کانلونی - Cannelloni



دنیای پاستا و نودل در ایتالیا خیلی متنوع هست 
هر کدوم از اونها پخت مخصوصی دارن و با توجه به شکلشون و ضخامتشون زمانهای پختشون هم متفاوت هست 
کانلونی  Cannelloni یکی دیگه از نمونه پاستاهای ایتالیایی هست
این پاستا اصولا به ضخامت ۱۰ سانتیمتر و به قطر  ۳ سانتیمتر هست 
داخل این پاستا رو میتونید از گوشت , مرغ , ماهی و حتی سبزیجات پر کنید 
شاید از بابت طعم با مواد دیگه بتونید بگید مثل لازانیا هست , ولی از بابت شکل و چیدمان جالبتر از لازانیا به عمل میاد 
البته میدونم که اکثر دوستان کار با این پاستا رو میدونن , ولی فکر کردم شاید یکی مثل من  , ازش بی اطلاع باشه :)
طرز پر کردن کانلونی هم میتونه متفاوت باشه , ی عده اعتقاد دارن که بعد از پختش این کار رو انجام بدن , که در واقع این روش نادرست هست 
و باید به صورت خام و نپخته اونها رو پر کرد و کنار هم روی سس دلخواه چید و پخت


من واسه مواد داخلش از تن فیش و مواد جانبی دیگه استفاده کردم 
۱ قوطی تن فیش رو با ۱۰۰ گرم پنیر خامه ای و ۵۰ گرم پنیر پیتزا , مقداری جعفری خرد شده , ۱ عدد پیاز کوچیک خرد شده , ۲ حبه سیر له شده و  خیلی کم نمک و  فلفل  مخلوط کردم 
مواد رو داخل یک نایلون کردم و دهانه نایلون رو به قطر زیاد بردیدم , جوری که مواد به راحتی ازش خارج شه 
حالا کانلونی رو به صورت استوانه و ایستاده روی سطحی قرار بدید , میتونید تو همون ظرفی که قراره اونها رو بپزید این کار رو انجام بدید و از طرف دیگه سر نایلون رو که بردید داخل کانلونی کنید و مواد رو توش خالی کنید تا پر شه


هر کدوم رو کنار بزارید و یکی دیگه رو پر کنید تا موادتون تمام شه 
حالا تو ظرفی که بشه تو فر گذاشت , کفش رو با  سس مورد نظرتون , کمی آغشته کنید و کانلونی رو کنار هم بچینید 
و دوباره مقداری از سس روی ردیف اول بریزید و یک ردیف دیگه کانلونی بچینید ( سس شما میتونه سس سفید باشه یا سس گوجه یا ریحان یا هر چیز دیگه )
اینجا یاد آور میشم که بعضی افراد از پنیر پیتزا لابلای مواد همراه سس میریزن  , ولی اگه میخواهید که به راحتی از ظرف جدا کنید و شکلش زمان سرو کردن حفظ بشه , بهتره از این کار صرفنظر کنید 
در آخر  دوباره سس میریزید و پنیر میپاشد و درون فر قرار میدید 
با حرارت ۱۸۰ درجه و مدت تقریبی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بزارید بمونه , تا زمانی که روش طلایی شه 
شما میتونید این کار رو با برگهای لازانیا هم انجام بدید و اونها رو بعد از پر کردن مواد لوله کنید 
ولی خوب اورجینالش اینه که بالا خدمدتون عرض کردم ^_^
نوش جان , گیلدا






Kommentare

  1. خیلی غذای خوشمزه ای است من تا بحال با گوشت چرخ کرده و مرغ درست کردم ولی تابحال با ماهی امتحان نکرده ام منتها چون یه غذای مشابه با ماهی تن و پنیر خامه ای درست می کنم و همه دوست دارند می تونم حدس بزنم چقدر خوشمزه باشه
    نوش جونتون عزیزم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی لاله جونی ^_^
      راستش من پیتزا و ماکارونی و با ماهی تن خیلی دوست دارم , البته همه خانواده دوست دارن
      امتحان کن , حتما خوشت میاد

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts