آش سماق


مدتی پیش رز نازنین خورشت سماق رو تهیه کرده بود که برام خیلی جالب اومد 
در پی همین ماجرا تو نت دنبال چیزی دیگه ای بودم که به دستور آش سماق برخوردم 
و با توجه به موادش حدس زدم که باید آش ترش و خوشمزه ای باشه 
پس اگه مثل من به ترشی علاقه دارید ، حتما این اش رو امتحان کنید :)

مواد لازم :
برنج پخته ٢٥٠ گرم ، که بهتره برنج نیم کوب باشه 
لپه پخته  ١٠٠ گرم 
سبزی آش ٥٠ گرم 
آبغوره ١ استکان ، که من از ١ قاشق پودر غوره استفاده کردم 
سماق ١ استکان 
نعناء داغ به میزان لازم 
پیاز داغ ١ استلان 
نمک ، فلفل ، زردچوبه 


طرز تهیه :
من واسه این اش برنج و لپه رو با هم گذاشتم که بپزه ، ولی تو دستورش نوشته بود که جداگانه به صورت پخته آماده داشته باشید



بعد از لعاب دادن برنج پودر غوره و سبزی و سماق رو اضافه کردم 
مقداری از پیاز رو واسه تزئین گذاشتم و باقی رو اضافه کردم 


٢ تا ٣ قاشق از نعنا داغ رو هم اضافه کردم و گذاشتم که به آرامی آش جا بیوفته 
زمان سرو کردنش هم میتونید از کمی سماق  استفاده کنید 
* دقت کنید که این آش با توجه به سماق و ابغوره ترش میشه ، و بهتره که از مقادیر کم شروع کنید 
نوش جان ، گیلدا 











Kommentare

  1. به به ، عاشقش شدم ، کلا سماق دوست دارم ، دست گلت درد نکنه گیلداجونی
    کاش نزدیک هم بودیم برات یه خورش سماق خوشمزه میدرستیم :)))))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزی جون , من هم خیلی سماق دوست دارم بخصوص اگه ترش و قرمز باشه
      اره بخدا کاش نزدک بودیم , کلی برنامه میزاشتم با هم :**

      Löschen
  2. خیلی خوشمزه به نطر میاد گیلدا جون ،من تعریف اون آش ترش شمالی رو هم زیاد شنیدم ولی تا به حال نخوردم ولی سماق هم خیلی دوست دارم ، دستتون درد نکنه نوش جونتون باشه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی ارغوان جون , راستش من اون اش رو هم خلی وقته نخوردم و بلد هم نیستم , ولی در اولین فرصت از مامان باید دستورش رو بگیرم و درست کنم , چون ترشی این اش منو یاد اون یکی انداخت :))

      Löschen
  3. جداً چقدر تنوع غذايي داريم توي مملكتمون
    براي من كه خيلي جديد بود
    مرسي گيلدا جون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. اره لاله جون , میبینی ؟؟ یعنی هر استان یک عالمه حرف واسه گفتن داره

      Löschen
  4. گيلدا جون خواهر امروز ديگه جدى جدى آرزو كردم كه همسايه بوديم!!! بعد هى من ميومدم از چيزهاى خوشمزه تو مى خوردم! آخ كه چه كيفي مى داد! الان اينقدر دلم از اين آشتى خواست كه نگو!! اى خدالبته مى گن آرزو بر جوانان عيب نيست!!!! هاها ها

    AntwortenLöschen
  5. قربونت برم ما از هم دور هم نیستما ا ا ا , فقط ی زره همت میخواهد که یقین دارم تو داری
    پس بیا اینجا که قدمت رو چشمم هست

    AntwortenLöschen
  6. اسم آش سماق که اومد این بناگوشام شروع به تیرکشیدن کرد خیلی خیلی باید خوش طعم باشه آشی که ترشه یعنی برای من ایده آل ..دستت درد نکنه ♥ ♥ ♥ نوش جان...دست رز عزیز هم درد نکنه

    AntwortenLöschen
  7. مرسی صفا جون , راستش الان دهان خودم هم دوباره آب افتاد :))
    جات خالی بود عزیزم , پس شما هم مثل من ترشی پسند هستید

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ترش و شیرین و شور همه رو میپسندم خوشبختانه مشکلی در این رابطه ندارم ولی اگه چند روزی بگذره و یک خوراک ترش نخورم بشدت احساس کمبود ویتامین ت (ترش ) میکنم بازم نوش جونتون. ♥ دوستان هم به جای ما

      Löschen
    2. ویتامین ترش :)))))))))))
      اینو خوب اومدید صفا جون

      Löschen
  8. حتی با خوندن دستورش مدام دهنم پر آب میشد وای خیلی خوشمزه س دستت درد نکنه گیلدا جان

    AntwortenLöschen
  9. مثل خودم ترشی دوستی دیگه :)))))))))

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts