تارت ریواس - Rhabarber tarte



دیروز مقداری ریواس خریدم , رنگ زیبایی این گیاه زیر آفتاب همچین منو به خودش جلب کرد که بدون اینکه فکری برای پختش کنم چند تا شاخه رو از میان شاخه های دیگه جدا کردم 
در آلمان اصولا کار با این گیاه جور دیگه هست و بخاطر ساقه های ترشش ترجیح  میدن اونو با شکر مخلوط کنن , یعنی یا کیک یا تارت یا مربا .....
البته شاید کارهای دیگه هم میکنن ولی من دقت نکردم یا ندیدم :)
خود من برای بار اوله که از ریواس استفاده میکنم , و باید بگم که هیچ اطلاعی از پختش نداشتم 
این بود که اولین گزینه من برای این ساقه ها خوشرنگ , تارت ریواس بود 
این تارت به حدی لذیذ و خوشمزه بود که حتی بدون وجود خامه کلی چسبید ^_^
اینکه میگم خامه , واسه اینکه اصولا کیکها ( بدون خامه ) یا تارتها با ۱ پورسیون بزرگ خامه میل میشه :))
مقادیر پایین واسه ۱ قالب مستطیل ۱۰ در ۳۰ + ۴ تا قالب کوچیک گرد کافی بود 


مواد لازم : 
از اونجایی که از خمیر تارتی که قبلا استفاده کردم و اونو بهترین میدونم , باز هم از همون خمیر استفاده کردم که میتونید با کلیک کردن به اینجا به اون برسید ,و از همون مقادیر گفته شده استفاده کردم 

مواد داخل تارت :
ریواس خرد شده به میزان لازم 
تخم مرغ ۳ عدد 
ماست سفت ۱۰۰ گرم 
خامه ۱۰۰ گرم 
شکر ۸۰ گرم 
وانیل ۱ پاکت 
دارچین ۱ قاشق چایی خوری سر خالی 

طرز تهیه :
اول از همه خمیر تارت رو آماده میکنیم , باز متذکر میشم که این خمیر خیلی نرم و لطیف هست و واسه اینکه به مشکل در باز کردن بر نخورید , میتونید از نایلون یا کاغذ استفاده کنید و خمیر رو روش پهن کنید 
و یا از کمی ارد برای جمع و  جور کردنش استفاده کنید 
* هر چی لطیفتر باشه , خمیر بهتری بعد از پخت خواهید داشت 

خمیر رو بعد از قالب زدن , داخل فر  با همون شرایط قبلی یعنی حرارت ۱۸۰ درجه و به مدت ۱۰ دقیقه قرار بدید 
اگر دوست داشتید میتونید روش هم کاغذ روغنی بزارید و لوبیا یا نخود بریزید 
خودم شخصا اکثر اوقات اینکار رو نمیکنم :)

بزارید تارتها کمی خنک شه 
به جز ریواس  باقی مواد بالا رو با  هم خوب مخلوط کنید 
و داخل تارتها بریزید , دقت کنید که کاملا پر نکنید 
حالا ریواس خرد شده رو به دلخواه اضافه کنید , میتونید هر جور که دوست دارید برش بدید 
کوچیک یا بزرگ یا خرد شده یا حلقه حلقه .....

من ظرف مستطیلی رو با خردهای کوچیک ریواس پر کردم و روش رو هم بافت ساقه ریواس هست 
و ظرفهای کوچیک پائین رو با بی حوصلگی پر کردم :))))


حالا دوباره قالب ها رو داخل فر به مدت تقریبی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه و با حرارت ۱۸۰ قرار بدید 
دقت کنید که روی تارتها نباید تیره شه 
میتونید تارتها رو بعد از خنک شدن میل کنید و لذت ببرید 
اگه از من میشنوید با همین ۱ پورسیون  خامه میل کنید :)))) 
نوش جان , گیلدا




Kommentare

  1. اون حصیر بافت خیلی خوشگل شده
    یه اعترافی بکنم من تا حالا ریواس نخوردم
    نمی دونم چرا اینجا مد نیست خخخخخ
    اما چون ترش مزه اس دوست دارم امتحانش کنم
    ممنون عزیزم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی گلم , حالا این اعتراف رو پیش اعترافات خودم نگهداری میکنم :)))))
      چرا بابا , ایران از ریواس زیاد استفاده میکنن

      ولی اگه دیدی حتما امتحان کن , چون حسابی ترشههههههههه ;)

      Löschen
  2. نه منظورم از اینجا "گیلان" بود عزیزم
    یا حداقل نه تو خونواده خودم و نه همسرم ندیدم کسی از ریواس استتفاده کنه
    ولی خیلی خوشم میاد هم از رنگش و هم طعمش که توصیف کردی

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. اره گلی راست میگی , ما هم تو خانواده استفاده نداشتیم , ولی همه جا میدیدم , بدون اینکه بدونم چه طعمی داره
      ولی برام ترش بودنش جالب بود , که دیگه همش برم سراغش :)))

      Löschen
  3. قدر عالی و هوس انگیزه ،خیلی زیبا شده
    ما هم فقط باهاش خورش درست می کنیم و تت به حال برای شیرینی ازش استفاده نکردم .خالی خوردنش رو هم دوست دارم
    دستتون درد نکنه گیلدا جون 😍نوش جونتون باشه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. چه جالب خالی هم میخورن ؟؟ اره دیگه چرا که نه !! وقتی ترش باشه , میتونه خوشمزه باشه :))
      کاری کردی برم دوباره ۱ شاخه هم شده بخرم و خالی بخورم ببینم چجوری هست :))

      Löschen
  4. خیلی عالی و خوشگل شده گیلدای عزیز ♥ انگار نقاشی کشیدی دستت درد نکنه واقعا خوردنی و اشتهاآوره ترشی ریواس رو دوست دارم فصل ریواس چند بار خورشت شو درست میکنم و یا باهاش ژله در میارم خیلی عالیه .......نوش جونتون باشه ...♥ ♥ ♥

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی عزیزم , از توجهت
      راستش خودم واسه اولین بار امتحان کردم و خیلی از طعمش خوشم اومد
      فکر کنم دیگه تو فصلش سراغش برم :))

      Löschen
  5. چقدر زیباااااا درستش کردی عزیزم بسیاز با سلیقه و هنر مندانه کاش یه برشش اینجا بود ;)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. کاش اینجا بودی و با هم میخوردیم :)
      :***

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts