مربای به



پارسال که خواستم مربا به درست کنم ، تبدیل به مارمالاد شد :))))
آخه به رو از فروشگاه ترکها خریدم , آنقدر تمیز و یک دست و بزرگ بود ، که آدم دوست داشت بخره 
من مربا به رو خیلی دوست دارم ، و اصولا مربا رو به مارمالاد ترجیح میدم ، و بیشتر دوست دارم با چای بخورم :)
بعدها بعد از پخت اون به ها  متوجه شدم اونهایی که  فروشگاه ترکها میاره ، بیخود نیست که اونجور به آدم چشمک میزد تا بخریش :)) و اصلا بدرد مربا درست کردن نمیخوره 
تا اینکه چند هفته پیش تو بازار روز آلمانیها به تازه ، مثل مال خودمون ، پر از پرز و کج و لوج پیدا کردم 
همچین حمله ور شدم واسه خریدنش که بیچاره فروشنده گفت : اینها واسه خوردن خیلی سفته ها ا ا ا ا ا :)))) گفتم میدونم میدونم ، و باز همینجوری بر میداشتم 
خلاصه اینکه  اصلا یادم رفت از شکلهای کوچولو ، مچولوشون هم عکس بگیرم ، ولی از خود مربا عکس گرفتم ، هر چند که دیگه اثری ازش  تو خونمون نیست :)))
و اما طرز پختش :
من به ها رو بعد از تمیز کردن و شستن به صورت سیب و همراه با پوست خلال کردم 
و واسه پختش از ظرف مسی استفاده کردم ( معمولا مربای  به تنها مربایی  هست که تاکید میشه درون ظرف مسی پخته شه )
به ازای وزن به ، شکر استفاده کردم ... که در ابتدا گذاشتم با مقداری آب که روی به ها رو بپوشانه با همدیگه بجوشند 
چند دانه هل هم اضافه کردم و حرارت رو تقریبا کم کردم تا به کم کم پخته شه و رنگ مورد نظر رو بگیره 



من بر عکس همه مربا ها که بهشون مقداری شکر مخصوص مربا اضافه میکنم ، به این یکی اضافه نکردم ، چون زمان پختش کمی طول میکشه و شربت خوبی به دست میاد 
در آخر نصف ۱ عدد آبلیمو رو هم بهش اضافه کردم و گذاشتم چند جوش دیگه بخوره 
میتونید از پوست لیمو ترش هم واسه طعمش استفده کنید 
واسه اینکه بدونید شربت مربا خوب قوام اومده میتونید مقداری تو قاشق بریزید و بزارید سرد شه ، و بعد از سرد شدن اگه خیلی سفت شد باید کمی آب اضافه کنید در غیر این صورت خاموش کنید 
۱ شب تا صبح گذاشتم تو همون ظرف بمونه و فردا تو شیشها خالی کردم و شیشه رو بعد از سفت کردن دربشون  واسه اینکه مطمئن باشم کپک نمیزنه واسه چند ساعتی وارانه کردم 
نوش جان ، گیلدا




این عکسهای جدید روشی کمی متفاوتر از بالا پخت شده 
البته از بابت مقادیر و مواد یکی هست , فقط چون مقدار زیاد بود و ظرف مسی من کوچیک بود , تصمیم گرفتم که تو ظرف معمولی بپزم , و همینجور که میبینید کاملا رنگش خوب و قرمز شده 
و مورد دوم اینکه یک شب تا صبح  نذاشتم  که تو ظرفش  بمونه و بعد تو شیشه بریزم .... بلکه بعد از پخت بلافاصله مثل مرباهای دیگه بخاطر بهتر وکوم شدن شیشها , مستقیم وارد شیشه های مورد نظر کردم و سرشون رو بستم 
که باز هم نتیجه خوب بود و مشکلی به وجود نیومد :)
پس نگران ظرف و موارد دیگه نباشید ^_^







Kommentare

  1. عاااشق رنگش شدم ؛ یه نارنجی لطیفی شده ؛ به به

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزکم ، بر خلاف همیشه که زود مارمالاد میشد و رنگ نمیگرفت ، من هم اینبار از رنگش خوشم اومد :)

      Löschen
  2. چه خوشرنگه..مامان منم همیشه هلالی می کنه ..من نمی دونم چرا جوگیر شدم..فقط دو سه تا رو اینجوری کردم :))))))

    AntwortenLöschen
  3. جوگیر رررررررررررر :))) خدا نکشه ترو هانی :))))))

    AntwortenLöschen
  4. عاااشقشم به به خیلی خیلی دوست دارم مرسی

    AntwortenLöschen
  5. mahssssssshare ba in rangesh :-*

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. وای ی ی ی هما جون توی ی ی ؟؟؟
      چقدر خوشحالم کردی که اینجا برام پیغام گذاشتی عزیزم م م
      خیلی خیلی ذوق کردم ، مرسی گلکم م م م م م

      Löschen
  6. به به ایکاش اینو زودتر میدیدمش
    چه خوش رنگ شده ..البته منم تقریبا همینجوری درست کردم
    ولی دیگه شیشه رو وارونه نکردم
    وارونه کردنش دلیل خاصی داره گیلدا جون؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مال شما هم خیلی خوشرنگ شده شادی جون
      برات تو وبلاگت زیر مربای خوشگلت نوشتم ؛)

      Löschen
  7. البته نوشتی که کپک نمی زنه اینجوری ولی دلیلش چی می تونه باشه ؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. شادی جون فکر کنم شیره مربا مثل چسب عمل میکنه و دور تا دور اونو پر میکنه و ازهواگیری جلوگیری میکنه

      Löschen
  8. ﮔﻴﻠﺪا ﺟﺎﻥ چ ﺧﻮﺷﺮﻧﮓ ﺷﺪﻩ, ﻣﻨﻢ اﺯ ﺗﺮﻛﻬﺎ ﺩﻭﺗﺎ ﺑﻪ ﮔﺮﻓﺘﻢ ﻳﻜﻲ ﺭﻭ ﺩﺭﺳﺖ ﻛﺮﺩﻡ اﻣﺘﺤﺎﻧﻲ, ﺣﺎﻻ ﻣﻴﺮﻡ اﺯ ﺧﻮﺩ ﺁﻟﻤﺎﻧﻴﻬﺎ ﻣﻴﺨﺮﻡ اﻳﻨﺒﺎﺭ. اﻟﺒﺘﻪ ﻣﻦ ﻭﻗﺘﻲ ﺧﺮﻳﺪﻡ اﻭﻣﺬﻡ ﻭﺑﻼﮔﺘﻮﻥ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﺮﺑﺎﻱ ﺑﻪ ﻛﻪ ﺩﻳﺪﻡ ﺷﻤﺎ اﻳﻨﺎ ﺭﻭ ﻧﻮﺷﺘﻲ ﺭاﺟﻊ ﺑﻪ ﺑﻪ ﻫﺎﻱ ﺑﺰﺭﮒ!!!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مریم جون , من که از ترکها خریدم راضی نبودم , به نظرم واسه همینجور خوردن مناسب بود
      ولی ی عده گفتن که با همون ها خوب تهیه کردن
      حالا امتحان کن , شاید با هم فرق داران

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts