شیرین نعلی - Wiener Kipferl




من فکر میکنم که شیرینی , موردی هست که به زمان و مکان خاصی احتیاج نداره  :))
یعنی اینکه اینجانب این شیرینی ها رو ۵ ماه قبل تهیه کردم , ولی تا به امروز وقت تایپ کردنشون رو نداشتم
به هر حال با عزم و اراده , در این ساعت و در این وقت تابستانی :)) موفق به ثبتنشون شدم
در مورد این شیرینی ها باید بگم که دستورش طبق معمول از یک مجله آلمانی برداشته شده و با نام  Wiener Kipferl  شناخته میشه
که در واقع  Kipferl همان مورد حلالی بودن این شیرینی ها و یا نانهایی مثل کروزان هست که در این شیرینی به کار رفته
در ایران این شیرینی بیشتر با نام شیرین نعلی شناخته میشه , که باز هم به دلیل فرم حلالی و نعلی اون هست
و اما دستور این شیرینی کمی متفاوتتر از رسپتهاای ایرانی هست که براتون مینویسم




مواد لازم :
پودر بادام ۱۰۰ گرم
کره ۱۸۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
نمک , کمی
پودر شکر ۶۰ گرم
وانیل ۱ پاکت
ارد ۱۸۰ گرم
شکلات آب شده , به میزان لازم



طرز تهیه :
ابتدا پودر بادام رو کمی بدون روغ تفت بدید ک هم خوشبو و خوش طعم شه و هم از حالت خامی در بیاد
بزارید تا خنک شه
کره رو به همراه زرده , نمک , وانیل و پودر شکر خوب مخلوط میکنیم
ارد و پودر بادام رو با هم مخلوط کرده و به مواد قبلی اضافه کرده
خمیر رو داخل نایلون گذاشته و ۱ ساعت استراحت میدیم
و بعد از خمیر تیکه هایی برداشته و کمی دراز کرده و به صورت نعلی خم میکنیم
همینجور که میبینید , بعضی از اونها رو از پایین به هم وصل کردم ؛) و شکلشون کمی متفاوتتر هست
این قسم,ات دیگه دست خودتونه
شیرینی ها رو داخل فری که از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار بدید
میتونید با دمای ۱۶۰° لوفت هم با همین زمان تقریبی تهیه کنید
بعد از خنک شدن شیرینی ها اونها رو داخل شکلات آب شده بزنید و از خوردنشون لذت ببرید
نوش جان , گیلدا



Kommentare

Beliebte Posts