوراکیمون مثل هم هست :))))

      Löschen
  8. bayad zod dorostesh konam :)) mamnon gilda jon

    AntwortenLöschen
  9. ببخشید روغن زیتون و پودر پاپریکا را به چه قاشقی اندازه بگیریم ؟ غذا خوری یا چای خوری؟ میشه از پنیر خامه ای فیلادلفیا استفاده کرد؟

    AntwortenLöschen
  10. بله میتونید از پنیر فلادلفیای هم استفاده کنید
    منظور من از قاشق قاشق غذا خوری هست که اصولا نمیگم :)
    چون اگه چایی خوری باشه حتما ذکر میکنم

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts