سوپ شیر


یادتونه هفته قبل مریض شده بودم ؛)) این هم سوپی که تو اون زمان درست کردم
سوپ شیر ، که تو خونه ما خیلی طرفدار داشت و خواهرم قاتل سرسخت این سوپ بود :)))
و اما دستورش که خیلی ساده هست و معمولا هر کس ی جور درست میکنه
من این سوپ رو چون خیلی وقته درست میکنم ، موادش رو چشمی کار میکنم
خاطر جمع باشد که کم یا زیاد شدنش هیچ مشکلی رو به دنبال نداره :)))

مواد لازم :
پیاز یا پیازچه
مقداری گوشت مرغ سوپی
گندم پرک یا برنج خرده ( مقدار کم , فقط واسه لعاب  سوپ ) + هویج + نخود فرنگی کنسروی + سیب زمینی
در صورت تمایل ، مقداری زنجبیل  تازه به صورت رنده شده
نمک ، فلفل ، مقدار کمی زردچوبه ، اگه دوست داشتید سوپ شما کاملا سفید باشه از ریختن زرد چوبه صرف نظر کنید
شیر به مقدار لازم ، یا مخلوطی از شیر و خامه

طرز تهیه :
من همیشه عادت دارم کمی پیاز یا پیازچه رو تفت بدم ، فقط کمی :))
 بعد میتونید ۱ تا ۲ لیوان آب رو همراه با   برنج خرده و گوشت مرغ اضافه کنید
بعد از نیم پز شدن گوشت سیبزمینی رو اضافه کنید
سپس  ۱۵ دقیقه آخر شیر و هویج و نخود فرنگی کنسروی رو اضافه کنید
بگذارید سوپ به آرامی پخته شود و سپس سرو کنید
میتونید از مقداری جعفری خرد شده برای تزیین استفاده کنید
نوش جان ، گیلدا













Kommentare

  1. این تزیینت منو کشته گیلدا محشره

    AntwortenLöschen
  2. سلام خانم. ممنون از دستورات غذایی خوبتون
    راستش من با شیر توی سوپ مشکل دارم یعنی تا حالا هرچی سوپ جو سفید درست کردم همیشه شیر میبره. بار اول فکرکردم مواد گرم بوده شیر را اضافه کردم برید برای همین دفعه ی بعد شیر را گرم کردم و به سوپ اضافه کردم اما باز هم نشد. دفعات بعدی شیر را از اول ریختم ولی باز هم خراب شد. میشه لطفا کمکم کنید و بگین اشکال کارم کجاست؟
    خیلی خیلی ممنونم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام دوست عزیز
      همونجور که نوشتم بهتره که شیر رو دقیق آخر اضافه کنید و کاملا حرارت رو کم کنید و زمان اضافه کردن مرتب هم بزنید تا ببینید حسابی گرم شده و داره به نقطه جوش میرسه

      Löschen
    2. ممنون. حتما به نکاتی که ذکر کردین توجه می کنم. دستتان درد نکند

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts