قلیه مرغ - جنوبی




من بی نهایت به قلیه علاقه دارم ، و وقتی واسه اولین بار که خوردم همش میگفتم که حیف دیر با این خورشت لذیذ آشنا شدم :))
الان هم حد اقل هر ٢ هفته ١ بار تو خانه ما پخته میشه 
همیشه هم سوالم این بود که این خورشت با میگو و ماهی تهیه میشه ولی چرا با مرغ نه ؟؟ !!!
تا اینکه به این دستور جالب رسیدم :)) و گفتم بفرما گیلدا ، جوابت رو  گرفتی ،این هم قلیه مرغ :)))
اینجور که من خوندم این خورشت هم مال جنوب هست ، ولی دقیقا کجا ..... نمیدونم 
اما گول نخورید این خورشت تنها وجه مشترکش تمبر هندی و سیرش هست ؛)

مواد لازم :
مرغ به میزان لازم 
پیاز ١ عدد بزرگ 
سیر نصف بوته 
سیبزمینی آبپز ٢ عدد متوسط 
آب تمبر هندی ١ استکان ، اگه ترشتر دوست داشتید بیشتر اضافه کنید 
رب گوجه ١ قاشق 
گوجه ٢ عدد 
نمک ، فلفل ، زردچوبه 

طرز تهیه :
اول از همه گوشتها رو سرخ کنید و کنار بزارید ، داخل همون قابلمه پیاز را خرد کرده و تفت بدید 
گوجه های خرد شده رو هم اضافه کنید و بعد از چند تفت دادن سیر له شده و رب رو اضافه کنید 


من از ١ عدد فلفل قرمز آتشین Teufel ( شیطان ) واسه تند شدنش استفاده کردم :)))))))

مرغ رو به همره آب  تمبر هندی اضافه کرده ، اگه آبش کم بود مقدار کمی آب اضافه میکنیم 
١ عدد از سیبزمینی ها رو پوره کرده و در همین مرحله به خورشت اضافه میکنیم 


که همین پوره سیبزمینی لعاب لازم رو به خورشت میده 
و سیبزمینی دوم رو به صورت نگینی خرد کرده و ادر آخر کار اضافه میکنیم 
حالا خورشت لذیذ شما آماده هست تا با یک برنج زعفرانی میل بشه :))
نوش جان ، گیلدا 








Kommentare

  1. وای وای وای ، دلم ضعف رفت ، اتفاقا منم همیشه قلیه ماهی و میگو می دیدم ، چون تمبر هندی دوست دارم ، هیچوقت فکر نکردم که با مرغ هم میشه ، گیلدا جونم ، حتما میدرستم ، عاااالیه ، دستت درد نکنه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مثل خودم ترشی خوری ها ا ا ا :)))))))
      مرسی عزیزم ، ولی جدی جدی لذیذ بود ، پیشاپیش نوش جانت

      Löschen
  2. خيلى بايد خوشمزه باشه! دست گيلدا جونم درد نكنه با اين دستوراى خوشمزه و جديدش!...راستى براى پست قبلى هر كارى كردم نتونستم كامنت بذارم! همين جا ابراز احساسات مى كنم! خيلى كيكت خوشگل بود!... تولد آقاى همسر رو هم تبريك مى گم! اميدوارم حالشون بهتر شده باشه! ... در ضمن همت و پشت كارت هم براى درست كردن كيك بيست بيست بود

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی شبو جونم ، مرسی که اینقدر زحمات میکشی واسه کامنت گذاشتن
      این وبلاگ من گاهی اوقات قاط میزنه ، شرمنده :)))))))))
      مرسی بابت لطف و محبتی که به من و خانواد ام داری عزیزم

      Löschen
  3. چه جالببببببببببب من همیشه فکر میکردم قلیه باید با سبزی باشه این دستورت عالیههه و باید خیلی خوشمزه باشه مرسی عزیزمممممممممم

    AntwortenLöschen
  4. اره گلی ، قلیه اصلی با سبزی هست
    ولی این یکی از دست سبزی فرار کرد :)))))
    مرسی بابت توجهت عزیزم

    AntwortenLöschen
  5. گیلدا جان یک سوال داشتم در مورد رب آلوجه اگر بخواهم درست کنم باید از این آلوهای سیاه رنگ که درشت هستند که نابستون ایران هست درست کنم؟
    ممنون میشم

    AntwortenLöschen
  6. نه سیما جان ، معمولاً ربع آلوچه با گوجه سبز تهیه می‌شه

    در واقع با پوره گوجه سبز


    AntwortenLöschen
  7. Salam
    Manzuretun az pure ba sibzaminie pokhte ast ya kham
    Faghat nakhandid be soalam Chon man taze daram ashpazi yad migardam

    AntwortenLöschen
  8. آتنا جان چرا خنده ؟؟
    خود من هم از اول که چیزی بلد نبودم
    باز آفرین به شما که میگی بلد نسیتم نه مثل کسی که بلد نیست و اسم خودش رو شیف یا سر آشپز یا استاد هم میزاره
    عزیزم منظور از پوره , همون سیبزمینی پخته هست یا بهتر بگم که اصولا واژه پوره رو واسه سبزیجات بعد از پختن میبرند

    AntwortenLöschen
  9. vaghan mamnoonam az rahnami hatun khoreshte fogholadei bood

    AntwortenLöschen
  10. خواهش میکنم , بله
    اگه به ترشی علاقه دارید درست کنید , حتما خوشتون میاد ;)

    AntwortenLöschen
  11. من امروز ناهار درستش کردم خیلی خوب بود. ممنون

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts