حلیم بادمجان




من نمیدونم چرا فکر میکردم ، که این خوراک خوشمزه رو تو وبلاگم دارم 
نمیدونم شاید هم داشتم ولی ازم دزدیدند :))) به هر حال دلم نیومد که نذارم ، چون یکی از خوش خوراکترین و لذیذترین غذاهای جنوبی هست
و من عاشق اون گردوهای هستم که زیر دندان تیک و تیک میکنه :))) 
البته که این خوراک دقیقا به کدوم شهر بر میگرده ، متاسفانه بنده اطلاعات کافی ندارم 
فقط میدونم که این خوراک لذیذ  رو همراه با چند تای  دیگه زمانی که شیراز زندگی میکردم یاد گرفتم 
و ١٠٠ البته از ی خانوم مهربان شیرازی 
البته حلیم بادمجان رو به طرق مختلف تهیه میکنند ، ولی این روشی بود که من یاد گرفتم ، و نه تنها خودم بلکه همه اونهای که از بادمجان بدشون میومد یا خود دوستان شیرازی خوردند ، بسیار براشون لذت بخش بود 



مواد لازم :
گوشت گردن ٢٠٠ تا ٣٠٠ گرم 
بادمجان ٤ عدد 
لوبیا سفید ١ استکان 
برنج ١ استکان 
عدس ١ استکان 
پیاز بزرگ ٢ عدد 
گردو ١٥٠ گرم 
کشک به میزان لازم 
نعناء داغ و سیر داغ به میزان لازم 
نمک ، فلفل ، زردچوبه 

طرز تهیه :
در مورد بادمجان باید بگم که هر کس به طریقی تهیه میکنه ، یکی دوست داره بادمجانها رو سرخ کنه ، و یکی مثل من میزاره تا بپزه ، حتی اگه دوست داشته باشید میتونید کبابی کنید ، شما هر جور که مایل بودید انجام بدید 
گوشت رو بزارید خوب بپزه و اونها رو رشته رشته کنید 
حبوبات  رو بهتره که ١ شب جلوتر خیس کنید 
من کل مواد رو با آب گوشت  مخلوط میکنم و میزارم که بپزه ، ناراحت این نباشید که یکی زودتر از اونهای دیگه له میشه ، چون همه باید له بشند :)) 
وقتی که همه خوب پختند اونها رو با گوشت کوب له کنید 
از این به بد باید خوب هم بزنید تا ته نگیره و میتونید کشک رو هم اضافه کنید تا با خود حلیم بجوشه 
مقدار کشک در حدی  باید باشه که حلیمتون رنگ سفیدی پیدا کنه و دقت کنید که بد از این مرحله نمک رو اضافه کنید 
گوشتها رو نیز اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا کشدار شه ، و در دقایق آخر گردوی نگینی و پیاز داغ رو به حلیم اضافه کنید ، مقداری از هر ٢ رو واسه روی حلیم نگه دارید 
هنگام سرو کردن روی حلیم را با کشک ، نعناء داغ ، پیاز داغ و گردو تزئین کنید 
من از زعفران دم کرده هم استفاده میکنم 
نوش جان ، گیلدا 






Kommentare

  1. من یا با لوبیا سفید درست میکنم ، یا با عدس ، تا حالا با جفتش ندرستیدم و این رو بدون ، که من عااااااشق این غذام ، اصلا نمیفهمم که کی سیر شدم ، این رو گفتم ، که اگه یه زمانی اومدم خونتون و حلیم بادمجون درست کرده بودی ، تعجب نکنی که من چقدددر میخورم :))))

    AntwortenLöschen
  2. من قربونت برم ، تو بیا ، من ی دیگ بزرگ درست میکنم که فقط خودم و خودت بشینم تا صبح بخوریم
    :)))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. خدا نکنه گیلدا جووووونی ، تا خود صبحش من پایه ام :))))

      Löschen
    2. اره فدات شم ، بعدش هم خدا بخیر کنه :))))

      Löschen
  3. منم عاشق حلیم بادمجونم و چقدر هوس انگیز شد و زیبا .من بادمجون ها رو سرخ می کنم و عدس و برنج توش می ریزم.

    AntwortenLöschen
  4. دستتون درد نکنه گیلدا جون و نوش جونتون

    AntwortenLöschen
  5. اوهممممم من عاشقشم . اینهم از اون غذاهای هست که زیاد درست نمیکنم چون خودم رو باهاش خفه می‌کنم ))))))))) . نوش جونتون عزیزم .

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ها ها ، من هم خیلی علاقه دارم ، واسه همین هم به قول خودت کمتر درست میکنم

      Löschen
  6. گیلدا جان اگه ممکنه طرز تهیه ی کشک خونگی رو هم بدید ممنون میشم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. دوست عزیز من اون یکی کامنت شما رو دیدم و جواب هم براتون گذاشتم
      با توجه به اینکه اینجا آفتاب کم هست ، تهیه اینجور چیزها که احتیاج به گرما و تابش خورشید داره ، کمی سخته
      ولی با این وجود ، در فکرش هستم

      Löschen
  7. شما فقط کامنت های تعریف و تمجید رو منتشر می کنید ؟ چرا کامنت قبلی منو که از دیکته متن شما انتقاد داشتم منتشر نکردید ؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. شما بیش از اونچه که حواستون رو جمع کنید ، به مسائل حاشیه ای و بی ارزش توجه دارید
      عجولانه تصمیم نگیرید ، هر چند ایده خوبی بود واسه اینکه آذز این به بعد کامنتهای خوانده شده رو بزارم تو وبلاگم :)
      کامنت شما زیر پست دیگه ای بوده که جوابتون رو هم دادم ، لطفا دقت بیشتری داشته باشید :)

      Löschen
  8. Gilda jun manam ta hala ba lubiya sefid o berenj va adas ba ham dorost nakardam . fekr mikonam ba hame ya ba yeki khoshmazas . man ke dust daram. age rozi khast biyad pishet manam khabar kon. :))) busssss

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. هما جون ، خیلیها فقط با یکی از حبوبات میپزند ، ولی من اگه همه رو در دسترس داشته باشم میریزم
      برنج رو که حتما میریزم به خاطر لعابش ، لوبیا سفید رو هم بخاطر رنگ سفیدش :))
      من که از کی میگم بیا تا برات هر چی میخواهی درست کنم . حالا الکی میگم بهت که میخواهند بچهها بیان ، ببینم میایی یا نه ؟ :)))

      Löschen
  9. دیوونشم و الانم دارم درست می کنم..ولی تا حالا همه این حبوبات رو نریختم با هم...همیشه یکی شون بوده..الان دارم با عدس و برنج می پزم
    دستت درد نکنه عزیز خانوم

    AntwortenLöschen
  10. به به نوش جونتون بشه ، با اینکه تازه خوردم ولی حالا که گفتی باز هوس کردم :)))
    امتحان کن ، به نظر من با حبوبات بیشتر ، لعابش و کشدار شدنش بیشتر میشه

    AntwortenLöschen
  11. گیلدا جون اصفهانیها با عدس و لوبیا درست می کنند البته من ابادانی هستم و از جای که زن برادارم اصفهانی میدانم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. چه جالب گیتی جان , نمیدونستم
      در واقع فکر میکردم که این غذا اصلیت شیرازی داره :)))) اخه همه جا حتی تو رستورانهاش پیدا میشه

      Löschen
  12. هی وای من گیدا خانم چه کردهههههههه��������

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts