نان پلنگی یا زرافه ای



اولین باری که این نان رو تو صفحه لاله جون دیدم , ١ دل نه ١٠٠ دل عاشقش شدم :))
از اون زمان تا به حال هم سعی در درست کردنش داشتم , اما طبق معمول وقت یاری نمیکرد 
تا اینکه بالاخره درستش کردم ولی باید بگم که اصلا مثل نان لاله جون زیبا و خواستنی نشد ولی کلی طعم جالب و جدیدی برام داشت
داخلش کاملا نرم و پوک بود و اطرافش برشته و ترد  
آدم در وحله اول فکر میکنه که کل نانها ١ مزه مشخص دارند ولی وقتی که اونها رو تهیه میکنی متوجه میشی که طعم و بافت اونها خیلی متفاوته 
و همین امر موجب میشه که من هم مرتب  سراغ نانهای جدید برم 
خوب حالا بریم سر نان پلنگی یا زرافه ای یا هر چی که دوست دارید :)))

 مواد  لازم برای خمیر نان :
آرد ٥٠٠ گرم + مقداری بیشتر 
 خمیر مایه خشک ١ بسته مدل ٧ گرم 
شکر ١ قاشق چای خوری 
نمک ١ قاشق چای خوری
روغن مایع ٢ قاشق  
آب ولرم ٤٠٠ میل 

طرز تهیه :
ابتدا خمیر ترش رو همراه با شکر به آب اضافه میکنیم و ١٠ دقیقه صبر میکنیم تا عمل بیاد 


بعد روغن اضافه  کرده و نمک رو به ارد اضافه میکنیم و ارد رو مرحله مرحله به آب و مواد قبلی اضافه کرده و هم میزنیم تا خمیر یکدستی داشته باشیم , این خمیر طبق دستوری که من داشتم کمی نرم و لطیف بود اگه دیدید خیلی شل شده چند قاشق دیگه ارد اضافه کنید
به خمیر ٢٠ تا ٣٠ دقیقه وقت بدید که حجم پیدا کنه 


و دوباره کمی ورز بدید و اگه باز در این مرحله دید به ارد احتیاج داره کمی ارد اضافه کنید 
از خمیر گلوله های تهیه کنید و روی کاغذ روغنی قرار بدید و سراغ تهیه  خمیر دوم برید 

مواد روی خمیر :
آب گرم ١٣٠ گرم 
آرد برنج ١٤٠ گرم 
خمیر ترش خشک ١ بسته 
 روغن کنجد ٢ قاشق یا ٢ قاشق روغن معمولی 
شکر ٢ قاشق 
نمک ١/٢ قاشق چای خوری 

طرز تهیه :
خمیر ترش رو با ارد  و شکر مخلوط کرده و باقی مواد خشک و روغن و آب را اضافه کنید و خوب هم بزنید 
غلظت باید در حد چیزی که در عکس میبینید باشه


به این خمیر هم ١٥ دقیقه استراحت بدید 

و سپس از خمیر دوم روی نانها بمالید سعی کنید که لایه نازکی نباشه 


و سینی فر رو داخل فری که از قبل گرم کردید به مدت ١٥ تا ٢٠ دقیقه و با حرارت ٢٠٠ درجه قرار بدید 
نوش جان , گیلدا 










Kommentare

  1. گيلدا جونم اين همتت ايول داره! من تنبل برم يكم خجالت بكشم! ... عجب نون خوشگلى شده! دستت درد نكنه! دست لاله هم درد نكنه!... خيلي خوش رنگ و رو شده

    AntwortenLöschen
  2. فدات شم , ١ سال طول کشید باز هم همت داشتم ؟؟ :))))))))
    خجالت نکش نازنین , ما همه مثل هم هستیم
    ی جا تنبل و ی جا زرنگ ;)
    :***

    AntwortenLöschen
  3. به به ، ترکهای روش رو چقدددددرر دوست دارم ، مدتهااااست نون نپختم ، خداوند این تنبلی مرا هم از من بدر کند :)))))))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. چرا ی دفعه هممون تنبل شدیم ؟؟
      فکر کنم از اثرات آب و هواست :))))))))))

      Löschen
  4. واااو خیلی خیلی عالی شده گیلدا جون و انصافا خیییییلی بهتر از مال من
    اتفاقا جالبه چند شب پیش تو فکرش بودم اخه فر قبلیم درجه هاش دقیق تنظیم نمی شد و حرارتش یکسان نبود بخاطر همین اصلا از کیکها و نون هام خصوصا این نون زرافه ای راضی نبودم و چند شب پیش تو فکرش بودم یه بار دیگه درست کنم
    بهرحال نووووش جونتون گیلدا جون هنرمند

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. لاله جون اذیت نکن , اصلا بیا عوض کنیم :))))) من عاشق نونهای تو شدم , و یکبار هم با اون روش امتحان میکنم
      هر چند که ترکیب مواد همونه ولی مقادیر فرق داره

      Löschen
    2. :))) قبوله من حاضرم

      Löschen
  5. کار قشنگیه دستت دردنکنه و خسته نباشی . ♥..صحبت ازهمت کردید والله همت رو داریم ولی نمیدونم چرا 24 ساعت هم برامون کمه ...یا اینکه زمان خیلی زود میگذره....
    خوب گیلدای عزیز نوش جون همتون باشه ..♥ خیلی عالیه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی صفا جون , باید از مسئولین خواهشکنیم زمان رو از ٢٤ ساعت به ٢٥ برسونند :))))))
      شاید که فرجی بشه

      Löschen
    2. گیلدای عزیز همش یه ساعت ؟ حالا که میریم زیر منت مسئولین و خواهش میکنیم حداقل 5 ساعت ....♥

      Löschen
  6. وای عزیزم چه کردی. خیلی خوشگلند. دستت درد نکنه.

    حالا کی دلش می یاد اینها رو بخوره!!!
    دستت طلا عزیزم.

    آپم و منتظرت

    AntwortenLöschen
  7. سلام نگین نازنین , مرسی عزیزم , لطف داری

    AntwortenLöschen
  8. kheyli khoshgelan Gilda jun, dastet dard nakoneh, man vali bad juram delam miyad be in nune bereshteh ye gaz hesabi bezanam.

    AntwortenLöschen
  9. ها ها مرسی گلی , کاش بودی که گرم گرم گاز میزدی
    جات خالی بود عزیزم
    :*******

    AntwortenLöschen
  10. خیلی هم زیبا شده جدی ادم یاد پلنگ و زرافه میفته دستت درد نکنه گیلدای با سلیقه

    AntwortenLöschen
  11. مرسی اعظم جون , البته اگه بهتر میشد دقیقا فکر میکردی که زرافه یا پلنگ رو در روت هستند :)))))

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts