داوود پاشا - ترکیه , سوریه


خیلی ها میگن کوفته های داوود پاشا یک غذای ترکی هست 

ولی وقتی این سمت و اون سو جستجو میکنی , میبینی , عراقیها هم این خوراک رو دارن , یا سوریها با ورژن مخلوطی از گوجه پوره شده , این  خوراک رو تو لیست غذاییشون دارن 

ما ایرانیها هم کله گنجشکی رو از بچگی باهاش آشنایی داریم 

حالا این وسط میمونه طرز تهیه سسهای مختلف که به این کوفته ها اضافه میشه 

یا بایلاگه های مختلفی که کنارشون میاد , مثلا ما که اصولا عادت داریم سیبزمینی کنارش میزاریم , یا سبک عربی اون که با تکه نانهای سرخ شده در روغن رو بهش اضافه میکنند و با نام فتحه داوود پاشا میشناسن 

داوود پاشای امروز ما هم مخلوطی از همه چیز هست که به این صورت تهیه میشه


 

مقداری گوشت چرخ کرده رو که خوب تو میکسر ورزش دادم .... این میکس بخاطر چسبندگی بهتر هست 

همراه با مقداری جعفری خرد شده و پیاز و ادویه دلخواه مخلوت کردم 

ازش گلوله های تهیه کردم و سرخشون کردم , اگر دوست داشتید میتونید بدون سرخ کردن ی راست به سس اضافه کنید 

کوفته ها از تابه خارج کردم و داخل همون تابه , پیاز رو سرخ کردم , مقداری بهش سیر پره شده اضافه کردم , و در خاتمه بعد از کمی زردچوبه و نمک و فلفل , پوره گوجه و ۱ قاشق سس انار اضافه کردم 

گذاشتم قوام بیاد و بعد کوفته ها رو اضافه کردم و گذاشتم با حرارت کم جا بیفته 

بعد از سرو کردن , کمی بادام تفت داده شده و مقداری جعفری یا گشنیز خرد شده روش اضافه کنید 

میتونید از دانه کاج تفت داده شده هم استفاه  کنید 

 نوش جان , گیلدا 


 

Kommentare

Beliebte Posts