بریانی ماهی - هندی , پاکستانی



قبلا هم براتون ۲ تا بریانی و یکی پلو که با ترکیب ماهی همراه بود , گذاشته بودم
ولی اینبار تصمیم گرفتم که باز هم سری به سبک هندی بزنم و یکی از محبوبترین بریانی های هندی رو یعنی ... بریانی ماهی رو تهیه کنم
شما عزیزان میتونید دستور بریانی مرغ رو در این لینک , و همینجور بریانی میگو رو در این لینک ببینید
و اگر هم مایل بودید که بدونید پلو ماهی رو به چه روشی تهیه کردم , میتونید اینجا کلیک کنید و بهش برسید




مواد لازم :
برنج ۲ پیمانه 
گوجه ۱ عدد بزرگ و بدون پوست خرد شده 
سیر ۲ حبه 
ماهی ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم ( دقت کنید ماهی باید گوشت سفتی داشته باشه , من از لاکس استفاده کردم )
زنجبیل تازه ۱ بند انگشت 
ادویه گرام ماسالا ۱ قاشق چایی خوری 
زردچوبه , نمک , فلفل قرمز 
دارچین چوبی , ۱ عدد 
هل ۴ عدد 
برگ بو ۲ عدد 
تخم گشنیز و زیره از هر کدام ۱ قاشق چایی خوری به صورت سابیده شده 
خامه ۱۰۰ میل یا ماست زده شده به همین میزان 
کره یا روغن گی , مقداری 
گشنیز تازه به میزان دلخواه 
بادام یا دانه کاج ۲ تا ۳ قاشق 
کشمش ۲ تا ۳ قاشق 
آب به میزان لازم 

طرز تهیه :
 ماهی ها رو که به صورت تیکه تیکه کردید  , در کمی روغن و یا کره سرخ کنید و همراه اونها میتونید بادام و کشمش رو هم اضافه کنید , در این مرحله هم کمی نمک اضافه کنید 

مقداری از کره یا روغن رو همراه با ۱ قاشق روغن مایع داخل ظرف مورد نظر دیگه ریخته  , برگ بو , هل و چوب دارچین رو همزمان اضافه کرده و بزارید که سرخ بشن و عطر شون بلند شه , چیزی حدود ۲ دقیقه 
باقی ادویه ها رو اضافه کنید و در آخر هم سیر و زنجبیل رنده شده رو اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن میتونید گوجه خرد شده رو اضافه کنید 
وقتی گوجه ها نرم شد , بهشون خامه رو اضافه کنید 
و بعد برنج شسته شده رو اضافه کنید و اگه آبش کم هست , کمی آب اضافه کنید و بزارید با حرارت متوسط برنج کمی آب غذا رو به خودش بکشه 
تو این مرحله مواد ماهی رو که از قبل تهیه کرده بودید رو ,  بهش اضافه کنید و کمی هم بزنید و بزارید که برنجتون همراه مواد دم بکشه 
باید بگم که این بریانی مثل هر بریانی دیگه به ادویه احتیاج داره و باز هم میل شخصی خودتون هست که اونها رو کم و زیاد کنید 
و همینجور احتیاج به ماست یا خامه داره , که من گزینه خامه رو انتخاب کردم , ولی باز میتونید از آب خالی استفاده کنید 
نوش جان , گیلدا







Kommentare


  1. طبق معمول غذاهای خوشمزه ای که با ظرفها همخوانی داره
    گیلدا جون کلی وقته تو بحر اون عکس وسطی هستم انکار قاب کردی به دیوار یه توضیحی بده لطفا
    :)))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی عزیزم
      میدونی چیه , هر بار که فکر میکنم عکسهام جالب توجه نیستن , دقیقا همونها مورد بحث میشه :))))
      باور کن این عکسها رو به خطر کمبود نور و شب بودن , اصلا مساعد ندونستم , ولی با این حرفت منو کلی خوشحال کردی ^_^
      عزیزم , اون وسطی هم کاملا از دید بالا گرفته شده , فقط همین °-°

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts