منتی با خمیر فیلو





قبلا براتون از منتی یا منتو تو این پست زیاد صحبت کرده بودم
خود من از اون دسته آدمهایی  هستم که عاشق غذاهای خمیرییم
به تازگی یک فیلم تو نت دیدم که توسط خمیر های آماده فیلو این منتی های کوچیک رو تهیه میکرد
همونجور که میدونید خمیر این غذا اغلب تازه تهیه میشه , ولی با دیدن این فیلم , متوجه میشیم مثل هر کار دیگه از گزینه راحتتری هم میشه استفاده کرد
روش کار که خیلی هم ساده هست به این صورته که :
یک برگه از خمیر نازک فیلو رو روی سطحی پهن میکنید
یک نی یا چوب باریک که به پهنای خمیرتون باشه , اول خمیر قرار میدید
من از میل کاموا بافی استفاده کردم
این کار برای خوب پیچیده شدن خمیرتون هست


اول یک رول خمیر رو دور نی یا چوب مپیچونید و بعد جداگانه داخل ظرفی که مقداری از مواد داخل منتی رو حاضر کردید ( برای دیدن مواد اینجا رو کلک کنید ) رو به صورت نوار باریک سرتاسر خمیر و راستای چوب یا نی میزارید
البته دقت کنید که از حجم زیاد استفاده نکنید که هنگام بریدن به مشکل بر نخورید
حالا کل خمیر رو با کمک همون چوب یا نی رول کنید
و در انتها کمی خمیر رو خیس کنید و  روی هم بیارید و بچسبونید


حالا به آرامی از یک سمت چوب یا نی رو خارج کنید و خمیر رو با چاقوی تیز یا قیچی به اندازه های مساوی بند انگشتی ببرید
بعد اونها رو داخل روغن سرخ کنید و به روشهایی که پایین گفته شده ازشون استفاده کنید 
* میتونید این خمیر ها رو به صورت برش زده داخل فریزر نگهداری کنید و هر وقت مایل بودید استفاده کنید
* به غیر از استفاده در این غذا میتونید در ترکیب سالاد هم استفاده کنید و لذتش رو ببرید :)
نوش جان , گیلدا







Kommentare

Beliebte Posts