برشتوک نخودچی با شکلات



تو خیلی از پستهای که توشون از ارد نخودچی استفاده شده , یاد کردم که از این ترکیب خیلی خوشم میاد 
کلا تو آجیل هم نخودچی ی چشمک خاصی بهم میزنه ، و اگه تو آجیل نخودچی  اون هم از نوع شورش نباشه واسم آجیل به حساب نمیاد :D 
این دستور برشتوک نخودچی هست که میزارم و شاید حدود ٢ سالی هست که میخواهم این شیرنی یا به عبارتی حلوا رو درست کنم 
ولی همیشه مشکل کمبود ارد نخودچی رو دارم ، که متاسفانه اینجا به جز فروشگاهای ایرانی جای دیگه نداره 
و واسه همین هم با خساست خاصی مصرفش میکنم :))))))


سال گذشته شکلاتهای مغزدار رو تهیه کرده بودم و تصمیم گرفتم اینبار داخل این شکلاتها رو از برشتوک نخودچی پر کنم و واسه هدیه سال نوی امسال به دوستان آلمانیم هدیه کنم 
در واقع این همون برشتوک نخودچی با کاکائو هست که من به این صورت تحویل میدم :)))
باید بگم که بعد از تهیه خیلی خیلی لذیذ شد و قول میدم دفعه بعد اونو به روش سنتی براتون برش بزنم و به تصویر بکشم ، البته این قول ی ور قضیه اش خودم هستم که دوباره واسه خودم درستش کنم :)))

قبل از هر چیز بگم که شکلاتها رو داخل قالبش به این روش که قبلا گفته بودم تهیه کنید


برای برشتوک نخودچی به این مواد احتیاج دارید :
آرد نخودچی ٢٠٠ گرم 
آرد سفید ٥٠ گرم 
روغن خالص یا روغن خانگی یا Butterschmalz ١٢٥ گرم 
پودر شکر ١٢٥ گرم 
هل  کوبیده و در صورت تمایل پودر دارچین که من از دارچین استفاده نکردم 



طرز تهیه :
آردها رو جداگانه تفت بدید ، چون ارد نخودچی به زمان کمتری واسه تفت دادن احتیاج داره . آرد سفید هم تا مرز اینکه خامی اون گرفته شه و کمی رنگش تعقیر کنه تفت بدید 
هر ٢ ارد رو بعد از تفت دادن از صافی رد کنید و با هم مخلوط کنید 
دوباره داخل تابه برگردونید و روغن رو اضافه  کنید و با روغن هم مقداری به تفت دادن ادامه بدید


بعد از روی حرارت بر دارید و پودر شکر رو که از صافی رد کردید به مواد قبلی کم کم اضافه کرده و خوب هم بزنید 
من تو این مرحله گذاشتم کمی خنک شه و ازشون گلوله های  تهیه کردم و داخل شکلاتها قرار دادم 
و دوباره شکلات آب شده رو روی برشتوک ها ریختم و چند ضربه به زمین زدم که هوای اضافه گرفته شه و بعد داخل یخچال گذاشتم


بعد از ٢ تا ٣ ساعت میتونید استفاده کنید و از قالب بیرون بیارید 

و اما اگه نخواستید به این روش کار کنید ، میتونید برشتوک ها رو درون ظرف لبه داری خالی کنید روش مقداری شکلات آب شده بریزید و بعد از اینکه خنک شد اونو برش بدید 
که سعی میکنم این مدلش رو هم براتون تهیه کنم 
نوش جان ، گیلدا 








Kommentare

  1. خسته نباشی خانوم خانوما ، لطفا برای منم کنار بذار که منم مثل خودت از عشااااق نخودچی هستم :)

    AntwortenLöschen
  2. باشه گلی ، تو که بیایی پیشم همه اینها رو اگه ١ روز هم وقت داشته باشم برات درست میکنم :**

    AntwortenLöschen
  3. وای خیلی باحاله که....نم می خوام که....حالا چیکار کنم..... چقدرم اون جعبه ات خوشگله....عکسا چقدر خوبن..... این مجسمه ات هم از خوشگلی و خوشمزه گی شکلات ها به آواز افتاده ول نمی کنه....منم بودم می خوندم!!!! به به لذت ببرید به جای ما هم!!!!ا

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. قربونت افسانه جون

      کلی‌ خندیدم از کامنتت :)))))))))

      عزیزم من در خدمت هستم ، شما بیا به روی چشم

      Löschen
  4. یعنی چی شد اینهمه نوشتم!!!! نرسید یعنی؟؟؟!!!ا

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. همه چیز اینجاست قربونت برم ، هنوز تأید نکرده بودم




      Löschen
  5. Dear Gilda:
    Your blog is the most interesting and useful one I have found. Wish you continue with success.
    Minoo

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی‌ مینوی عزیز

      این نظر لطفت هست عزیزم

      خوشحالم که خوشت اومده و مرسی‌ از اظهار نظرت :)

      Löschen
  6. man asheghe nokhodchi hastam hala be har shekli ke dar biad. merci ♥

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ها‌ها پس مثل خودمی هما جان

      ;)


      Löschen
  7. man asheghe nokhodchi hastam be har shekli ke bashe. merci ♥

    AntwortenLöschen
  8. دستتون درد نکنه گیلدای عزیزم واقعا ایده فوق العاده عالی و حتما خوشمزه ایه ...نوش جونتون ♥ ♥

    AntwortenLöschen
  9. ممنونم صفای نازنین , شما که دیگه آلمانی ها رو باید خوب بشناسید , عاشق اینجور چیزهاند
    :))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. همینطوره اینقدر که اینجائیها اصراردارند کارشون یا کاردستی خودشون رو بعنوان کادو بیارن ما متاسفانه نداریم و اکثرا سعی میکنند که گرون و پر زرق و برق بخرند...در حالی که خدائیش کادوهای ساده و کم خرج خوشحالی بیشتری رو سبب میشن
      شاد و کامروا باشید ♥

      Löschen
    2. دقیقا همینجوره , همین برنامه رو من اوایل سال ورودم به اینجا داشتم , ولی بعدها به من فهماندند که چه چیزی مورد نظرشون هست

      Löschen
  10. hi gilda jon merci az posthaye ziba va khoshmazatoon soale man ine ke in roghan shorini pazi esme englisish chi hast man canada hastam kasi midoone az koja mishe paydash kard?


    AntwortenLöschen
  11. سلام دوست عزیز , این روغن به انگلیسی

    high ratio shortening
    نامیده میشه :)

    AntwortenLöschen
  12. سلام گیلدا خانوم، ببخشید شما آردِ نخودچی رو تو آلمان از کجا میگیرین؟ پیشاپیش ممنون از جوابتون! شیمی‌ جان قربان

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ^_^
      مریم جون , من از فروشگاه ایرانی ها میگیرم , ولی ترکها نخود خام داران , که اگه مجبور بشم و نداشته باشم اونها رو میگیرم و آسیاب میکنم
      :***

      Löschen
    2. خیلی‌ هم خوب! ممنونم ازتون، پس حتما اول یه سر به فروشگاه‌هایِ ایرانی‌ میزنم! مرسی :* :* :*

      Löschen
    3. موفق باشید عزیزم ^_^

      Löschen
  13. اینجا ارد نخودچی رو بسته هاش نوشته ولی ارد نخود خامه، که من تو شامی ریختم و دیدم اصلا خوشمزه نیست.
    به نظرتون می شه یکم مثل حلوا تفت بدم، خوب می شه، ممنون
    عاشق این شیرینییییییییی هستم.

    AntwortenLöschen
  14. اینجا ارد نخودچی رو بسته هاش نوشته ولی ارد نخود خامه، که من تو شامی ریختم و دیدم اصلا خوشمزه نیست.
    به نظرتون می شه یکم مثل حلوا تفت بدم، خوب می شه، ممنون
    عاشق این شیرینییییییییی هستم.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. بله دقیقا همینجوره که میگید , اونها طعم خاصی داران , دقیقا طعم نخود خام رو میدن
      یکی از دوستان گفت میشه کمی تفت داد , اما خودم اینکار رو نکردم
      میتونید امتحان کنید , به ما هم خبر بدید ^_^

      Löschen
  15. mamnun az javebeton, are mavadesho bayad nesf konam, bebinam khob myshe .
    akhe age kharab beshe, enghadr narahat misham , badam myad chyzi heyfo meil she.
    Hata maghaze dare ke irani ham bod motovaje nashod, ke man barash tozyh dadam

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. من هم همین مشکل رو دارم , و ز ریختن مواد غذایی بینهایت منزجرم

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts