خورشت کدو لگد دموج - گیلان





این خورشت جدید گیلانی رو از یوتوپ پیدا کردم
البته اینکه جدید هست یا نیست , و اینکه اصلا همچین چیزی وجود داره یا نه .... رو اصلا اطلاع ندارم
اینجور که گفته شده این غذا در شرق گیلان و در شهر آستانه اشرفیه پخت میشه
از اونجایی که چند سالی رو لاهیجان و نزدیکی این شهر زندگی کردم , تا به حال نه خورده بودم و نه شنیده بودم
تهیه غذا با بادمجان بسیار متنوع تر و امکان پذیرتر هست , ولی اصولا همه با کدو خورشتی مشکل دارن و ایده برای انجام کار محدود به سرخ کردن و رنده کردن برای سالاد و بورانی هست 
این غذا بدون گوشت تهیه میشه و برای دوستان عزیز گیاه خوار گزینه بسیار مناسبی میتونه باشه
ولی همینجور که در تصویر میبینید من از گوشت قلقلی استفاده کردم , که میتونید اضافه یا حذف کنید
این بود که با دیدن این ویدئو تصمیم گرفتم حتما تهیه کنم تا بتونم یک مورد دیگه به غذاهای سنتی وبلاگم اضافه کنم
مواد لازم :
لوبیا چشم بلبلی, ۱/۵ پیمانه
گشنیز خرد شده ۱۵۰ گرم
نعنا خرد شده ۵۰ گرم
کدو سبز ۵ تا ۶ عدد متوسط
رب گوجه ۲ قاشق
رب انار ۱ قاشق
گردو خرد شده ۲۵۰ گرم
سیر۴ تا ۵ حبه
پیاز ۱ عدد 
زردچوبه , فلفل , نمک


طرز تهیه :
لوبیا ها رو جداگانه بپزید 
سبزیها و کدو سبز رو هم که قبلا به صورت مکعبی خرد کردید , جداگانه سرخ کنید
پیاز رو خورد کنید و  تفت بدید , و در اواخر بهش سیر خرد شده رو اضافه کنید
حالا رب گوجه رو اضافه کرده و باز کمی تفت بدید تا ربتون خوشرنگ شه
گردوها رو هم اضافه کنید , همراه به مقداری آب و رب انار بزارید تا جوش بیاد و بعد سبزی رو اضافه کنید
حالا دیگه به خورشت زمان بدید که جا بیفته
در اواخر کار لوبیا ها و کدو رو اضافه کنید ( اگر از گوشت استفاده میکنید , اونها رو هم اضافه کنید )
یادتون باشه که کدوها نباید از شکل ظاهری خارج بشن و له بشه
بعد از یک جوش کوچیک دیگه غذای شما آماده سرو هست
نوش جان , گیلدا



Kommentare

Beliebte Posts