کیک سیب با پودینگ وانیلی




تو این وبلاگ کلی کیک و شیرینی که با سیب ترکیب شده میتونید پیدا کنید 

سیب میوه مورد علاقه من نیست , ولی وقتی صحبت از شیرینی و کیک میشه که مواد تشکیل دهنده اش سیب هست , بی صبرانه منتظرم اونو امتحان کنم 

از اونجایی که یکی از دوستان آلمانی من هم چندین درخت سیب خوشمزه تو حیات خونه خودش داره  , بهترین موقعیت رو به من میده تا بتونم دستورات مختلف رو امتحان کنم 

😏این دستور همراه با پودینگ وانیلی هست که تو دنیایی مجازی , هر کس ی اسم خاصی به این کیک داده

با مقادیری که ذکر میکنم بهتره که کیکتون رو داخل قالبی پهن کنید که قطر کیک قبل از پخت چیزی حدود ۴ تا ۴/۵ سانت بشه 


:مواد لازم

آرد ۲۳۰ گرم 

نشاسته ذرت ۲۰ گرم 

تخم مرغ ۳ عدد 

شکر ۱۸۰ گرم 

روغن مایع ۱۰۰ میل 

ماست یونانی ۱۳۰ گرم 

پیکینگ پادر ۱۰ گرم 

پیکینگ سودا و نمک نوک قاشق چایی خوری

پوست پرتقال یا لیمو یا وانیل به اندازه دلخواه  

   جداگانه ۳ عدد سیب تقریبا بزرگ رو پوست بکنید و به صورت دلخواه خورد کند و کمی روش آب لیموی تازه بریزید و کنار   بزارید

من برای این کیک از ۱ بسته پودینگ وانیلی آماده استفاده کردم که از قبل پختم و کنار گذاشتم و روش رو سلفون کشیدم تا خنک شه 


:طرز تهیه 

تخم مرغها رو داخل ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید و شکر رو اضافه کنید و به هم زدن ادامه بدید 

سپس روغن و بعد ماست رو اضافه کنید 

مواد خشک رو مخلوط کنید و ۱ بار الک کنید و به مواد قبلی اضافه کنید 

سیبهای خرد شده رو به مواد کیک مخلوط کنید و تو قالب خالی کنید

بهتره که کف قالب رو با کاغذ روغنی بپوشونید , و اطرافش رو کمی چرب کنید و ارد بپاشید  

چند بار خوب قالب رو بکوبید تا کاملا هوای بین خمیر گرفته شه


 

حالا پودینگ رو با قاشق روی سطح کیک خالی کنید , احتیاج به نظم خاصی نیست , و حتی لازم نیست که صاف کنید 

حالا کیکتون رو داخل فری که از قبل به دمای ۱۸۰ درجه گرم کردید به مدت تقریبی ۴۵ تا ۵۰ دقیقه  قرار بدید 

حالا کیکتون آماده هست تا با ۱ فنجان قهوه و در کنار مقداری خامه , میل کنید

نوش جان , گیلدا 



 

 

Kommentare

Beliebte Posts