باقالی پلو با ماهیچه


یکی از غذاهای محبوب من باقالی پلو با گوشت میباشد .
این غذای بسیار خوش خوراک در تمام کشورعزیزمون شناخته شدست .
بعضیها اون رو با گوشت مرغ درست میکنند ، ولی گوشت ماهیچه بهترین و لذیذ ترین فاواریت  از دید منه 
در اینجا من به ازای ۱ لیوان برنج نصف لیوان باقالی استفاده کردم ، اگر باقالی تازه در دسترس دارد احتیاج به کمی پخت دارین ، تا حدی که آنها نیم پز شوند .
و اگر از باقالی خشک استفاده میکنید ، آنها را جلوتر خیس کنید و بعد بپزید . البته پخت باقالیها با هم فرق دارد .
میتونید از باقالی دمپختک هم استفاده کنید 
هنگام آب کش کردن برنج کمی زرد چوبه داخله آب ریختم تا رنگ برنج تغیر کند ، این بستگی به سلیقه شما دارد .
باقالی ها را نیز به برنج اضافه کرده و آنرا آبکش میکنید ، میتوانید از کاهو برای ته دیگ استفاده کنید .لا به لای برنج شوید خشک اضافه کنید ، و در خاتمه زعفران دم کرده روی برنج بریزید .
برای پخت گوشت هم اول کمی پیاز رو تفت دادم , و ادویه های درشت مثل برگ بو , چند حبه سیر , فلفل درشت و تخم گیشنیز استفاده کردم و تمام این ادویه ها رو با روغن همراه با مقداری زردچوبه تفت دادم و گوشت رو اضافه کردم و گذاشتم به آرامی بپزه :)
نوش جان ، گیلدا












Kommentare

Beliebte Posts