دال عدس - جنوبی


مدتی پیش با عدس قرمز یک سوپ درست کرده بودم که باید بگم خیلی هم لذیذ بود ، و حالا امروز براتون دال عدس جنوبی خودمون رو میزارم 
این خوراک رو زمانی که شیراز زندگی میکردم یاد گرفتم ، در واقع بیشتر خوراکهای جنوبی رو از دوستان و عزیزانی که اهل شیراز و آبادان بودند آموختم و هر چند که دیگه نمی بینمشون ، ولی جا داره که ازشون تشکر کنم 

مواد لازم :
دال عدس یا همون عدس قرمز : ١٠٠ گرم 
پیاز بزرگ ٢ عدد 
آب تمبر هندی ١ لیوان ، این قسمت بستگی به ذائقه خودتون داره 
زرد چوبه ، نمک ، فلفل 
سیبزمینی ٢ عدد متوسط 
رب گوجه ١ قاشق
سیر ۲ تا ۳ حبه 

طرز تهیه :
طرز تهیه خیلی راحته 
پیازها رو سرخ کنید ، در حد ی که طلایی  شه و کمی رب رو همراه با سیر له شده بهش اضافه کنید و تفت بدید و سپس عدس رو که کمی از قبل خیس کرده بودید همراه با سیبزمینی و آب تمبر هندی بهش اضافه کنید ، اگه آبش کم بود کمی دیگه اضافه کنید 



البته دقت کنید که این خوراک به صورت تقریبا خشک میل میشه ، و نباید زیاد آب داشته باشه 
مواد رو بعد از مخلوط کردن میزارید آنقدر بپزه که تقریبا له شه 
البته این قسمت رو هر کی به روشی درست میکنه ، یکی میزاره له شه ، یکی نه 
حالا دیگه این قسمت رو هم با خواست خودتون درست کنید 
نوش جان ، گیلدا 






Kommentare

  1. منم سوپشو خوردم و خیلی دوست دارم گیلداجون اینو باید با برنج خوردیا نون
    حتما اینم خوشمزه هست دستت درد نکنه دوست نازنین

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی اعظم جون ، از اونجای که من خوراکهای ترش دوست دارم ، این خوراک هم به دید من خوشمزه هست
      البته دوستان تو فیسبوک میگفتند که باید سیر هم داشته باشه
      و اینجور که میگفتند بعضی ها با نان و بعضی ها با برنج میل میکنند

      Löschen
  2. گيلدا جون منم مثل اعظم با سوپش آشنام! هموني كه ترك ها خيلي هميشه درست مي كنن! اين برام جديد بود! دستت درد نكنه! يه بار بايد با عدس هام اين مدلي درست كنم حتما!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. شبو جون ، من سوپش رو از رو دستور آلمانی تهیه کردم
      اگه میشه برام بگو که ترکش چه مدلی هست ؟؟
      مرسی عزیزم از کامنتت

      Löschen
  3. من زیاد از دال عدس استفاده می کنم و این خوراک رو هم دوست دارم .من مدل ترکیش رو نمی دونم ولی ممکنه مثل همون سوپ عدس مصری باشه چون ترک ها مدت زیادی به مصر حکومت می کردند غذا هاشون با هم قاطی شده.

    AntwortenLöschen
  4. چه جالب ارغوان جون ، خوشحال میشم که بدونم چه جوری هست

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. این سوپ با دال عدس ،گوجه فرنگی،هویج ، سیب زمینی ،پیاز و سیر درست می شه .و مثل اکثر غذاهای مصری توش پودر زیره می ریزن و این سوپ کاری هم داره .لیلا جون هم قبلا دستورش رو گذاشته بود البته کرفس توش داشت که معمولا اونا توش نمیریزن ولی اون مقدار کم کرفس معمولا توی همه ی پتاژ ها هست .چون این سوپ هم در آخر همه ی مواد با هم بلند می شه.

      Löschen
    2. مرسی ارغوان جون
      همین پودر کاری خیلی طعم رو عوض میکنه ، در اولین فرصت امتحان میکنم

      Löschen
  5. دستت درد نکنه گیلدا جان ، خیلی باید خوش طعم باشه ؛ خصوصا با تمبر هندی ، به به ، نوش جان

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزکم، راستش چون من ترشی غذا رو دوست دارم ، این رو هم دوست دارم
      فقط نمیدونم جدی جدی چرا توش سیر نریختم :)))

      Löschen
  6. هی وااای من گشنم شد باور کن نهار هم نداریم :))
    یه بشقاب بده بیاد اینور ثواب داره به خدا

    AntwortenLöschen
  7. آخه تو اون هوای گرم سوپ و اش میچسبه ؟؟ بیا عزیزم، همین کاسه رو بردار :))))
    حالا تو با اون هوای گرم چیزهای خنک بذر و من با این هوای سرد ، سوپ و اش :)))))

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts