Miesmuscheln - پخت صدف سیاه




امروز واسه اولین بار خواستم صدف بپزم 
اینجا صدف و خوراکهای دریایی دیگه خیلی زیاده , ولی خوب من تا به حال نه خورده بودم و نه پخته بودم 
خیلی دوست داشتم که یکبار هر دو مورد اونو امتحان کنم , تا ندونسته از دنیا نرم :)))
این بود که از فروشگاه یک بسته خریدم تا با گفته های سر آشپز آلمانی Johann Lafers اونها رو بپزم 
پخت صدف و همینجور خرید اونها خیلی مهمه , و شاید خیلی ها بخاطر همین موارد از تهیه و پخت و خوردنش , صرفنظر کنن


- در مورد صدفهای دریایی باید بگم که , مورد مهمش اینه که حتما تازه باشن , یعنی مثل ماهی یخی نباشه و همینجور به تاریخشون باید توجه کنید 
- مورد مهم دیگه اینه که اونهایی که دهان باز هستن قابل استفاده نیست و باید دور انداخته شه , اما تو همین مرحله به ۲ مورد میشه بر خورد , یکی صدفهایی که دهانه اونها کاملا باز هست و طبیعتا اصلا قابل استفاده  نیستن و اونهایی که خیلی کم باز هستن , و میتونید با ضربه زدن یک  قاشق به صدفشون ببینید که مردن یا هنوز قابل استفاده هستن .
اگر صدفها بعد از ضربه زدن بسته شدن , میشه ازشون استفاده کنید , در غیر این صورت قابل استفاده نیست 
- مورد بعدی  پخت صدفها هست که در واقع اگه بتونید تا آخرین حد به اونها برسید و طعم و مزه بدید , در این کار موفق خواهید بود , در غیر این صورت از پخت صدف چشم پوشی کنید :)
- یادتون باشه صدفها تا زمان پختشون باید در جای خنک و آب قرار بگیرن , و چندین بار شسته بشن 


خوب حالا میریم سر پخت اونها :
قبل از هر چی صدفها رو چند بار تو آب سرد بشورید و آبش رو تعویض کنید 
* من برای ۱ کاسه تقریبا بزرگ صدف سالم این مقادیر رو استفاده کردم 
۱ عدد پیاز بزرگ رو خرد کردم و با کره و روغن تفت دادم 
بهشون ۲ عدد گوجه خرد شده اضافه کردم و بعد از کمی تفت دادن مجدد , حدود ۱ بند انگشت زنجبیل و ۲ حبه سیر  رنده شده , همراه با نمک و فلفل ... اضافه کردم 
صدفها رو از آب در آوردم و به مواد اضافه کردم و بهشون حدود ۱ استکان شراب قرمز اضافه کردم , میتونید از شراب سفید هم استفاده کنید 
و اگه نداشتید از آب استفاده کنید , ولی خوب اینو هم بگم که شراب تو طعم خیلی تاثیر داره و خیالتون راحت باشه که الکلش زمان حرارت , میپره 
حدود ۱۰ دقیقه بزارید که صدفها با درب بسته ظرفتون بپزه , تو این  زمان مرتب هم بزنید و میبینید که صدفها دهانشون باز میشه , و اونهایی که بسته میمونه رو استفاده نکنید :)
از آب یا سس باقی مانده هم نمیشه استفاده کرد , در واقع من بخاطر شنی که تهش بود استفاده نکردم
ولی دوستان متذکر شدن که از آبش میشه روی نانهای باگت ریخت و استفاده کرد یا با اضافه کردن کرم فرش و خانه ازش سوپ تهیه کرد :)

شاید خیلی ها از خوردن این صدفها لذت نبرن , ولی خیلیها از جمله اروپا و امریکا از صدفهای دریایی استفاده زیادی دارن

نوش جان , گیلدا 






Kommentare

  1. خیلی دوست دارم م م م م
    به به
    خوشمزست

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی عاطفه جون , پس جات حسابی خالی بود عزیزم م م م ^_^

      Löschen
  2. سلام گيلدا جان وبلاگ بسيار خوشمزه اي داري كاش منم مثل شما همينقدر كدبانو بودم ميشه غذاهاي شيك مخصوص مهمون براي شام هم برامون بذاري ممنون ميشم در ضمن چرا ليدا هنوز كيش مونده وقتي خواهري مثل تورو داره
    ژيلا

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام ژیلا جون , مرسی از لطفت عزیزم , یقین داشته باشید که حتما همینجور هستید یا حتی بهتر از اینها هم هاستین که میفرمایید ^_^
      عزیزم , شما رو به جا نیاوردم ؟!!
      انگار آشنا از آب در آمدیم :)

      Löschen
  3. سلام
    وبلگ جالبي دارين

    يه مطلبي در مورد شراب و هر نوشيدني لكلي
    بعد از پخت الكل از بين نميره و همچنان باقي ميمونه ،اين مورد رو توجه داشته باشين تا بعدا موقع رانندگي به مشكل بر نخورين منم قبلا همين طور فكر ميكردم كه حرارت پخت غذا باعث تبخير الكل و از بين رفتن اون ميشه در حاليكه اينطور نيست و درصد خيلي كمي از الكل از بين ميره و بيشتر الكل باقي ميمونه

    AntwortenLöschen
    Antworten

    1. با سلام , و ممنون از توجهتون
      البته من در این مورد کاملا تحقیق ندارم , ولی تا اونجا که در کتابهای درسی همسرم مطالعه کردم و همینجور از گوشه و کنار خوندم و در برنامه های آشپزی شنیدم ...... به این صورت است که :
      - خیلیها اعتقاد داران که الکل باید به دمای ۷۰ درجه به بالا برسه تا از بین بره , البته من دمای ۴۰ درجه رو هم شنیدم , که احتمال میدم این امر بستگی به مقدار الکل مایعات داره
      - در زمانی که شما الکل رو با مواد چرب مخلوط میکنید , به مدت زمان بیشتری احتیاج دارید که , یقین داشته باشید الکل در مواد غذایی وجود نداره
      - حرارت کم و مدت زمان پخت کوتاه تنها نصف کار رو انجام میده
      راستش اینها اطلاعاتی بود که من تونستم بدست بیارم
      خدا رو شکر تا به حال موقع رانندگی و کنترل هم اصلا مشکلی نداشتم ^_^

      Löschen
  4. منم تا حالا امتحان نکردم ، نمیدونم دوست خواهم داشت یا نه ، اما اینکه دستورش رو خوندم و اطلاعاتی که دادی ، خیلی برام جالب بود ، ممنون ازت گیلدا جونی

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. فدات بشم رزکم , اخ که چقدر جات خالیه اینجههاااااا :/

      Löschen
  5. من یه بار بیشتر نخوردم اونم روی پاستا بود ، بدم نیومد ولی خیلی هم دوست نداشتم . طریق درست کردنش جالب بود ، ممنون از توضیحاتتون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی ارغوان جون , من خودم هم اولن بارم بود
      البته چون به ماهی و خوراکهای دریایی خیلی علاقه دارم , واسم جالب توجه بود
      ولی با خوردنش حدس زدم هر کسی نباید دوست داشته باشه :)

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts