نان هندوانه



وقتی به شب چله نزدیک میشید  ، و بخواهید تو ١ مسابقه شرکت کنید , واسه سوالی که ازتون در مورد میوه های اون شب میپرسن ....... چه جوابی میدید ؟
یقینا همه به یاد هندوانه میفتند ، البته انار هم سنبل خوبی هست ولی دیدم این روزها خیلی به انار گیر دادم ، گفتم اینبار یادی از هندوانه کنم :)) 
امیدوارم که فصل انار تمام شه تا من از این میوه دست بردارم :))))
متاسفانه این نان هندونه من زیاد جالب نشد ، اول اینکه کشمش کم ریختم 
و دوم اینکه خمیرهای سبز و سفیدش رو خیلی نازک گرفتم 
ولی خوب اینو هم میزارم تا بدونید بنده هم خرابکاری دارم و شما اشتباهات منو تکرار نکنید 

مواد لازم :
شیر ١ پیمانه ( برای دیدن پیمانه یا کاپها به سمت راست صفحه و جدول داده شده دقت کنید )
کره ١ قاشق سر پر 
شکر ٢ قاشق سوپخوری 
 خمیر مایه خشک ١ بسته یا ٧ گرم یا ١ بسته خمیر ترش تازه 
آرد به میزان لازم 
کشمش به میزان دلخواه 
رنگ خوراکی ، سبز و قرمز 

طرز تهیه :
روغن و شیر را روی حرارت گذاشته تا کره ذوب شود . شکر و نمک را ضافه میکنیم و خوب هم میزنم


بعد از کمی خنک شدن خمیر ترش رو اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم و ١٠ دقیقه  صبر میکنیم تا عمل بیاد 
حالا کم کم ارد رو اضافه کنید تا خمیر نسبتا شلی به دست بیاد

این خمیر رو به ٣ قسمت تقسیم کنید ، یعنی ٢ قسمت مساوی با  مقدار کم ، و ١ قسمت که بیشتر باشه 
اول از همه از خمیر کمتر که یکی باید رنگش سفید باشه شروع میکنیم و کم کم ارد اضافه میکنیم تا دیگه خمیر به  دستمون نچسبه 
اونو با نایلون میپوشانیم و کنار میزاریم 
حالا سراغ خمیرهای رنگی میریم ، اونی که بیشتر بود رو با رنگ خوراکی قرمز رنگی میکنیم و هم میزنیم و دوباره کم کم ارد اضافه میکنیم تا مثل خمیر سفید به دست نچسبه و کشمشها رو اضافه میکنیم و کنار میزاریم


همین کار رو با خمیر سومی که خمیر سبز رنگ ما هست انجام میدیم 
به مدت ٤٠ تا ٤٥ دقیقه به خمیرها استراحت میدیم 
حالا خمیر قرمز رو به صورت استوانه در آورده و ی گوشه بزارید 
خمیر سفید رو با وردنه باز کنید ( دقت کنید که مثل من زیاد نازک نکنید ) و روش رو کمی با برس خیس کنید و خمیر قرمز رو روش قرار بدید و از اطراف خمیر سفید رو روش بیارید و بپوشونید ، اضافات خمیر رو هم اگه به جا مونده بگیرید


حالا خمیر سبز رو پهن کنید همون کاری که با خمیر سفید انجام دادید انجام بدید 
پس با  این حساب : اولین لایه خمیر سبز هست ، دوم سفید و سومی قرمز که کاملا داخل قرار داره 
حالا به همون صورت داخل یک قالب مستطیلی بزارید و دقت کنید که قسمت برش خرده خمیر زیر باشه تا موقع پخت باز نشه 
به همین صورت به مدت ٣٠ دقیقه دیگه استراحت بدید 
و بعد داخل فری که از قبل گرم کردید با حرارت ٢٠٠ درجه و به مدت ١٥ تا ٢٠ دقیقه بزارید تا بپزه 
طعم این نان شیرین هست و با کره خیلی لذیذ میشه ، دقیقا مثل نان کشمشی 
نوش جان ، گیلدا





Kommentare

  1. بعضى موقع ها اينقد از ذوق و روحيه آشپزي و شيرينى پزى و نون پزيت گيلدا كيف مى كنم كه مى مونم چى بگم! اين دفعه هم از اون دفعه هاست! بسى كيف كردم! مخصوصا از رنگ قشنگش! دستت طلا خانوم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی شبو جونم ، ی مدت نبودی که منو آنقدر لوس کنی :)))))))))
      قربون محبتت عزیزم

      Löschen
  2. Kheili zyba, mishe keikesham dorost konid?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ممنون از لطفتون ، اتفاقا در فکرش هستم ، ولی فکر نکنم که تو این فصل یا بهتر بگم تو این شب چله موفق شم :)

      Löschen
  3. اتفاقا خیلی هم خوشگل شده ، از این هندونه هاست که تخمه کم دارن ، روش ایراد نذار که من عاشقش شدم ، دست خودت و حوصله ی زیادت درد نکنه ، کلی لذت بصری بردم :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. قربونت رزکم ، اره خودم هم به خودم اینجوری دلداری دادم ، که هندونه نارس خریدم :)))))))))

      Löschen
  4. گیلدا جون اینکه عالی شده عزیزم دقیقا برای من هندونه رو مجسم کرد آفرین به این همه ذوق و استعداد و سلیقه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی اعظم جون ، خوشحالم که ی خورده شبیه شده :)))

      Löschen
  5. به نظر منم خیلی ناز شده نونهای این مدلی زیادی توی نت دیده بودم ولی هندونه رو نه و به نظرم ایده خیلی خوبی برای شب یلداست
    خلاصه که خیلی باحال شده گیلدا جون دستت درد نکنه عزیزم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی لاله جون ، خوشحالم که خوشت اومد عزیزم <3

      Löschen
  6. چه نون نون و ایده قشنگی در مسابقه هم حتما نمره 20 میگیری دستت در نکنه

    AntwortenLöschen
  7. وای عالی شده گیلدا جونم چطور راضی نیستی مادر خیلی خوشگل شده دستت درد نکنه :)

    AntwortenLöschen
  8. مرسی پگاه جون ، عزیزم اگه شما ها رو نداشتم چه کار باید میکردم ؛)

    AntwortenLöschen
  9. گیلدا جان فکر میکنم برای این پست قشنگت کامنت نوشتم ولی شاید طوفان دیروز برده باشش ......شایدم چون در پیج براش کامنت نوشتم فقط دچار تصور و توهم شدم والله بعید نیست ..... در هر صورت آنقدر جالب و زیبا هست که چند بار دیگه هم براش بیام و کامنت بدم ...♥......نوش جونتون باشه ...♥ عالیه خسته نباشی

    AntwortenLöschen
  10. وای ی ی ی صفا جون کلی از کامنتت خندیدم :)))))))))
    اره بخدا راست میگی این باد و طوفان به وبلاگ ما هم رحم نکرده :)))))
    عزیزم مرسی از لطفت و کامنتی که گذاشتی

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. خواهش میکنم گیلدای عزیز انشالله همیشه شاد و خندان باشی ..♥

      Löschen
    2. قربون محبتت عزیزم , آرزوی من هم واسه همگان همینه

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts