شیرینی سنتی گل رز - نان تاتار




این هم یک شیرینی سنتی که بی شباهت به نان پنجره ای نیست
و با نام نان  تاتار شناخته شده
دستور این شیرینی رو تو دفترچه یادداشت قدیمی خودم داشتم


همون دفتری که بارها ازش صحبت کردم و هر بار که میرم سراغش میبینم که ایدهای خوبی  داره و من هنوز پیادش  نکردم :))
ی مدت پیش یک خانوم هنرمند در اینستاگرام این شیرینی ها رو تهیه کرده بود و یادم اومد که سالها پیش تو یکی از دفترهام اونو  نوشته بودم . همینجور که میبینید بر میگرد به بهمن سال ۷۶ :)))
این بود که رفتم سراغش :)

تفاوت کلی این شیرینی نسبت به شیرینی پنجره ای در خمیرش و شکلش هست 



و شباهتش تو مدل سرخ کردنش در روغن و همینجور پوشاندنش از پودر قند یا شکر هست
ماندگاری این شیرینی از اونجایی که مثل خمیرش مثل خمیر نان میمونه , کوتاه هست
ولی فکرکنم بعد از تهیه بیشتر از ۱ روز دوام نیاره :))))
گیلدا 




Kommentare

Beliebte Posts