اسپاگتی با سس پنیر و قارچ


اون زمان که کوچیک بودیم ، ماکارونی واسه ما فقط ١ معنی داشت اون هم رشته های ماکارونی یا گاهی اوقات پاستا که تو آب جوشیده میشد  و بعد هم آبکش میشد و به روشی مثل برنج ، همراه با مواد گوشتی دم میکشید 
ولی الان دیگه به برکت وجود ایتالیا تنوع زیادی  از پخت ماکارونی و پاستا  وجود داره ، همینطور با سسهای مختلف که همگی به جای خودشون لذیذ هستند 
من خودم این ترکیب رو خیلی دوست دارم و زیاد درست میکنم 
البته اینی که اینجا میزارم با قارچ و سس پنیر هست 
ولی میتونید به جای قارچ از سینه مرغ یا بوقلمون استفاده کنید 
این سس خیلی شبیه به Fricassee آلمانی هست که قبلا هم براتون گذاشته بودم ، البته با چند تفاوت کوچیک 

اول از همه پاستا یا ماکارونی خودتون رو آماده کنید 
من به روش ایتالیایی آماده کردم یعنی  تا انجا که جا داشت با نمک پختم و تو آبکش ریختم 
نشانه پختش هم همونجور که میدونید اینه که اگه یک رشته رو به روی درب یخچال یا کاشی آشپزخانه پرت کنید به راحتی روش بمونه :))

برای این سس احتیاج به سس سفید داریم 
مقداری پیاز رو خرد کنید و در روغن تفت بدید بعد قارچها رو بهش اضافه کنید و بعد سیر خرد شده رو 


حالا سس سفیدی که از قبل تهیه کردید با این مواد مخلوط کنید کمی بزارید مواد با هم جا بیفته و بهش مقداری پنیر پیتزا اضافه کنید 


و حالا ماکارونی یا پاستای آبکش شده رو با سس خوب مخلوط کنید و با حرارت کم بزارید بخار از موادتون بر خواسته شه  
البته من تو این عکس سس رو جدا با ماکارونی سرو کردم 
حالا دیگه ماکارونی با سس پنیر شما آماده هست 
نوش جان ، گیلدا 

* پخت این خوراک با توجه به میل شخصی و علایق خانوادگی میباشد 









Kommentare

  1. سلام گیلدا جان.یلدات مبارک

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام نیلوفر جان , ببخشید که کمی دیر شد , ولی به شما هم تبریک میگم

      Löschen
  2. چقدر دوست دارم گیلدا جان ، یام و یام ، دست گلت درد نکنه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. قربونت رزکم , پس جات خیلی خیلی خالی بود

      Löschen
  3. سلام يلدا مبارك مرسى از سايت عالى طرز تهيه خمير ترش رو ميخواستم و از بيرون به چه نامى بخريم (المانى ممنون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام رعنا جون , و ممنونم از کامنتت و یلدا رو هم به شما تبریک میگم
      من طرز تیهه خمیر ترش رو نمیدونم , ولی به خود خمیر ترش به آلمانی Hefe میگند که به ٢ صورت خشک و تر که داخل یخچالها هست میتونید پیدا کنید
      و همه فروشگاهها دارند

      Löschen
  4. :)))) ای جانم گیلدا توام از این کارا می کنی
    چند سال پیش دوست خواهرم این کار و یاد ما داد واز اون به بعد تفریح من شده بود ماکارونی پرت کردن به در و دیوار
    :))))))))))) ظرفیت ندارم دیگه
    بعد کم کم از سرم افتاد الان دیگه چشمی بر می دارم

    AntwortenLöschen
  5. ای ی ی گفتی لاله جون , ظرفیت نداری رو خوب اومدی
    :))))))))))

    AntwortenLöschen
  6. متاسفانه من این اسپاگتی را درست کردم خیلی بد مزه شد حالا نمیدونم اشکال از کار من بود یا اینکه شما همینطوری این دستور را هوا کردید

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. راستش من عادت ندارم که دستور هوا بدم :)))))))
      اگه قرار باشه هم به قول گفته شما دستوری هوا بدم ( که فکر کنم محترمانه اون ابداع کردن هست ) حتما جلوتر یاد میکنم

      Löschen
    2. خب خیلی میبخشید ابداع کردید من کمی تحقیق کردم آخه وارد سس اسپاگتی که آرد نمیشه آخه آرد تو آرد معلومه که دستور را هوا کردید آخه این اسپاگتی پدر معده همگیمون را در آورد سس اسپاگتی صد در صد بدون آرد درست میشه شما هم یک تحقیقی برای خودتون بکن مخصوصا که شما وبلاگ هم داری

      Löschen
    3. بابا چشم نخوری با این حرف زدنت
      من هوا میدم , شما تحقیق میکنی ؟؟ !!!!!!!
      جالب اینکه حرف زدنتون بیشتر هوایی هست تا تحقیقاتتون :)))
      پس باز هم به اکتشافات خودتون ادامه بدید , ببینید چی با چی ترکیب شده بعد هم ی سری به دکتر جهاز هاضمه بزنید تا اگه مشکل از جایی دیگه هست , به خواست خدا و درمان دکتر حل شه
      موفق باشی

      Löschen
  7. با سلام و تبريك بمناسبت سال نو مسيحي ميخواستم بدونم در اروپا غوره بدون هسته فكر نمى كنم باشه شما جايى را ميشناسيد و سؤال دوم براى اش رشته بيشتر كشك رو فقط روش ميريزند اگر توش بمقدار بيشتر هم بريزيم فكر نمى كنيد خوشمزه تر بشه و يا دليل خاصى داره كه فقط كمى روش ميذارند مرسى از وبسايت مفيدتان

    AntwortenLöschen
  8. سلام رعناي عزیز
    ممنونم بابت توجهی که دارید و من هم سال نو رو پیشاپیش بهتون تبریک میگم
    عزیزم من از شهرهای دیگه خبر ندارم ولی از اونجایی که معمولا اروپا از غوره استفاده ندارند , پرسش این سوال هم بدون جواب میمونه
    من خودم غوره رو از درخت انگور دوستان میچینم , و دقت کردم که اگه به موقع چیده شه حتی اونهایی که دانه دار هستند مشکلی به وجود نمیاره

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts