آش کلم قمری





خلاصه قسمت شد که بعد از مدتها آش معروف   رو هم تهیه کنم
البته من فکر کنم که این اش هم مثل خیلی از اش های سنتی و محلی , با دستوراتی کم و بیش متفاوت تهیه میشه
اما چیزی رو که من تهیه کردم مواردی هست که تو نوشته هم ذکر میکنم و امیدوارم که از تهیه اش نهایت لذت رو ببرید
چون میتونم بگم جزو یکی از آشهای خوشمزه هست
مواد لازم :
بلغور , نصف استکان
لپه و برنج ,از هر کدام نصف استکان
* بهتره که برنجی که برای آشها استفاده میکنی د, نیم دانه باشه
گوجه رنده شده ۲ عدد
پودر یا آب مرغ به میزان لازم ( در صورت تمایل )
نمک و فلفل و زرد چوبه
سبزی اش شامل : تره , گشنیز و جعفری حدودا ۲۰۰ گرم
کشک ۱ استکان
گوشت قلقلی به میزان لازم ( میتونید صرف نظر کنید )
کلم قمری ۲ عدد , به صورت مکعبی خرد شده و سرخ شده
پیاز داغ
 نعناء داغ به میزان دلخواه



طرز تهیه :
میتونید یک شب جلوتر برنج و بلغور و لپه رو با هم خیس کنید
مواد خیس خورده رو همراه با آب مرغ و گوجه رنده شده بزارید تا بپزه
یادتون باشه که بخاطر برنج اش باید حسابی لعاب بندازه و به کمی وقت احتیاج داره
بعد بهش سبزیها و کشک رو اضافه کنید , همراه با پیاز سرخ شده و کلم قمری
بزارید اش چند جوش دیگه بخوره و مواده به خورد هم بره
و در آخر گوشتهای قلقلی رو اضافه کنید
البته اگر مثل من گوشتها رو کمی تفت میدید در آخر اضافه کنید
ولی اگر دوست دارید بدون تفت دادن این کار رو انجام بدید , میتونید با سبزی و مواد دیگه اضافه کنید
در آخر با نعناء داغ تزیین کنید و از میل کردنش لذت ببرید
نوش جان , گیلدا




Kommentare

Beliebte Posts