فالوده شیرازی



وقتی هوا گرم میشه چی میچسبه ؟؟؟ 

یقینا میگید چیزهای خنک 

ولی گزینه زیاده , و میشه نوشیدنی یا از ی قاچ هندوانه خنک یا بستی اسم برد 

ولی برای من از زمانی که آلمان اومدم جای ی فالوده خوب خالی بود 

من عاشق فالوده  و بعد از اون بستنی سنتی هستم 

جوری که این ۲ باری که ایران رفتم تا تونستم از فالوده خوردم و همش میگفتم حیف که نمیتونم با خودم ببرم :))

رسپتهاای مختلفی از آسون تا سخترین رو امتحان کردم , ولی همش ی چیزی کم بود 

تا اینکه به دستور خانوم شیرین عباسی نژاد تو اینستاگرام رسیدم 

که همینجا بابت دستور خوبشون ممنونم 

* من برای تهیه این فالوده از نشاسته ذرت استفاده کردم 

مواد لازم :

نشاسته گندم یا ذرت یا گل , ۱ لیوان 

آب ۴ لیوان 


شربت فالوده :

آب ۱ لیوان 

شکر ۱ لیوان 

گلاب ۲ تا ۳ قاشق غ 


طرز تهیه :

اول از همه شربت رو آماده میکنید و مواد رو مخلوط کرده و در حد آب شدن شکر بهشون حرارت میدیم و بعد از خنک شدن داخل فریزر میزاریم تا یخ بزنه 

بهتره که کاملا منجمد نشه تا بشه رشته ها رو باهاش مخلوط کنید , یعنی نه کاملا یخ بشه و نه خیلی شل و آبکی 

پس مهمترین قسمت فالوده از دید من همینه که شیره به حد لازم یخ بزنه تا بتونید کارهای بعدی رو انجام بدید  


 در ظرفی گود آب سرد و تکه های یخ  ؛ میریزید و کنار دستون قرار بدید 


حالا ۳ لیوان از ۴ لیوان آب رو میزارید تا جوش بیاد و ۱ لیوان دیگه رو با نشاسته مخلوط میکنیم 

و بعد از حل شدن کامل به آب جوش اضافه میکنیم 

مرتب هم میزنیم و خامی نشاسته رو با حرارت از بین میبریم 

ولی دقت کنید که خیلی موادتون سفت نشه , وگرنه زمان قالب گیری از قیف راحت در نمیاد 

حالا بر میگردیم که قالب مورد نظرتون چی میتونه باشه 

مثلا خانوم عباسی نژاد از ماسوره سوراخ دار استفاده کردن 

من از دستگاه پوره سیبزمینی که کارم رو به خوبی راه انداخت ولی بنظرم کمی  ضخیم بود 

حالا ببینید شما چی چیزی میتونید مناسب کارتون پیدا کنید 


مواد رو داخل قیف مورد نظر میریزیم و داخل آب سرد خالی میکنیم 

این کار برای اینه که بهم نچسبه تا شما بتونید با شربت مخلوت کنید 

شربت آماده رو کمی با قاشق جا بجا میکنید و رشته های آب گرفته شده رو به شربت یخی اضافه کنید , مرتب مرحله مرحله کمی از شربت و کمی از فالوده مخلوط کنید 

حالا فالوده رو داخل فریزر قرار بدید تا خودش رو بگیره و در این زمان ی بار دیگه سعی کنید اونها رو به خوبی مخلوط کنید 

بعد از چند ساعت دیگه آماده میل کردن هست 

فقط یادتون باشه که باید هر بار قبل از میل کردن چند ساعت زودتر داخل یخچال بزارید تا از منجمدی در بیاد و راحت بشه سرو کنید 

نوش جان , سلامت باشید 

گیلدا 


 

Kommentare

Beliebte Posts