خورشت قیمه



همونجور هم که قبلا گفتم قیمه به صورتهای مختلف تهیه میشه و قبلا هم براتون قیمه ای که تو لاهیجان معمولا مرسوم هست رو گذاشته  بودم ، و این هم قیمه با گوشت  تیکه هست که البته من خیلی از تیکه هم کوچکتر کردم :)) 

واسه تهیه : اول ۱ پیاز بزرگ رو خلال کردم و تفت دادم ، قبل از اینکه زرد چوبه بزنم ، گوشت رو هم اضافه کردم و همراه با پیاز خوب تفت دادم
* اصولا در این روش گوشت تیکه ای هست ولی من کمی کوچکتر خرد کردم 
در آخر ادویه ها ، لپه ، رب گوجه رو هم اضافه کردم و بعد از کمی تفت دادن آب رو به اندازه ای که روی مواد رو بپوشونه اضافه کردم 
در طی پخت اگه لازم بود میتونید دوباره آب اضافه کنید  
من لیمو امانی رو از پوستش جدا میکنم ، چون هم ترشی بیشتری میده و هم تلخ نمیشه ، و هم خورده میشه :))




لیمو امانی هم اضافه میکنم و در آخر که شعله رو خاموش کردم مقداری زعفران دم کرده اضافه میکنم 
و هنگام سرو هم میتونید از مقداری سیبزمینی  سرخ  شده استفاده کنید 
نوش جان ، گیلدا 






Kommentare

  1. از خورشتهای مورد علاقه مانعه . مخصوصا که دستپخت گیلدا جونم باشه . دستت درد نکنه عزیزم .

    AntwortenLöschen
  2. مرسی عارفه جون ، جات خالی عزیزم

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts