ماهی با سس تهینه

میخواهم براتون ی دستور خیلی خوشمزه با ماهی و تهینه بزارم 

من عاشق ماهی و غذاهای دریایی هستم , و بخاطر همین هم هر دستوری که در مورد طبخ ماهی باشه برام قبل توجه هست و سعی میکنم اجراش کنم 

دستور تهینه رو که چند پست پائینتر براتون گذاشتم , پس تا اینجا مشکلی با این مورد نداریم

 

شما حدودا به ۱ کیلو ماهی فیله که بدون تیغ باشه دارید 

که اونو بعد از شستن , خوب خشک میکنید , و با کمی نمک و روغن زیتون و آب لیمو و فلفل  که همه جاش رو ورز دادید  , داخل فر با حرارت ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه میزارید 

جداگانه , حدود ۱۵۰ میل سس تهینه رو با ۳۰۰ میل آب و آب ۱ عدید لیمو , ۲ قاشق سر پر ماست , نمک , و فلفل , خوب مخلوط کنید 

سس تهیه شده رو روی ماهی ریخته و دوباره داخل فر با حرارت قبلی و به مدت ۱۵ دقیقه دیگه قرار بدید , در حدی که روش خوشرنگ شه

 

جداگانه , مقداری دانه کاج ( اگه مثل من نداشتید از گردو استفاده کنید ) رو با چند حبه سیر له شده داخل کره تفت بدید , و در آخر بهش مقداری پودر پاپریکا اضافه کنید و روی ماهی رو باهاش تزیین کنید

میتونید در خاتمه کمی جعفری یا گشنیذز خرد شده اضافه کنید  

این خوراک رو میتونید با نان و حتی نان میل کنید 

نوش جان , گیلدا


  

Kommentare

Beliebte Posts