آش ماست شیرازی


وقتی اسم آش دوغ یا آش ماست یا آش ترش میاد , اکثرا فکرها متوجه یا سری از دستورات میره که بیشتر دیده و یا میل کرده  , ولی بعد که میرید تو دنیای نت , میبینید که مثلا آش ترش رو هر استانی با رسپت خودش تهیه میکنه یا آش دوغ و ماست , رسپتی بغیر از اون چیزی که عزیزان در تبریز و اردبیل یا گیلان ,  تهیه میکنن هست 

چند روز پیش این دستور رو تو یوتوپ پیدا کردم , و برام جالب بود که استان فارس و شیرازی های عزیز هم آشی با عنوان آش ماست دارن 

که یقینا متفاوتتر از دستورات دیگه هست 



این آش شروعش با جوشاندن مقداری برنج نیم دانه هست , که باید در حد له شدن و لعاب دادن ادامه پیدا کنه 

جداگانه مقداری گوشت گوسفند و نخود رو میپازیید 

و بعد از پختن اونها رو میکوبید , البته تو فیلم زیاد له کرده بود , ولی من در حدی له کردم که بشه کمی نخود ها رو دید 

بعد همراه با ادویه های دلخواه به برنج اضافه میکنید و مرتب هم میزنید تا ته نگیره 

چند قاشق شوید خشک اضافه میکنید , میزارید کم کم بجوشه 

البته من از شوید تازه استفاده کردم , ولی هر دو میشه 

جداگانه چند قاشق ماست پر چرب رو داخل ظرفی میریزید و خوب میزنید تا یکدست شه 

و کم کم به آش اضافه کنید , و مرتب تا جوش آمدن هم بزنید تا ماست نبره 

و بعد از چند قل کوتاه , دیگه اش شما آماده هست 

و میتونید با پیاز داغ و سیر داغ و یا نعناء داغ تزئین کنید و میل کنید 

نوش جان , سلامت باشید 

گیلدا 



 

Kommentare

Beliebte Posts