بستنی زعفرانی با دستگاه


این هم یک نوع دیگه از بستنی *اکبر مشتی * :)) البته با دستگاه بستنی ساز
مواد لازم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۷۰ گرم
مقداری زعفران دم کرده
گلاب نصف استکان
شیر ۱۸۰ میل
خامه ۱۵۰ میل
به مقدار لازم ، پسته خام
طبق دستوری که منیژه جون داده بود ، خامه رو زاده و روی  سطح صفی پهن کنید و درون فریزر بزارید ، تا خامه بستنی رو داشته باشید
شاید در هر دستگاه روشها متفاوت باشه ، ولی ماشین من به این صورته که مخزن مخصوص اون باید ۱ تا ۲ روز داخل فریزر قرار بگیره تا خوب یخ بزنه
خامه و شیر را با هم میزارید تا داغ شه ، زردها و شکر را با هم میزنیم تا حجمش ۲ برابر شه ، و به شیر کم کم اضافه میکنیم و هم میزنیم
زعفران و گلاب را نیز اضافه کرده و مخلوط را میگذریم کاملا سرد شود ، اگر احتیاج بود درون یخچال قرار میدهم
دستگاه را روشن کرده و مواد را داخل دستگاه ریخته و چیزی حدود ۱ ساعت وقت احتیاج دارد تا دستگاه کار کرده و بستنی سفت شود
در آخر که بستنی سفت شد ، پستها و خامه را نیز اضافه میکنیم . بهتر است برای مدتی ظرف را به همون صورت داخل فریزر قرار دهیم ، و بعد داخل ظرف درب دار قرار دهیم
نوش جان ، گیلدا






Kommentare

  1. سلام گیلدا جان سوالی داشتم اگه از دستگاه بستنی ساز استفاده نکنیم بستنی چطوری از آب در میاد آیا بدون بستنی ساز هم میشه کار کرد ؟ دوم اینکه اسم ثعلب به انگلیسی چی میشه من که نتونستم پیدا کنم ممنون از راهنماییتون.

    AntwortenLöschen
  2. سلام سیما جان ، راستش بعضی از بستنی ها احتیاج به دسگاه دارند، از جمله همین
    ولی من خودم گاهی اوقات که خیلی سریع میخواهم کار کنم میرم ی بستنی معمولی میخرم میزارم کیم شل شه و داخلش زعفران دم کرده و باقی مخالفت رو میریزم هم میزنم دوباره میزارم تو فریزر
    نام انگلیسی اون رو هم نمیدونم متاسفانه ، حتی آلمانیش رو هم نمیدونم

    AntwortenLöschen
  3. http://en.wikipedia.org/wiki/Salep
    سلام گیلدا ممنون از وبلاگ زیبایی که داری خیلی مفید و قابل استفاده هست.
    من نام انگلیسی ثعلب را در ویکی پدیا پیدا کردم وب سایت را گذاشتم.

    AntwortenLöschen
  4. خیلی خیلی ممنون از لطف و محبت شما دوست عزیز :)

    AntwortenLöschen
  5. با سلام وتشکرازدستورات خوبتون من امروزدستگاه بستنی سازراازالدی خریدم ولی موقع کارکردن خیلی صدامیده ایاطبیعی است یاخیر

    AntwortenLöschen
  6. باسلام من امروزازالدی دستگاه بستنی سازخریدم مخزن پایین دستگاه رابایددرفریزربدارم وموقع کارصدای ثقریبابلندی داره ایااین طبیعیه

    AntwortenLöschen
  7. سلام دوست عزیز
    راستش مال من هم کمی صدا داره , ولی اینکه مال شما در چه هد باشه و نرمال هست یا نه و نمیدونم , البته مال من قدیمی هم هست
    کاش نامتون رو یاداشت میکردیید

    AntwortenLöschen
  8. برای من بسته های پودری آوردن روی آن آلمانی نوشته میشه برام ترجمه کنید

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ساناز عزیز , فکر کنم که جواب شما رو تو پیج داده باشم :)

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts